Visa fullständig version : Nea Chora
Ska bo på Elena beach apartmen i Nea Chora under sardinfestival veckan = nästa vecka flabb_flab
Nån som känner till boendet?
Behövs det badskor om jag badar vid Nea Chora? är lite pepplig när det gäller grus och sten
Marknad i närheten och i så fall vilken dag?
Jag har bott på Elena´s ett par gånger. Består av en nyar o en äldre del. OK till priset tycker jag. Efter att gästat 8-9 olika ställen har jag nu en klar uppfattning om attjag kommer att bo på Frini nästa gång, och nästa gång. i Nea Chora. Små rum ibland, välskött, med frukost, och sköts av mor och döttrar. Det kan finnas en son också... Elena har en taverna också som jag aldrig besökt, gå till Volakas!
Det låter som du behöver badskor även om det är sandstrand.
Markanden i Nea Chora är på torsdgar.
Vi ska til Nea Chora i oktober, var finner vi denna "berömda" Volakas?
Efter mycket hit och dit har vi bookat på Arocaria apartment.
vill gjärna höra vad du tyckte om sardinfestivalen när du kommit hem igen, då vi ska ned i september nästa år å gifta oss _B-anana
pollebosse
2012-08-29, 13:33
vill gjärna höra vad du tyckte om sardinfestivalen när du kommit hem igen, då vi ska ned i september nästa år å gifta oss _B-anana
Som en händelse:
Har för några timmar sedan fått ett trevligt rum på Arocaria samt precis kommit från Volakas.
Det här är riktigt bra, rum med liten balkong och vidunderlig utsikt.
Maten var bra och servicen är på topp.
Det är en häftig upplevelse Nea Chora, är mycket nöjd med att äntligen fått möta denna pärla.
Paul
Som en händelse:
Har för några timmar sedan fått ett trevligt rum på Arocaria samt precis kommit från Volakas.
Det här är riktigt bra, rum med liten balkong och vidunderlig utsikt.
Maten var bra och servicen är på topp.
Det är en häftig upplevelse Nea Chora, är mycket nöjd med att äntligen fått möta denna pärla.Paul
S o m du fikk meg til å l e n g t e, Paul !
Og jeg som ikke skal til Kreta flere ggr i år snyft_drop - nei da, jeg har ingen ting å gråte for, det venter mange uker i Hellas på meg i høst :D
-...om ingenting kommer i veien, og det håper jeg jo ikke det gjør!
Men i mars i år "oppdaget" j e g deilige Nea Chora :) - og bl a Volakas :p
Jeg gikk gresk kurs i Chania og bodde iøverste etg på Semeli, nærmeste nabo til Arocaria :)
Utsikten, og solnedgangen, var aldeles fantastisk fra min balkong og sikkert den samme fra Arocaria :)
Om du besøker " O Marmalos" Mezedopoleio i første etg på Arocaria, (og det synes jeg du skal, om du ikke alt har vært der)
s å hils g j e r n e Manolis (innehaveren) fra meg, Katerina fra Norge, som bodde på Semeli og gikk greskkurs i mars :)
Han var så trivelig, og spanderte /ønsket å spandere mye mere ouzo enn jeg/vi kunne drikke!
Om du er like heldig som min kursvenninne og jeg var, en sen kveld vi kom hjem fra byen, så får du en sjarmerende og god musikkopplevelse :)
Manolis hadde 6 - 7 musikalske venner på besøk, en hadde bouzouki med, de sang både med og uten akkompagnement og var virkelige flinke klapp_klap
Ha det fortsatt deilig på Kreta bye_bye
Kalimera
2012-08-29, 17:11
Har för några timmar sedan fått ett trevligt rum på Arocaria.l
Ser fram emot en recension av Arocaria. :)
M å t t e bare ;):)
Her er Arocaria ( lengst til venstre i bildet) og Semeli ( det gule i midten)
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1150465.jpg
- og litt av utsikten fra min balkong i øverste etg på Semeli :
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1150572.jpg
Kalimera
2012-08-29, 17:54
Tack kari! Ser fint ut båda två. :)
pollebosse
2012-08-29, 20:34
Ser fram emot en recension av Arocaria. :)
Karis bild är perfekt, otrolig utsikt med kvälls-sol.
