Visa fullständig version : Jobb Hjälp!!
Hejj! Jag är en tjej på 22 år som vill åka till Platanias i början på året (2013) och jobba. Men jag har ingen aning om hur jag söker jobb, hittar boende, fixar arbetstillstånd eller liknande. All information är till stor hjälp! Så vet du eller känner du någon som vet något snälla hjälp mig! Arbete spelar ingen roll, vill bara iväg & prova någonting nytt!
Kanske är du i samma situation och vill göra mig sällskap? Hör av er isåfall!
Med vänlig hälsning, Sabina! Tack på förhand!
Arbeidsledigheten blant gresk ungdom som snakker gresk og har nettverk (venner og familie) er over 50% så det blir vanskelig, dagens understatement.
Okej, ja det är alltid värt ett försök. Träffade svenskar som jobbade där nu, så allt för omöjligt hoppas jag inte att det är. :)
I Platanias lär du inte hitta jobb under vintern...det är en spökstad när säsongen är slut i oktober. Ska du ha någon chans att hitta jobb under lågsäsong så får du söka dig till städerna. Men även de bofasta svenskarna har svårt att hitta jobb vintertid och går arbetslösa.
// Malin
Jo det vet jag :) Menar börjaren på sommaren 2013 :)
hannahellbom
2013-01-04, 11:52
Hej!
Vi är två tjejer som ska gå en bartenderutbildning i April på Gran Canaria och sen ska vi åka till Platanias, Kreta och söka jobb. När hade du tänkt att åka ner? Vi kanske kan träffas där nere eller åka tillsammans! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.