handdator

Visa fullständig version : Kalymnos. Telendos. Dag 5. Hokhlakas. Soluppgång. Elenorafalk.


Kalimera
2012-09-23, 09:36
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Kalymnos på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/dodekan/resa-kalymnos-rhodos.html)

Riitta
2012-09-23, 09:47
Tack för alla fina bilder och rapporter från "min" ö och god fortsättning på resan:)

Riittabye_bye

Tobbe S
2012-09-23, 09:52
http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalymnos_20.jpg

Elenonorafalksberget.


Ser ut som Eleonorafalksberget på Tilos.:)
Ha en härlig fortsatt resa.

Tobbe

kari
2012-09-23, 11:10
TAKK - fra meg og :D
Og god tur videre til neste herlige øy klapp_klap
- som jeg gjetter også begynner med bokstaven *K* ;) bye_bye

malou
2012-09-23, 11:19
Så fint med både bilder og litt tekst, da er man (nesten) med på denne reisen deres flabb_flab. - Hohlaka-stranden er et deilig sted, fredelig og med friskt hav. Man får bare ikke svømme for langt ut når der er bølger.

bye_bye

Monica P
2012-09-23, 12:51
Som kalymnosbo och därtill entusiast är jag glad att ni gillade ön. Mycket välkomna tillbaka en annan gång!
Chochlakastranden har de rundaste och oemotståndligaste stenar som jag sett här. Fyllde nästan ryggsäcken en gång...nu fick jag lust att åka dit igen....vilken dag som helst...ingen brådska...vi ska ju inte fara iväg häriftån...och alla vackra foton får mig att se vyerna med andras ögon, det är ju v-ä-l-d-i-g-t vackert här.

AGGE
2012-09-23, 13:52
Snart tar vi båten över till Kalymnos för sista gången under denna resa. Vi har haft det helt fantastiskt. Kalymnos och Telendos har ”vuxit” sedan vårt förra besök, och det är med sorg i hjärtat vi säger adjö, eller på återseende, för hit ska vi definitivt återvända snart. Finns inget att klaga på, allt är perfekt, och öborna torde vara de vänligaste vi har mött.

I eftermiddag åker vi till Rhodos. Efter Rhodos väntar en annan ö. Hoppas att generalstrejken inte ska sätta några käppar i hjulen. På återseende.

Hej Janne o Camilla!
Nu har ni drabbats till fullo av den ökända återvändarsjukan. Och då vet jag att du förstår varför vi alltid kommer tillbaka till detta lilla paradis på jorden.
Det var jättekul att ses på "vår" ö och jag hoppas vi kommer att ses där igen. Det är jag förresten rätt säker på att vi gör förr eller senare.
Ha en fortsatt skön färd i öriket.
Kram från oss!
Agge & Leif & Eva
klapp_klap

Hjalta99
2012-09-23, 14:00
Hej Janne o Camilla!
Nu har ni drabbats till fullo av den ökända återvändarsjukan. Och då vet jag att du förstår varför vi alltid kommer tillbaka till detta lilla paradis på jorden.
Det var jättekul att ses på "vår" ö och jag hoppas vi kommer att ses där igen. Det är jag förresten rätt säker på att vi gör förr eller senare.
Ha en fortsatt skön färd i öriket.
Kram från oss!
Agge & Leif & Eva
klapp_klap

Hej Agge!
Så bra sagt! Precis så är det, som alla vi återvändare vet... :D Redan nu, dagen efter sedan vi kom hem, börjar tankarna på när nästa resa ska bokas Ang_elx och hur vi ska få ihop logistiken med folk från flera ställen i Sverige. Men det fixar sig, som tur är!

/Eva

Astri
2012-09-23, 14:24
Tusen takk for flotte bilder "hjemmefra". Lengselen for å reise tilbake meldte seg, så biletter er bestillt til 8. mai neste år. Da skal vi få oppleve påsken der nede for første gang_B-anana.
God tur videre!
Astribye_bye

kari
2012-09-23, 15:23
Tusen takk for flotte bilder "hjemmefra". Lengselen for å reise tilbake meldte seg, så biletter er bestillt til 8. mai neste år. Da skal vi få oppleve påsken der nede for første gang_B-anana.
God tur videre!
Astribye_bye


Skrevet feil dato ..kanskje :confused:
- jeg vil ikke ta i fra deg gleden,Astri, men.... jeg t r o r 1.påskedag i Hellas er 5.mai neste år :o
Med , eller uten, påske får dere det nok kjempebra "hjemme" på Kalymnos/Telendos :)

Monica P
2012-09-23, 16:16
Kari har rätt, påsken infaller 5 maj nästa år. Kanske du kan boka om, det är ju lång tid kvar? Dessutom är de viktigaste dagarna under veckan som leder fram till påskdagen, om man vill vara med om kyrkliga ceremonier.