Renstädat, fungerande ac, bra rum med balkong och en otrolig ägare som verkligen vill väl. Det som finns verkar fungera mycket bra och det känns som max seriöst.
Nea Chora har nu fått två nya fans, efter kvällens måltid vid stranden.
Detta är bästa hotellet på denna resan och vid nästa Chania-besök blir det nog här igen. Frukosten är dock viktig och vi ser vad som bjuds imorgon.
Paul
Kalimera
2012-08-30, 09:28
Detta är bästa hotellet på denna resan och vid nästa Chania-besök blir det nog här igen.Låter bra det. Då blir det nog några nätter där i höst.
Då har magkänslan gjort ett bra val tydligen! Fick inte opp dina bilder,Kari men jag ska pröva på datan hemma. Och det med en spontan bouzoki-jam älskar jag, så jag hoppas dom kommer tillbaka när vi er där :) men var ligger volakas? Ha en fortsatt härlig semester Pollebosse bye_bye
Så glad jag blir när fler upptäcker Nea Chora, som ligger perfekt i förhållande till Chania.
Och så alla fiskresturangerna men deras utbud av nyfångad fisk. Blandningen turister - ortsbefolkning, inte en massa tingeltangelaffärer och så badet alldeles intill liksom Chania, kan det det bli en bättre bas för att njuta och/eller utforska Kreta?
lars
Kriti stin kardia mou
pollebosse
2012-08-30, 10:58
Låter bra det. Då blir det nog några nätter där i höst.
Nu har vi ätit frukost och gått på Bazaren, så riktigt kul har förmiddagen varit.
Betyget för Acoria, vårt subjektiva är nu klart:
Byggnadens charm: 2
Frukost: 1
Personalens intresse och vänlighet: 5
Rummets kvalitet utifrån vald utrustning: 5
Sovkvalitet: 5
Läge i Chania: Numera när vi förstått hur bra Nea Chora är 4+
Paul
pollebosse
2012-08-30, 11:00
Så glad jag blir när fler upptäcker Nea Chora, som ligger perfekt i förhållande till Chania.
Och så alla fiskresturangerna men deras utbud av nyfångad fisk. Blandningen turister - ortsbefolkning, inte en massa tingeltangelaffärer och så badet alldeles intill liksom Chania, kan det det bli en bättre bas för att njuta och/eller utforska Kreta?
lars
Kriti stin kardia mou
Instämmer helt med dig!
Otroligt att man på varje resa upptäcker nya enormt positiva miljöer!
Måste återigen ställa frågan angående Kreta: tar det aldrig slut?
Paul
pollebosse
2012-08-30, 11:03
Då har magkänslan gjort ett bra val tydligen! Fick inte opp dina bilder,Kari men jag ska pröva på datan hemma. Och det med en spontan bouzoki-jam älskar jag, så jag hoppas dom kommer tillbaka när vi er där :) men var ligger volakas? Ha en fortsatt härlig semester Pollebosse bye_bye
Restaurangen ligger så där 200 m ner på gatan längs vattnet, följ bara sandstranden söderut, du kan inte missa den.
Tack för hälsningen!
Paul
Kalimera
2012-08-30, 15:14
Tack för betyg!
Att frukosten inte var något vidare gör inget. Vi äter oftast hemma på balkongen ändå. Att gå till bagaren är ett rent nöje. :)
Nu har vi ätit frukost och gått på Bazaren, så riktigt kul har förmiddagen varit.
Betyget för Acoria, vårt subjektiva är nu klart:
Frukost: 1
Paul
Jag är tyvärr inte alls på väg till Kreta just nu, men blev nyfiken på betyget på frukosten. Vad var det som gjorde att det blev bara 1 poäng? Bara vitt bröd och sylt eller liknande? :confused: Tycker om att få frukost på hotellet. :p
Har njutit av allt ni skrivit om Kreta, så tack för det!
