handdator

Visa fullständig version : Från en nybörjare


Mysan
2006-02-10, 08:58
Premiär för mig på detta forum, men tyckte att det var passande att vara här och "prata" istället för på Kanarieoarna.nu. För denna gång är det Rhodos som hägrar i fjärran. I skrivande stund 121 dagar kvar!:rolleyes:
Barnen hänger med, 13 och färskbliven 18-åring. Tredje gången gillt blir det för min del till Rhodos. Ska bli spännande att se vad som har ändrat sig sedan 1996 då jag var där sist._B-anana
Finns det någon som kan rekommendera en bra, billig och säker mopeduthyrare? Vi tänkte nämnligen åka runt per moppe/vespa några dagar.

IngelaE
2006-02-12, 10:55
Kan rekommendera Svensk cykeluthyrning, startat av gotlänningar för många många år sedan...och oss kan du lite på *S*

Mysan
2006-02-12, 12:24
Tack för tipset. Var jag hittar dem på plats lär jag väl kunna fixa med hjälpa av att fråga mig fram, eller har du möjligen någon adress? Vi ska bo mitt inne i Rhodos stad så jag hoppas att uthyrningen är där.

Kalimera
2006-02-13, 17:57
Har också ett bra tips på uthyrare. När jag senast var på Rhodos letade jag som en dåre efter en tillförlitlig uthyrare, var på väg att ge upp när jag hittade Moto Pilot i Rhodos stad. Ägaren heter Antonis och han är mycket trevlig. Ligger på Kritisgatan i den nya delen av Rhodos stad. Har en bild någonstans om du vill ha.

Margaretha
2006-02-13, 20:27
Svensk Hyrcykel hittar du på GRIVAS STREET 39 som liger mitt inne i stan. Vi har hyrt där och de är trevliga, bra och pålitliga samt har bra priser. Ska du bo inne i den nya stadsdelen så hittar du den.

Margaretha

Mysan
2006-02-14, 16:45
Oj, vad ni är snälla som ger så många tips. Jag tror att det kommer att gå galant att hyra moppe. Jag suger åt mig alla tips jag kan här på forumet, jag är som en svamp. Noterar och tar med mig. :p Man kan ju bespara sig en hel del obehagliga överraskningar om man har varit obeservant här på forumet. Då tänker jag väl kanske främst på var man ska äta och inte äta...:rolleyes: .