handdator

Visa fullständig version : Buss fra Kamiros Skala - Rhodos

kari
2012-09-11, 23:01
Vet noen om båtene fra Halki til Kamiros Skala "korresponderer" med buss inn til Rhodos by ? bye_bye

PA
2012-09-12, 06:46
Hej Kari bye_bye

När vi var på Chalki för några år sedan, var det taxi som gällde. Se resebrev:
http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_3.html

Hej igen, kollade i Lonely planet och fann att det skall gå en buss per dag, men vid vilken tid stod inte

//PA _B-anana

kari
2012-09-12, 10:23
Hej Kari bye_bye

När vi var på Chalki för några år sedan, var det taxi som gällde. Se resebrev:
http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_3.html

Hej igen, kollade i Lonely planet och fann att det skall gå en buss per dag, men vid vilken tid stod inte

//PA _B-anana

Takk for fint reisebrev, PA - Trivelig lesning :)

- vi gleder oss virkelig til ferien nå, først Karpathos, så Chalki, der blir det en uke på Villa Dorothea :) - jfr Janne's "Rum med utsikt" :D

- etter "fred og ro" på Chalki blir det en fin kontrast å bo i Pothea, med pulserende byliv rundt oss :) -deilig bosted og utsikt venter oss der og :D - dessuten har vi ikke besøkt Kalymnos på hele 17 år!

Jeg har heller ikke klart å finne n å r det går buss fra Kamiros Skala :confused:

Men vi t r e n g e r ikke å reise via Rhodos for å komme videre til Kalymnos, føles bedre å reise Chalki - Kos og bytte båt der, om forbindelsen fra Chalki - Kos fortsatt g å r så sent i oktober som vi reiser :)

Men, RHODOS blir det hele november :) ( Pensjonistprivilegium)
- et deilig studio på Kristina's rom i Gamlebyen blir vår base :D
I perioden November - Mars kan man leie til veldig god pris pr Måned bye_bye

Siden det er m i n tråd, så går det vel bra at jeg "misbruker" den ;)flabb_flab
- det kan andre få lov å fortsette med :)

Det kan fortatt være godt å vite n å r det går buss fra Kamiros Skala til Rhodos by, så, om noen v e t ? bye_bye

malou
2012-09-12, 10:48
Kanskje denne oversikten om Rhodos kan hjelpe? :) Der finner du bl.a. bussruter og tider, også fergeinformasjon.

http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm

Har spart på diverse info med tanke på en lengre reise i høst, men det må utsettes. Omsorgsansvar prioriteres, kanskje kan det bli en vårreise i stedet. - Fint å høre at man kan få 'langtidsleie' hos Kristina.

bye_bye Håper dere får en strålende høst på øyene! Forhåpentligvis deler du reisegledene med oss i etterkant. Alltid hyggelig å lese det du skriver.

kari
2012-09-16, 19:56
Kanskje denne oversikten om Rhodos kan hjelpe? :) Der finner du bl.a. bussruter og tider, også fergeinformasjon.

http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm

Har spart på diverse info med tanke på en lengre reise i høst, men det må utsettes. Omsorgsansvar prioriteres, kanskje kan det bli en vårreise i stedet. - Fint å høre at man kan få 'langtidsleie' hos Kristina.

bye_bye Håper dere får en strålende høst på øyene! Forhåpentligvis deler du reisegledene med oss i etterkant. Alltid hyggelig å lese det du skriver.

Takk for fin link og hyggelig tilbakemelding, Malou:)

Jeg ser det går en buss fra Ancient Kamiros kl 07.30, den går muligens via Kamiros Skala og :confused: - men uansett blir nok tiden f o r knapp til å rekke en båt kl 08.30 vil jeg tro!
H e l s t vil jeg "unngå " Rhodos" til november, da vi skal dit for å "bli":)
Håper de båtene som går direkte fra Chalki og Tilos fram til 11.10 forsatt går senere i måneden :)

Håper dere får en veldig fin vårreise :) - siden høstens planer måtte skrinlegges bye_bye

inkfish
2012-09-16, 20:31
Jeg ser det går en buss fra Ancient Kamiros kl 07.30, den går muligens via Kamiros Skala og :confused: - men uansett blir nok tiden f o r knapp til å rekke en båt kl 08.30 vil jeg tro!

Jag har nyss åkt från Rhodos stad till Skala Kamiros som jag minns det låg Skala en bra bit söder om avtagsvägen mot Ancient Kamiros. Så jag tror inte att samma buss går ner till Skala först och sedan vänder upp mot staden igen.

kari
2012-09-16, 20:43
Jag har nyss åkt från Rhodos stad till Skala Kamiros som jag minns det låg Skala en bra bit söder om avtagsvägen mot Ancient Kamiros. Så jag tror inte att samma buss går ner till Skala först och sedan vänder upp mot staden igen.

Takk, Inkfish bye_bye