/ Anne bye_bye
Att frukosten inte var något vidare gör inget. Vi äter oftast hemma på balkongen ändå.
När det gäller frukost vill jag då verkligen rekomendera FRIN i andra änden av Akti Papnikoli. bla.l för att de har youghurt och honung.
Att gå till bagaren är ett rent nöje. :
Instämmer, och den lilla affären därborta.
För övrigt. äntligen har Nea Chora fått den uppmärksamhet stadsdelen förtjänar. Den perfekta basen på västra Kreta.
pollebosse
2012-08-31, 04:51
Jag är tyvärr inte alls på väg till Kreta just nu, men blev nyfiken på betyget på frukosten. Vad var det som gjorde att det blev bara 1 poäng? Bara vitt bröd och sylt eller liknande? :confused: Tycker om att få frukost på hotellet. :p
Har njutit av allt ni skrivit om Kreta, så tack för det!
/ Anne bye_bye
Frukosten var bröd, danskt smör, marmelad i förpackning, kaffe och en apelsinjuice. Frukosten är och kan vara en så härlig start på dagen, den är viktig. Tror det är bättre att hitta egna lösningar.
Vaknar nu efter en helkväll i Nea Chora med förmånen att ha fått möta två "svenska Kretensare" som gjorde tillvaron så fin. Vi satt och såg solnedgången förvandla den fina miljön till ett rent färgspel i oranga kulörer. Det var så härligt och när vi vände på oss stod fullmånen och lyste på oss från den andra sidan.
Vi åt på restaraurang Akrogiali och avrundade kvällen lite längre upp på gatan med Roqueford-ost, skorpor och lite vin.
Nattsömnen kan bara bli perfekt efter denna kväll och nu skall vi upp med tuppen igen.
Paul
UlfWiman
2012-08-31, 05:12
Hej Paul och god morgon
Du beskrev en perfekt kväll. Jag kan bara tänka mig att det blev en god natts sömn!
Jag förmodar att det är lite svalare på kvällarna just nu. Det är trevlig frukostläsning att läsa om äventyren. Massor med bra fiskrestauranter finns det i området som ett stort plus. Jag älskar de stora grillade "räkorna", men klarar inte att äta huvudena som Mr.A.
//Ulf
pollebosse
2012-08-31, 05:38
Hej Paul och god morgon
Du beskrev en perfekt kväll. Jag kan bara tänka mig att det blev en god natts sömn!
Jag förmodar att det är lite svalare på kvällarna just nu. Det är trevlig frukostläsning att läsa om äventyren. Massor med bra fiskrestauranter finns det i området som ett stort plus. Jag älskar de stora grillade "räkorna", men klarar inte att äta huvudena som Mr.A.
//Ulf
Godmorgon Ulf,
javisst är det ett härligt område som bjuder på så härliga upplevelser.
Liksom du är jag lite "försiktig" vad det gäller vissa detaljer i maten, tycker det är bra att var och en kan få ha sin strategi och matväg. Det känns ganska enkelt i Nea Chora.
Hoppas vi får mötas någon gång!
Paul
Då har magkänslan gjort ett bra val tydligen! Fick inte opp dina bilder,Kari men jag ska pröva på datan hemma. Och det med en spontan bouzoki-jam älskar jag, så jag hoppas dom kommer tillbaka när vi er där :)
Jeg er sikker på at du kommer til å trives kjempebra i Nea Chori du og, ouzakia :D
- håper du har sett bildene nå :)
- hvis ikke kan jeg sende deg noen pr mailbye_bye
Frukosten var bröd, danskt smör, marmelad i förpackning, kaffe och en apelsinjuice. Frukosten är och kan vara en så härlig start på dagen, den är viktig. Tror det är bättre att hitta egna lösningar.Paul
Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger :)
Vi foretrekker våre frokoster på egen balkong, og spesielt herlig er det og når utsikten er flott! :D
Jeg trodde det var studios ( selvhushold) på Arocaria, som det er på Semeli, men når jeg ser bedre på visittkortet så står det "Hotel":)
Ha en fortsatt deilig ferie bye_bye
Det finns både och , vi har bookat en studio. E-gudien om Chania har jag lastat ned och det ser ut som vi inte behöver å ha det tråkigt _B-anana
Ska gå in på pc:n i helgen å kika på dina bilder,Kari
Hei! Så flott med aktuell info om nytt sted for meg! Jeg er nå i Paleochora og blir en stund til, men de siste dagene i mitt Kretaopphold er ikke booket med overnatting , men nå ble jeg nysgjerrig på tipsene ang hotell i Nea Chora. Har ikke vært der før og det passer jo perfekt med kort vei til flyplassen for hjemreise. Hadde tenkt litt på Agia Marina, men som dere skriver så høres det koseligere ut i Nea Chora. :)
[quote=kari;286483]Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger :)
Vi foretrekker våre frokoster på egen balkong, og spesielt herlig er det og når utsikten er flott! :D
Er det morgonsol til frukosten?
