handdator

Visa fullständig version : MARINA STUDIOS MM


Masse
2012-08-29, 21:38
Har egentligen fyllt årets reskvot, dock utan att Grekland kommit med i år. Det gör att Greklandsabstinensen nu nått en sådan nivå att vi ändå starkt överväger att försöka pressa in en vecka i september.

Högsta prio är egentligen ett återbesök på "vår" ö Egina för att kolla hur de har det. Men hittar inga bra flygbiljetter till rätt pris och tidpunkt.

Har därför spanat efter annat alternativ och hos Spies hittat en vecka till Tilos till vettigt pris. Eftersom Tilos finns med på vår önskelista över nya resmål så skulle det passa. Boendet som då ingår är Marina Studios. Ett annat, men dyrare alternativ är Ilidi Rock Beach.

Eftersom vi har endast låga/medelhöga krav på boendet så känns Marina Studios mest intressant pga priset. Därför kära Kalimera-vänner och Tilos-fantaster ......

..... finns det någon som har något att berätta om dessa båda boenden?
(Båda är enligt beskrivningen belägna i utkanten av Livadia och tycks ha fin utsikt.)

:) Masse

PS Om någon har erfarenheter av att resa med Spies så kan det också vara av intresse. DS

sjöborren
2012-08-29, 23:23
Kan tyvärr inte hjälpa dig med vare sig Spies eller hotellen. :o Ville bara säga att det vore trevligt om ni kommer ner i September.

Sjöborren; som ser fram emot en kalimera-träff på Tilos.

Masse
2012-08-29, 23:34
Kan tyvärr inte hjälpa dig med vare sig Spies eller hotellen. :o Ville bara säga att det vore trevligt om ni kommer ner i September.

Sjöborren; som ser fram emot en kalimera-träff på Tilos.

Jo det kunde ju vara kul.

Får se om någon annan kan berätta om hotellen. Tycker det har varit ganska många "Tilos-kännare" här i forumet så någon borde ju ha lite koll på vad det är för ställen. Livadia tycks ju inte vara så jättestort.

:) Masse

Lissi
2012-08-30, 06:47
Marina ligger granne med Annas som ju är Jannes favoritställe. Båda ligger högt och fint. Vad jag förstått av andra tidigare inlägg i Tilostrådar så är Marina ett bra boende med väldigt fin utsikt..
Det hotellet har säkert en egen hemsida så Du kan googla på det.

Vi blir många på Tilos i september:D

Lissi

Kalimera
2012-08-30, 09:57
..... finns det någon som har något att berätta om dessa båda boenden?Jag har bott på Marina Studios två gånger och har trivts ypperligt bra. Pensionatet består av två hus, som skiljs åt av en väg. Det är fin utsikt från båda husen, men klart bättre om man bor i främre huset. (Jag har bott i båda husen.) Marina Studios är ett mycket bra boende. Ilidi Rock är också väldigt bra. Det ligger lite längre bort, och är lite "finare". Jag har inte bott där.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/tilos_marina.jpg

1. Marina Studios
2. Anna Studios
3. Ilidi Rock


http://www.kalimera.se/bilder/forum/tilos_marina_2.jpg

Utsikt från Marina Studios.

Masse
2012-08-30, 12:29
Stort tack för infon Lissi o Janne.

Jag förstår direkt av era svar att det är Marina som passar bäst för oss. Nu får vi se om det går att få till diverse praktiska ting här hemma så att vi kan komma iväg. Skulle vara kul att få uppleva Tilos som så många talat så väl om.

Ha det gott!
:) Masse

Monica G
2012-08-30, 17:59
Om resor vore årskvoterade skulle livet vara bra eländigt! Res på!! (Jag hade också valt Marina.)
:) Monica

Karin S
2012-08-30, 21:06
Har åkt med Spies till Lefkas för några år sedan. Funkade jättebra, har inget att klaga på. Vilken vecka åker ni i så fall till Tilos? Vi ska oxå dit och bor då på Annas.

Lissi
2012-08-30, 21:13
Vilken vecka åker ni i så fall till Tilos? Vi ska oxå dit och bor då på Annas.

Men vilket gäng vi blir på Tilos i september:D Alla kommer ju inte att mötas men under september månad måste vi ju vara MÅNGA Kalimeror där;)...även första veckan in i oktober vad jag förstått. Vi är en del som kommer att bo på Annas. Jag längtar efter lata dagar med soluppgång på balkongen, promenad till bagaren och morgondopp, samt många vandringar. Vi har många platser vi vill återse och en vandring från Megalo Chorio till Skafi är ett måste.

Lissi

Masse
2012-08-30, 22:20
Hade lite ambitioner (eller något annat korkat, vad det nu var?) att hålla igen lite på reskontot i höst eftersom vi redan avnjutit Spanien två ggr i år. Men ett år utan Grekland känns ju som en ökenvandring. Så när jag hittade riktigt fyndpris hos Spies så ryckte det till i avtryckarfingern, och vips så hade vi bokat en vecka på Tilos. Det blev Mariana Studios som säkert blir bra för oss.

:) Masse

elisabethk
2012-08-30, 22:35
Hej alla Tilosresenärer!
När är ni på Tilos? Vi åker 9 september och stannar i 2 veckor. Åker från Arlanda och bor på Annas. Längtar!
Mvh
Elisabethk

Titti
2012-08-30, 23:13
en vandring från Megalo Chorio till Skafi är ett måste.

Lissi

Ja, den vandringen, som vi gjorde i oktober förra året, tänker jag ofta på och längtar tillbaka till! Det var så fint med nytt gräs, som började spira vid sidorna av stigen, alldeles vårlikt. Och synen av havet och stranden, när vi närmade oss Skafi. Härligt!

God tur!:p

Masse
2012-08-30, 23:18
Vi åker ut den 19 september.

:) Masse

sjöborren
2012-08-31, 11:09
Vi åker den 16:e. Stannar på Tilos i två veckor + några dagar till - så vi hinner träffa sent ankommande vänner. :)