Riitta
2012-09-23, 17:20
Jag har också lite funderingar på en påskresa till Kalymnos nästa år:rolleyes::)

Riittabye_bye

Astri
2012-09-23, 18:30
Ja, det ser jeg nåAng_elx.
Da er det bare å forandre biletten. Takk for at dere sa i fraklapp_klap

Karin S
2012-09-23, 18:38
I eftermiddag åker vi till Rhodos. Efter Rhodos väntar en annan ö. Hoppas att generalstrejken inte ska sätta några käppar i hjulen. På återseende.

Törs man gissa vem som blir nästa gäst i lgh nr 8 som vi lämnade i morse? Tag väl hand om den och utsikten när vi nu ikväll styr näsan mot det kallare klimatet i Sverige. För oss återstår att leva på bilder och minnen ett tag innan det är dax att planera nästa Greklandsresa. Ha det fortsatt bra på er tur bland öarna. klapp_klap

Homeros
2012-09-23, 20:21
Härliga bilder Janne.
Vad har du för kamera och fotar med nuförtiden ?
Funderar själv på att skaffa en ny !

/Homeros

Kalimera
2012-09-24, 09:25
Törs man gissa vem som blir nästa gäst i lgh nr 8 som vi lämnade i morse?Rum 8 är redan bokat så det blir det inte. :)

Vad har du för kamera och fotar med nuförtiden ?Jag har en Nikon D90, och en Panasonic Lumix T30. Alla bilder jag har lagt ut från denna resa är tagna med Lumixen. Det är en fantastiskt bra kamera!

Sevasti & Eleni
2012-09-30, 17:53
Tack för fantastiska bilder och fint reportage om våra öar. Och allt kände vi igen: väderomslag, tid för soluppgång, ja allt. Vi har just kommit hem efter 3 veckor på Kalymnos och vet att vi var där samtidigt som er då vi hade en kanontrevlig Grekisk Afton tillsammans med Agge, Leif o Eva på Pandelis taverna den 16 septflabb_flab God mat, grekisk musik och grekisk dans_B-anana

Siv o Lenabye_byebye_bye

AGGE
2012-10-02, 13:30
Tack för fantastiska bilder och fint reportage om våra öar. Och allt kände vi igen: väderomslag, tid för soluppgång, ja allt. Vi har just kommit hem efter 3 veckor på Kalymnos och vet att vi var där samtidigt som er då vi hade en kanontrevlig Grekisk Afton tillsammans med Agge, Leif o Eva på Pandelis taverna den 16 septflabb_flab God mat, grekisk musik och grekisk dans_B-anana

Siv o Lenabye_byebye_bye

Hej tjejer och välkomna hem!
Tack för en trevlig kväll på Telendos. Tyvärr fick vi veta att det var sista säsongen som Pandelis drev tavernan. Den ekonomiska krisen tog ut sin rätt och vi blev ett fantasktiskt trevligt ställe fattigare. Så synd på all god mat man missar. Men vi får minnas alla trevliga stunder och glada skratt tillsammans med Georgos, Stefanos, Pandelis och hans urgoa 83-åriga mamma som dansade skorna av ungdomarna.
klapp_klap
Må väl! bye_bye

Sevasti & Eleni
2012-10-03, 10:33
Hej tjejer och välkomna hem!
Tack för en trevlig kväll på Telendos. Tyvärr fick vi veta att det var sista säsongen som Pandelis drev tavernan. Den ekonomiska krisen tog ut sin rätt och vi blev ett fantasktiskt trevligt ställe fattigare. Så synd på all god mat man missar. Men vi får minnas alla trevliga stunder och glada skratt tillsammans med Georgos, Stefanos, Pandelis och hans urgoa 83-åriga mamma som dansade skorna av ungdomarna.
klapp_klap
Må väl! bye_bye


Hej Agge.

Så tråkigt med Pandelis Taverna. Det var ju en så härlig stämning dessa kvällar och maten var fantastisk o familjen likasåklapp_klap Musiken var mycket bra, duktiga ungdomarflabb_flab
Vi kommer att minnas dem med glädje:)

Ha det bra.

Siw o Lenabye_byebye_bye