Paul och Lisbet:
Jag skulle gärna ha suttit med er i Neo Chora igår kväll!. Fullmånen i Grekland i augusti sägs vara speciell.
Och med trevligt sällskap är inte att förakta. Men ni glömde att ni även hade en äkta kretensare med i sällskapet, eller? Trevliga Giannis.
Idag vintrar vi stugan på skäret, för att om en vecka styra kosan till vårt älskade Fourni. Vad jag längtar!
Lev väl,
Birgitta.
[quote=kari;286483]Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger :)
Er det morgonsol til frukosten?
Siden man kan nyte den vakre solnedgangen er det ikke morgensol, så det kommer an på hvor tidlig du spiser frokost ;):)
Da jeg bodde der, siste halvdel av mars, kom solen "krypende" inn på min balkong rundt kl 10.30, kanskje det er litt før nå ? - og i oktober?
Dessuten er det varmere om høsten, enn i mars, så man trenger ikke sol om morgenen for at det skal være behagelig :)
- jeg ville uansett ikke byttet bort solnedgangen, med en jakke var det ok om morgenen i mars og bye_bye
Det finns både och , vi har bookat en studio. E-gudien om Chania har jag lastat ned och det ser ut som vi inte behöver å ha det tråkigt _B-anana
Ska gå in på pc:n i helgen å kika på dina bilder,Kari
:) bye_bye
pollebosse
2012-08-31, 13:25
Paul och Lisbet:
Jag skulle gärna ha suttit med er i Neo Chora igår kväll!. Fullmånen i Grekland i augusti sägs vara speciell.
Och med trevligt sällskap är inte att förakta. Men ni glömde att ni även hade en äkta kretensare med i sällskapet, eller? Trevliga Giannis.
Idag vintrar vi stugan på skäret, för att om en vecka styra kosan till vårt älskade Fourni. Vad jag längtar!
Lev väl,
Birgitta.
Vi hade gärna haft dig med, det hade varit så kul att åter mötas.
Kretensaren glömde jag bort att nämna, det var en kul kille, men en aning skällig då och då. Trots detta var det en underbar vovve som bidrog med många kul inslag under kvällen i Nea Chora.
Hoppas du och Arne får en underbar vistelse på Fourni.
Sköt om er!
Paul
pollebosse
2012-08-31, 13:29
Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger :)
Jeg trodde det var studios ( selvhushold) på Arocaria, som det er på Semeli, men når jeg ser bedre på visittkortet så står det "Hotel":)
Ha en fortsatt deilig ferie bye_bye
Tack Kari,
visst är det en härlig plats på Kreta att vara på. Nea Chora ger en så avslappnat tillvaro och njutning för både kropp och själ.
Vi har nu varit i gamla staden och handlat och känner hur skönt det är att komma till ett kallt fint rum för att öppna balkongdörren och skåda ut över den lilla fiskehamnen.
Hoppas att vi får tillfälle att mötas någon gång.
