Visa fullständig version : Kanske Rhodos
Sitter och funderar lite på en sen resa till Rhodos nu i oktober. Ser att det går att komma ner i pris en del om jag pysslar ihop resan själv jämfört med de stora resebyråerna. Nu funderar jag på om någon vet vad en resa med taxi från flygplatsen till Rhodos stad kostar.
Vi var tre stycken i taxin och betalade 22 Euro totalt.
...ett annat alternativ aer ju bussen,som numera stannar och gar prexxist utanfor vaenthallen.....Den kostar som jag minns 2.50 Euro, men hur ofta den gar har jag ingen aning om, men det maste ga att fa reda pa,kanske pa Rhodos stads hemsida??
Eller här:
http://www.ando.gr/eot/eng/BUS.pdf
Irene
Tackar! :)
Bokat idag. Genom att kolla runt på nätet och boka nerresan, hotell och hemresan på egen hand fick jag resan lite drygt 2000 kronor billigare än vad ett av charterbolagen tar för en vecka på samma hotell. Skillnaden för mig jämfört med att ha tagit deras resa: 8 nätter på hotellet istället för 7 och hemresan visserligen via Athen-Milano-Arlanda och därigenom 4-5 timmars längre restid hem. Men i gengäld alltså drygt 2000 billigare "sista minuten" resa. :)
Tackar! :)
Bokat idag. Genom att kolla runt på nätet och boka nerresan, hotell och hemresan på egen hand fick jag resan lite drygt 2000 kronor billigare än vad ett av charterbolagen tar för en vecka på samma hotell. Skillnaden för mig jämfört med att ha tagit deras resa: 8 nätter på hotellet istället för 7 och hemresan visserligen via Athen-Milano-Arlanda och därigenom 4-5 timmars längre restid hem. Men i gengäld alltså drygt 2000 billigare "sista minuten" resa. :)
Godt jobbet klapp_klap - og god tur, Pontiac bye_bye
Någon som vet hur tillgången på uttagsautomater är förresten? :)
ouzomini
2012-10-05, 07:17
Hej
Det finns gott om uttagsautomater och som fungerar. Några har försvunnit inne i Rhodos stad men du behöver inte gå långt.
Trevlig resa
Hälsningar Inger
Tack än en gång. :)
Tar gärna emot tips om bra matställen och mer. :) aldrig varit där förr så.
vad är ett bra matställe. Bra pris eller trevligt att äta där, mycket att titta på. Var skall du boinne i Rhodos stad eller ute på landet.
Bra mat dvs gott att äta och hyfsade priser och gärna mysigt ställe. Har du några favoriter helt enkelt. Bor i Rhodos stad. :)
ouzomini
2012-10-15, 12:13
Hej
På blåsiga sidan finns ett bra ställe, intill hotel Europa, som heter Yamas.
I gamla stan är vår favotit ett ställe som heter Odyssey restaurant, mitt emot Romeo.
Sedan har du ju stället som mr Kalimera själv skrev om på sin sida To Steno en genuin grekiska restaurang. Jag har aldrig fått dålig mat men den kan vara mer eller mindre god, dock aldrig på dessa ställen.
Hälsningar Inger
Tack igen. Det blev taxi från flygplatsen. :)
Vandrat runt en hel del i bland annat Gamla stan. Riktigt mysigt. Ska nog ge mig iväg på upptäcksfärder runt om på ön med.
Tack för restaurangtipsen. :) Ska testas då jag till viss del fick samma från en kollega som är född och uppvuxen på ön. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.