handdator

Visa fullständig version : Håll tummarna!


UlfWiman
2012-08-27, 17:19
I morgon är det sammanträde om jag ska få ett helt nytt kök!
Om det går vägen så har jag förberett "Wiman's Kök" , enkelt och lättlagat för två med en grekisk touch utan så mycket disk. Kan det bli enklare?
Mat är roligt, men det smutsar ner köket något våldsamt!
Mitt mål är att göra saker enklare utan att behöva dra ner så mycket disk och samtidigt ge alla smaker en grekisk touche!
Jag hoppas att min samarbetespartner "Frappe" (Camilla) är mig behjälplig!
Med skitiga händer....

//Uffe

Riitta
2012-08-27, 17:21
Låter fint detklapp_klap Håller alla tummarna:)

Riittabye_bye

Kalimera
2012-08-27, 18:00
Lycka till Uffe! klapp_klap

Monica P
2012-08-27, 18:54
Håller också tummarna! Med lite planering kan man laga mat utan att använda varenda pryttel i skåpen, fast olja får jag torka bort från halva köket, det sprätter ibland...

Lissi
2012-08-27, 19:59
Håller alla tummar som finns i familjen!:D

Lissi

UlfWiman
2012-08-31, 11:06
Positivt utslag!
Jag har fått ett helt nytt kök beviljat och det är "knäfritt"!
Alla vitvaror och skåp blir nytt. Idag kommer de med en broschyr så att jag ska få välja kyl/frys, häll och ugn!
WoW! Det kommer väl att se ut som en bomb har slagit ner de närmsta veckorna, men jag ska fota och lägga ut när det är färdigt.
Det här var jättepositivt för mig.

//Ulf

Lissi
2012-08-31, 11:11
ÅH så glad jag blir för Din skull!! Ett fungerande kök är ju ett måste i Din situation och jag förstår att du är glad..GRATTISklapp_klap

Lissi -som just gjort 2 vegetariska pajer att ta med till 40-årsträff på Öland 40 år sen man blev lärare..tänk.

sjöborren
2012-08-31, 11:22
Grattis Uffe! klapp_klap Oh! vad spännande att få vara med och bestämma.

När det är som rörigast kan du tänka: man kan leva i kaos, bara man vet att man är på väg ...

Trevlig helg! bye_bye

Monica P
2012-08-31, 11:30
Grattis! Tänk så mycket gott du ska laga där när det är klart!

Athanasia
2012-08-31, 11:49
Härligt Uffe!_B-anana

UlfWiman
2012-09-01, 10:08
Nu går jag i väntans tider!

Det är 4 veckors leveranstid på skåpen, men det gör inget...
Har jag väntat så är länge så gör inte 4 veckor något, när jag får som jag vill ha det. Det blev Electrolux ugn då det verkar vara den enda som har sidohängd dörr och inte lucka så då blev det samma märke på häll och fläkt. Kyl/frys blir det då UPO i stället, men tyvärr så tappar jag volym på frysen från 130 l till 80 l, så jag får hoppas att den gamla får bli kvar och kan ställas på altan (inglasad) så jag har reservfrys på 130 l. Frys är väldigt nödvändigt då jag baserar inköp på mängd och pris. Speciellt lammstekar som gått "ut". Jag brukar köpa de som finns och fryser sedan in dem för ett senare tillfälle. Folket här är så dåliga på att äta lammkött så Coop och Ica tar inte hem så många och jag brukar köpa det som blir över ca. 10 per år.

//Uffe

Netwolf
2012-09-10, 08:35
Folket här är så dåliga på att äta lammkött så Coop och Ica tar inte hem så många och jag brukar köpa det som blir över ca. 10 per år.

//Uffe

Ja, är det inte märkligt. Lamm som är så gott.

/Netwolf

KR
2012-09-10, 09:07
Åh så kul!
Köket är ju hjärtat i hemmet så jag förstår att det skall bli en spännande förändring.
//
KR