Paul
[quote=kari;286313]M å t t e bare ;):)
Her er Arocaria ( lengst til venstre i bildet) og Semeli ( det gule i midten)
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1150465.jpg
- og litt av utsikten fra min balkong i øverste etg på Semeli :
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1150572.jpg[/quote
Dette blir helt helt toppers!!! Men nå skjønner jag att morgensolen kommer litt ut på dagen med DEN solnedgången ;)
pollebosse
2012-09-01, 19:55
Sitter nu i Sverige och vill bara säga att Nea Chora är en fin, väldigt fin upplevelse.
Till slut gestaltade det sig en "krog" som vi tyckte mest om, lite oväntat kanske, då jag inte sett den nämnd tidigare och den har ingen placering på någon rankinglista, vad vi sett.
Det var hos Kostis Tsantalis som driver TO MAGAZAKI. Vi åt här 4 gånger och det var utmärkt mat, trevlig ägare, underbar kock (en tjej) och väldigt trevliga med ätande på de andra borden. Dessutom en del överraskningar smakmässigt, exempelvis lite citronton på vitlöksbröden. Det var 4 fina matupplevelser på denna plats.
Testa och se hur ni upplever ett besök på To Magazaki.
Paul
Dette blir helt helt toppers!!! Men nå skjønner jag att morgensolen kommer litt ut på dagen med DEN solnedgången ;)
:D
Testa och se hur ni upplever ett besök på To Magazaki. Paul
Det er helt klart at To Magazaki skal "testes" :p
- men hva er adressen/hvor i Nea Chora ligger det? bye_bye
Hoppas att vi får tillfälle att mötas någon gång. Paul
- ja, det håper jeg, og muligheten er vel størst på Kreta :)
Kari: Med den fantastiska utsikten undrar jag bara hur Du kunde koncentrera dig på grekiskaläxan;)
Nea Chora låter perfekt. Vi får spana på resor dit från Kalmar som har flyg till Chania. Letar man så kan man hitta resor dit med kort varsel och bra pris.
Tack för tips!
Lissi - som också är fascinerad av Kretas mångfald.
pollebosse
2012-09-02, 15:38
Det er helt klart at To Magazaki skal "testes" :p
- men hva er adressen/hvor i Nea Chora ligger det? bye_bye
Det vore spännande att sitta och prata vid någon trevlig restaurangi Nea Chora.
To Magazaki ligger på gatan vid stranden, Akti Papanikoli 14.
Har precis nu bokat en resa till vår dotter, som skall åka om två veckor, hon får bo på samma hotell vi hade, hon kommer att älska det.
Summa sumarum, vad tacksam man kan vara att få upptäcka denna pärla.
Tackar varmt de som tidigare lyft fram Nea Chora och fått nybörjare som mig att hitta hit!
Paul
Kari:Med den fantastiska utsikten undrar jag bara hur Du kunde koncentrera dig på grekiskaläxan;)
Lissi - som också är fascinerad av Kretas mångfald.
D e t kan jo være forklaringen på at det jeg lærte ikke har festet seg så godt som jeg hadde ønsket :rolleyes: bye_bye
Det vore spännande att sitta och prata vid någon trevlig restaurangi Nea Chora.
To Magazaki ligger på gatan vid stranden, Akti Papanikoli 14.
Ja :)
Hvordan h a r jeg kunnet overse stedet :confused: - har du muligens et bilde tatt ute ?
Har precis nu bokat en resa till vår dotter, som skall åka om två veckor, hon får bo på samma hotell vi hade, hon kommer att älska det.
Det gjør hun sikkert - :D
Summa sumarum, vad tacksam man kan vara att få upptäcka denna pärla.
Tackar varmt de som tidigare lyft fram Nea Chora och fått nybörjare som mig att hitta hit!
Jeg takker også så m y e for det :)
Paul
bye_byeKari
...Till slut gestaltade det sig en "krog" som vi tyckte mest om, lite oväntat kanske, då jag inte sett den nämnd tidigare och den har ingen placering på någon rankinglista, vad vi sett.
Det var hos Kostis Tsantalis som driver TO MAGAZAKI... Paul
Det beror nog på att vi som bor här ser To Magazaki som ett litet ouzeri. De har tidigare sålt mediokra meze med Ouzo för 3 euro portionen, och de gånger jag provat maten har den varit bara okej. Kul att de ryckt upp sig! Det blir inte så många Ouzo på lokal när man jobbar vareviga dag sommartid, men vi brukar hinna med ett par besök per vinter.
