handdator

Visa fullständig version : Deposition vid förbokning?


Anna&Jonas
2006-02-08, 21:03
Hej!

Vi är en familj som kommer att åka bl a till Naxos i juli kommande sommar och har tänkt förboka lägenhet för vår första vecka där. Är det normalt att man avkrävs kontant deposition redan nu?

Undrar också om någon har erfarenhet av Hotell Ionna eller har tips på andra hotell med pool som är lämpliga för en barnfamilj. Vi kommer också att åka till Antiparos och tar tacksamt emot alla tips om bra boende där också.bye_bye

Undrar också om det brukar gå någon HighSpeed båt från Pireus efter kl 15 mitt i sommaren.

Hälsningar Anna och Jonas

inkfish
2006-02-08, 23:22
När frågan om deponering vid förbokning varit uppe tidigare har hyfsat många svarat att de fått deponera - och att det fungerat som det ska för dem som jag kan erinra mig, i alla fall.

lemon
2006-02-09, 10:34
Vi förskottsbetalade tre nätter hemifrån via vår bank till Ioanna ifjol och det funkade. Boendet på Ioanna var också kanon, inte minst för barnfamiljer.

Kan med glädje rekommendera Galinis Place på Antiparos. Be att få tvårummaren i den nya byggnaden nära Sunset beach och ni blir garanterat mycket, mycket nöjda.

Har inte koll på highspeedbåtarna, men Blue Star Ferries är ett säkert kort om ni skulle välja vanlig färja. Rekommenderas således också.
Vänliga hälsningar

/Magnus

Arne
2006-02-09, 15:11
Det här med förskott/deposition ja. Vi diskuterade den saken med vår vän Vaggelis, han som driver Hotel Ag Prokopios. Ioannas hotel ägs och drivs för övrigt av Vaggelis syster. Hotellen ligga alldeles bredvid varandra.

Så här beskrev Vaggelis förskottsbetalningen. Ett stort antal turister bokar via telefon eller epost. Väl på Naxos dyker det så upp ett antal rumsraggare vilka erbjuder rum till "sistaminutenpris" Sålunda struntar många i att ta kontakt med det Hotell man i förväg bokat in sig på.
Trist för den hotellägare vilken tvingats tacka nej till bokningar eftersom stället var fullbelagt.....

Vid bokning där förskottsbetalning/delbetalning erlagts, där är svinnet noll och intet. Skam sägandes var det också till övervägande del skandinaver som på detta sätt sig betedde. Icke tyskar som vi trodde.......

Vaggelis betonade dock att det uteslutande rörde sig om förstagångsgäster han avkrävde viss förskottsbetalning av.

Jag ser en logik i detta resonemang Hotellägarna för.

Arne