handdator

Visa fullständig version : Eleni hotel


emma
2012-09-19, 19:56
Någon som känner till detta hotel på Tilos?
Funderar så smått på att åka dit i vår. vill gärna åka med apollo eftersom de flyger i från borlänge till rhodos och jag bor 20 min därifrån! Så enkelt och snabbt i stället för att flyga ifrån Arlanda..... Men problemet är att apollo endast säljer flyg+hotel! Kanske någon flugit m Apollo och kan berätta hur det fungerade med transfer och hotel. Lång väntan på båt eller...?
Vill gärna ha ett lugnt strandnära hotel men helst gångavstånd till någon by. Något tips?:)
/Emma

SussieJ
2012-09-22, 08:54
Bor just nu på Eleni, mycket trevligt hotell. Vi har trådlöst internet som fungerar bra.

Det enda negativa jag kan komma på är att duschen saknar draperi så hela golvet liknar en sjö efteråt.
De flesta rummen här har havsutsikt, men vi betalade extra till Apollo för att få full havsutsikt, när Vi kom hit hade hotellet inte fått någon som helst information från Apollo om vilka som betalat extra för detta, såklart så blev vi först visade ett av de få rummen utan riktig havsutsikt, men lyckades få byta.
Stranden är väldigt vacker och med gratis solstolar, badskor är dock en bra idè, då den består av klappersten.

Resan hit gick via ett hotell i Rhodos stad, där vi var i ca 3 timmar och hann med en giros-lunch! Sedan bussas man ner till hamnen någon timme innan båten går. Det blev en ganska lång resdag, men absolut värt det när man kom fram till mysiga Tilos:)

emma
2012-09-22, 11:34
Tack Sussie för svar! Hur långt är det till närmsta by? gångavstånd? det är Livadia om jag förstått rätt, eller....?
/Emma

inkfish
2012-09-22, 12:10
Eleni ligger vid stranden i Livadia. Om du tittar på en bild av Livadia så ligger Eleni ungefär i mitten av strandpromenaden och har rödblå parasoller utanför.

emma
2012-09-22, 12:49
Tack för det! ska kolla upp det. /Emma

Göran
2012-09-22, 13:22
Det enda negativa jag kan komma på är att duschen saknar draperi så hela golvet liknar en sjö efteråt.


Jag tror att många håller med mig om att det är ganska vanligt på hotell med 2-3 "stjärnor" att draperi saknas... Fönsterskrapa eller liknande brukar vi ha med oss för att raka undan vattnet - det är ju inte helt ovanligt med ganska plana golv runt golvbrunnenAng_elx
/Göran

inkfish
2012-09-22, 17:26
Här ser du en liten bit av hotell Eleni i vänsterkant, med de blå balkongräckena - och hamnpromenaden in mot byn:

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/tilos12018_zps9b00f862.jpg

YsterSyster
2012-09-22, 17:53
Vi bodde på Livadia beach hotel så jag passerade Eleni några gånger om dagen. Det ser helt OK ut tyckte jag.

Det som jag reagerade på när jag gick till bagaren vid åttasnåret på morgonen var att folk varit ute och "paxat" solstolar så tidigt på Elenis strandbit. Hur orkar dom?

När jag ser sådant kliar det i fingrarana över att alternativt lägga alla handdukar i en hög eller byta plats på några handdukar. Vilken förvirrning som skulle uppstå flabb_flab

emma
2012-09-22, 18:57
Syster Yster, hur var Livadia Beach då?
håller med om det där m paxandet av solstolar: hur orkar folk? och jag har faktiskt någon gång samlat ihop en hel hög m handdukar.... hmm inte så populärt verkade det som Ang_elx men vi låg lugnt o fint o solade... :rolleyes:
/Emma

YsterSyster
2012-09-22, 20:00
Emma du har verkligen gjort det jag vill göra - härligt _B-anana

Vi trivdes verkligen på Livadia Beach. Läs under Hälsningar från Grekland så förstår du.

Vi bor hellre i lägenhet än på hotell därför valde vi Livadia. Lägenheterna var helt ok med ett fräscht pentry men det allra bästa var småskaligheten och den underbara ägarfamiljen.

Frukosten på Elenis såg dock verkligen trevlig ut när jag gick förbi där. Antar det var de vanliga bröden och marmeladen men de åt även yoghurt med honung vilket är ett obligatorium för oss.

Reersdotter
2012-09-23, 18:43
Har kommit hem efter 2 underbara veckor på Tilos och då boende på Eleni. Vi har bott där vid 3 tillfällen och vi trivs väldigt bra. Eleni har många återkommande gäster.