//Kikh
pollebosse
2012-09-03, 08:58
Kari, det är så illa att jag inte lärt mig ladda upp bilder. Jag är klantig som attan.Har alltid alla världens bekymmer med tekninken. Men du hittar säkert.
Kikh, kul att läsa det du skriver. Stämningen var kanon och väldigt "tät" och gästvänlig. Påminde en del om den minsta krogen vi själva drivit, vilket jag kommenterade till Lisbet i termen -mycket trevligare än så kan vi inte ha det-. Då har de troligen också skaffat en ny matlagare, det var verkligen bra det vi åt.
Kanske äter jag lite annorlunda än många, men det borde inte varit tillfälligheter.
Tror att den kvinnliga kocken bidrog med något nytt. Kan det vara så tror du?
Å andra sidan är du expert på Chania-krogar så dina referensramar är enormt mycket större på maten. Men på något sätt är matupplevelsen alltid individuell,
det viktiga är ju att var och en får det som de önskar. Hoppas att vi snart kan få tillfälle att äta ihop.
Paul
Sitter nu i Sverige och vill bara säga att Nea Chora är en fin, väldigt fin upplevelse.
Till slut gestaltade det sig en "krog" som vi tyckte mest om, lite oväntat kanske, då jag inte sett den nämnd tidigare och den har ingen placering på någon rankinglista, vad vi sett.
Det var hos Kostis Tsantalis som driver TO MAGAZAKI. Vi åt här 4 gånger och det var utmärkt mat, trevlig ägare, underbar kock (en tjej) och väldigt trevliga med ätande på de andra borden. Dessutom en del överraskningar smakmässigt, exempelvis lite citronton på vitlöksbröden. Det var 4 fina matupplevelser på denna plats.
Testa och se hur ni upplever ett besök på To Magazaki.
Paul
Nai Nai Paul!!
Du har hittat det rätta stället i Nea Chora To Magazaki.
Har ätit där ett par gånger redan, senast igår.
En fiskrätt som var superb.
Kocken eller kockskan i köket den glada och spontana tjejen Nektaria har smaklökarna på rätt ställe och serverar maten med personlig touch och presentation.
Vi hade en lång pratstund igår kväll där hon bl a berättade att hon jobbar 12-13 timmar varje dag. Det lugnar ned sig till ca 10 i oktober. Inte nån tid för familj där inte.
Jag skall försöka få komma in i köket bara för att studera, det brukar inte vara så svårt och alltid lär man sig nåt nytt.
Det där med rankinglistor ger jag inte så mycket för, det är bara att kolla in
Tripadvisors lista för tavernor och restauranger i Chania så förstår man. Det kan ju riggas hur mycket som helst.
Bästa sättet är att kolla in var sitter det mest greker om man är ute efter grekisk husmanskost och liknande. Det tycker åtminstone vi efter 25 års erfarenhet av Grekland och speciellt Kreta.
lars
Kriti stin kardia mou
pollebosse
2012-10-01, 15:53
Lars,
fint att läsa det du skriver.
Tjejen i köket är duktig och jäkligt rolig!
Det är bara att fortsätta att njuta.
Paul
Elisabet
2012-10-25, 11:43
Om du er like heldig som min kursvenninne og jeg var, en sen kveld vi kom hjem fra byen, så får du en sjarmerende og god musikkopplevelse :)
Manolis hadde 6 - 7 musikalske venner på besøk, en hadde bouzouki med, de sang både med og uten akkompagnement og var virkelige flinke
Vi var heldige!
http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/NeaChora1.jpg
http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/NeaChora2.jpg
Elisabet
2012-10-25, 11:57
Chania är en plats som jag aldrig tänkte åka tillbaka till. Där har jag haft mina absolut värsta Greklandsupplevelser med fruktansvärt otrevliga inkastare och personal på tavernorna längs hamnen.
