handdator

Visa fullständig version : Wifi på Tilos?


Karin S
2012-09-10, 20:01
Undrar om någon vet hur tillgången på Wifi är på Tilos. Brukar lämna laptopen hemma för att verkligen ha semester (sitter bakom en datorskärm på jobbet varje dag) men ibland funderar man på om man i alla fall ska ha med den eller en Ipad. Ska bo på Annas men vad jag kan läsa av deras hemsida finns det inte Wifi på hotellet. Tacksam för svar från någon som har lite koll på förutsättningarna. :)

Bluesea
2012-09-11, 08:16
Ja, flera hotell har Wifi. Vi satt bl.a. och surfade på Blue Sky och Dream Island. Den sistnämnda är kanon, för de har en skön strand med solstolar och skuggande träd utanför och billig öl och retsina (för vätskebalansen).

Tobbe S
2012-09-11, 08:44
Annas har ocksdå WiFi, ialla fall hade de det i början av maj.

Tobbe

Kalimera
2012-09-11, 15:12
Annas har ocksdå WiFi, ialla fall hade de det i början av maj.Visst är det så, men signalen går inte till de översta rummen. Jag brukar sitta i den tomma receptionen på plan ett och surfa. Där finns modemet.

Sunny12
2012-09-11, 17:48
Undrar om någon vet hur tillgången på Wifi är på Tilos. Brukar lämna laptopen hemma för att verkligen ha semester (sitter bakom en datorskärm på jobbet varje dag) men ibland funderar man på om man i alla fall ska ha med den eller en Ipad. Ska bo på Annas men vad jag kan läsa av deras hemsida finns det inte Wifi på hotellet. Tacksam för svar från någon som har lite koll på förutsättningarna. :)

Ja eller ett annat alternativ om man inte vill ha sin laptop med på resan, är att gå till internetcafét, det lär finnas ett i Livadia.

Sunny12bye_bye

Annki
2012-09-11, 19:24
Wifi finns även på en del tavernor och Caféer, bl.a. To Petrino på torget och Nautilos taverna och glassbaren på strandpromenaden.

Ann-Kristin bye_bye

inkfish
2012-09-15, 08:47
Det finns wifi nästan överallt, på väldigt många boenden, på kaféer och på de flesta tavernor där jag ätit. Undantaget, tror jag, Omonia. Där andra skyltar med wifi har de istället We have a cardphoneflabb_flab

Starkast och pålitligast signal har jag fått på To Petrino på torget.

Alla nätverk jag hittat har haft egna lösenord men det är bara att fråga efter det.

Karin S
2012-09-15, 12:24
Tack för alla svar! Det innebär att iPaden får åka på sin första utlandsresa. :)