handdator

Visa fullständig version : Vart släpper Apollo av sina resenärer till Tilos?


SussieJ
2012-09-12, 10:13
Reser med Apollo nu på Söndag till Tilos:) Är det någon som vet var Apollo släpper av sina resenärer till Tilos? Blir vi skjutsade direkt till båten eller hamnar man på något hotell i utkanten av Rhodos stad? Vi har aldrig varit på Rhodos, så det skulle var roligt att ha några timmar att se sig omkring inne i stan.

YsterSyster
2012-09-14, 07:25
Önskar jag kunde hjälpa dig. Vi åkte förra söndagen till Tilos med Apollo.
Då var inte öns egen båt Sea Star i drift så vi åkte från den gamla hamnen och fick vara på ett hotell utanför Rhodos stad.

Nu är Sea Star i gång igen så jag skulle gissa på ett mer centralt hotell. Kolla i trådarna nedanför för jag tror det finns mer info där.

Ha en trevlig semester på underbara Tilos!

Annki
2012-09-14, 17:57
Apollo har tidigare år kört sina Tilosresenärer till Manousos City Hotel i Rhodos stad, där man fått förvara bagaget. I god tid innan Sea Star avgår kommer sedan en buss och hämtar, för transport till Mandrakihamnen. Jag skulle tro att de fortfarande använder sig av Monousos. Googla så ser du exakt var det ligger.

Ann-Kristin bye_bye

SussieJ
2012-09-17, 17:07
Tack för ditt svar Ann-Kristin! Det stämde att Apollo körde oss till Manousos.Nu är Vi lyckligt framme på Tilos, och trivs som fisken i vattnet :)

Annki
2012-09-17, 17:39
Tack för ditt svar Ann-Kristin! Det stämde att Apollo körde oss till Manousos.Nu är Vi lyckligt framme på Tilos, och trivs som fisken i vattnet :)Hoppas ni får det riktigt härligt på Tilos, och förresten......det VET jag att ni får!

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2012-09-17, 17:46
Härligt Annki att ha en så bra infokontakt:D...Vet Du var Ving släpper av sina gäster också?

SussieJ: Låter jättemysigt! Håll kvar fint väder till oss!:cool: Vi kommer på söndag.

Lissi - som haft första feberfria dan efter en veckas feber och huvudvärk:D:D

Annki
2012-09-17, 18:57
Härligt Annki att ha en så bra infokontakt:D...Vet Du var Ving släpper av sina gäster också? Lissi - som haft första feberfria dan efter en veckas feber och huvudvärk:D:D
Även Ving brukar använda sig av Manousos City Hotel, i alla fall tidigare år.
Och så skönt att febern försvunnit Lissi.....då håller jag tummarna för att ni kommer iväg till Tilos som planerat! :)

Ann-Kristin bye_bye