MEN
man är väl inte sämre än... som det heter. Några dagar med Nea Chora som utgångspunkt gav andra upplevelser av staden. Fast hamnpromenaden ogillade jag lika mycket, och när vi gick "lädergatan" kände jag att om jag någonsin får panikångest så kommer det att vara på ett sånt här ställe...
Undvek självfallet dessa ställen så mycket som möjligt, men måste bara stämma in i lovorden om Nea Chora. Perfekt läge, bara 10 minuters promenad till centrum, trevlig stämning, bra tavernor, fin småbåts- och fiskehamn, mysiga gränder, nära till stranden för ett morgon- eller ännu hellre, eftermiddags/kvällsdopp. Vacker solnedgång från balkongen på trivsamma Semeli (Takk Kari för tips!) gjorde inte saken sämre. Och den trevliga marknaden på torsdagen förstås.
Kan tänka mig att återvända :)
Instemmer precis med föregående talare. klapp_klap Vi bodde granne med Semeli förra veckan. Kanske det var du som bodde brevid...? Vi ska tillbaka nästa år :)
Elisabet
2012-10-25, 13:35
Nei, dessverre ikke. Det er allerede tre uker siden vi var der.
pollebosse
2012-10-27, 18:39
Oj, så var det precis som Elisabet upplevt, hit skall vi inte mer, absolut inte Chania.
Men, Nea Chora vände det förhastade och ytliga, dumma, obegåvade, tråkiga, okultiverade mm omdömet från min och Lisbets sida!
Nea Chora är numera den perfekta utgångspunkten för nord -väst Kreta. Nu älskar vi Chania lika mycket som resten av Kreta. Vad härligt det blev!
Paul
Vi var heldige!
HERLIG, Elisabet og Cia klapp_klap
bye_bye Kari
- som ikke er riktig så dårlig "reaksjonsevne" som det virker ;)
Vi brukte laptop'n v e l d i g lite de ukene vi var i Hellas i høst!
Undvek självfallet dessa ställen så mycket som möjligt, men måste bara stämma in i lovorden om Nea Chora. Perfekt läge, bara 10 minuters promenad till centrum, trevlig stämning, bra tavernor, fin småbåts- och fiskehamn, mysiga gränder, nära till stranden för ett morgon- eller ännu hellre, eftermiddags/kvällsdopp. Vacker solnedgång från balkongen på trivsamma Semeli (Takk Kari för tips!) gjorde inte saken sämre. Och den trevliga marknaden på torsdagen förstås.
Kan tänka mig att återvända :)
Jeg er glad dere ble fornøyd med "Semeli" og Nea Chora :D
- jeg er ikke i tvil...vil gjerne tilbake til Nea Chora ...og Semeli bye_bye
Nu har vi också bokat Nea Chora. Vi ska bo på Hotel Danaos, anländer den 19.5. Nu väntar jag ivrigt på alla upplevelser! :)
/ Anne
http://i214.photobucket.com/albums/cc39/larsax/7db82c01-9a15-43d0-9092-4a141313784d_zps72d17bc8.jpg
Det är inte utan att det börjar dra lite i den där resenerven när man kollar in lite foton man tagit.
Nea Chora i solnedgång gör suget än mer påtagligt.
lars
Kriti stin kardia mou
Vilken fin bild, Lars! Den kommer jag att njuta av flera gånger före resan. Tack!
/ Anne :)
Ett svar som jag borde ha skrivit för länge sen. Vi kom aldrig till Sardinfestivalen. Den hade blivit flyttad till dagarna efter att vi hade åkt hem p.g.a. enligt grekerna själva -prästen som skulle delta hade förhinder
Ska bo på Elena beach apartmen i Nea Chora under sardinfestival veckan = nästa vecka flabb_flab
Nån som känner till boendet?
Behövs det badskor om jag badar vid Nea Chora? är lite pepplig när det gäller grus och sten
Marknad i närheten och i så fall vilken dag?
Elena beach apartment, den nya delen hade mycket fina lägenheter. Däremot gamla Elena var tämligen nerslitet. Vi fick bo en natt där p.g.a. felbokningen från deras sida
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.