Visa fullständig version : Grekland i höst?
Kalimera
2012-08-17, 17:13
Halva augusti har gått, många har börjat jobba igen och det är långt till nästa semester. Men fortfarande är det säkert några som sparat semesterdagar för att resa till Grekland i höst. Jag är en av dem.
Hur är det med dig? Har du någon resa till Grekland planerad i höst, och vart ska du i så fall åka?
Jada, kom til Kreta igår og har faktisk idag bestilt billletter til neste reise hit i begynnelsen av oktober. Må bare en liten tur hjem først!
Ja det blir som vanligt en resa i November. Man måste plocka oliver så att man kan få sin 20 liters dunk med ljuvligt god olja. ;)
Det är klart det skulle vara skönt att åka en vecka i September. :)
Det är bara ledigheten från chefen som saknas. Har man tur kanske jag får det för Volvo CE går nedåt just nu.
elisabethk
2012-08-17, 17:32
Hej!
Ja, åker till Tilos 9 sept 2 veckor och ska bo på Annas. Ska bli underbart efter allt vi läst om den ön. Våran favoritö är Skopelos, vi får se om Tilos blir vår nya favorit.
Mvh
ElisabethK
Ja, åker på torsdag 2 veckor till Kreta...Kato Stalos... _B-anana
Som vanligt (nästan) så blir det Samos och Lipsi även i år i september. Måste dock tillstå att mitt älskade Naxos suger.
Efter att ha avverkat 6 veckor i grekland i år så återstår bara en... Men någon sparad semester är tyvärr inte möjlig som lärare men får man bara tag i tillräckligt billiga resor och blir beviljad tjänstledighet så går det ändå ;) Vi åker 13 oktober till Kreta igen :D:)
// Malin
Vi reser nästa lördag - för två veckor på Ithaka :). Nästan höst här i Sverige, men förhoppningsvis sommar i Grekland. Så bra att ha något att se fram emot när sommaren i Sverige lider mot sitt slut......även om vi har underbara dagar just nu.
Oftast så brukar vi resa i juni. Vi gillar lugnet då, men har kommit på att vattnet troligtvis är varmare i slutet av sommaren/hösten.....
September är en ny erfarenhet för oss när det gäller Grekland. Spännande!
Har varit på Kreta i oktober och det var för kallt för mig :rolleyes:.
Deia
(Som har mycket förväntningar, lite resfeber och har längtat länge nu!)
bye_bye
En vecka på Chalki i början av oktober! :)
Ja, 1 vecka på Karpathos. Reser den 13 september:)
Det blir en vecka på Skopelos och två veckor på Koh Lanta i januari. :)
Eva
Vi har vårt ( hittil ) lengste opphold i Hellas å se fram til :D
- ukene skal tilbringes i Dodekaneser'ne, vi starter på Karpathos 7.oktober bye_bye
Åker nästa lördag med väninnan 1 vecka till Paros. Sedan åker jag med maken 25 september 3 veckor till Zakynthos. Köpte var sin enkel resa för 398:- Åker hem från Aten med SAS och fick betala 2562:- för oss två helt OK eller hurflabb_flab
//majibye_bye
Det blir det..
Två veckor på Kefalonia 15-29 sept :eek: _B-anana klapp_klap
Tilos 2 veckor i höst med boende på Annas.( men jag undrar fortfarande varför det inte blev Tinos:D)
Lissi
lianjocke
2012-08-17, 23:32
Ja , vi åker till Kreta , Agii Apostoli . flabb_flab_B-anana Nästa vecka bär det av.bye_bye
Jajamen, idag är det exakt två veckor tills jag och min granne åker till Leros, en ny ö för mig. Två veckor ska vi vara där. Jag längtar verkligen efter den speciella greklandsdoften, maten, vattnet, musiken... :p
Wardakis
2012-08-17, 23:51
Åker till Chania om 15 timmar och stannar minst resten av det här året.
Gunilla
Mooncandle
2012-08-18, 00:45
13 sep 2 veckor på karpathos!
Japp, beställde resan innan jag fick veta att jag fick semester:) Åker till Naxos den 1 sep! Igen då, kom ju hem från Naxos för 4 veckor sen. Va bra man har detklapp_klap
para poli
2012-08-18, 02:49
Har aldrigt provat Grekland på hösten. Är lärare, så 17 juni är min stående avresedag.
Ska dock prova något nytt på jullovet; Filippinerna.
Meen har alltid fantiserat om hur det skulle varit att knalla runt i gränderna i Chora på Anafi en kulen decemberdag...
:)/Anders
Athanasia
2012-08-18, 07:44
Vi åker ner 1 sept till Rethymno,stannar 2 veckor_B-anana
Jag och dottern åker till Lesbos - Molivos om tre veckor.
Jag och Sambon åker till Lesvos om precis två veckor _B-anana 2 veckor borta blir det, 1a Veckan i Vatera och andra i Petra (som det ser ut nu iaf :) )
Jodå, det blir en vecka till i Grekland. 26 aug åker vi till Samos för första gången. Hoppas på en härlig vecka med mycket nya upplevlser. :)
/Kerstin & Gordon
Vi åker den 25 augusti för 4 veckor _B-anana till Kreta, Kato Stalos. Håller på att räkna ned för fullt.
Alpo
Kalimera
2012-08-18, 11:57
Kul att det är några av oss som har resor kvar! klapp_klap
Panakakis
2012-08-18, 12:18
Kul att det är några av oss som har resor kvar! klapp_klap
Det blir som vanigt en resa den 1 sep. till Kefalonia och boende i Argostoli.
PANAKAKIS :)
Hjalta99
2012-08-18, 12:38
Japp! Det blir som vanligt en resa till Kalymnos, den sjuttonde i ordningen. Vi åker 14 september och blir borta en vecka. Det är 20 år sedan jag åkte till Grekland och Kalymnos första gången, firar alltså 20-årsjubileum i år. Många resor har det blivit och inte bara till Kalymnos... har faktiskt provat på ett flertal öar men återkommer ständigt till mitt paradis!
/Eva
YsterSyster
2012-08-18, 13:48
I början av September bär det av till Tilos. Har inte varit på Tilos på fjorton år så det är ett efterlängtat återseende. Ska bli så spännande att komma tillbaka och se om jag trivs lika bra som sist.
Eftersom mina studier drar igång samma vecka har jag tänkt ligga i skuggan på stranden och läsa om Sociologiska teorier. Kan inte tänka mig en bättre studiemiljö klapp_klap
Vi skall båtluffa 21/8-11/9, vi utgår från Samos och kommer att avsluta där. Arki, Lipsi Leros vet vi, har en förhoppning om Fourni. Vi får se hur det blir, det är liksom en del av hela äventyret.
//
KR
Visst blir det resa i höst! 15-29 sept, Gerani på Kreta!!flabb_flab
Samos väntar!
18 sept till 2 oktober.
Pia
..undertecknad lämnar det regniga Värmland och far neråt Rhodos/Karpathos den 9:e september för 3-4-5 veckors vistelse.... :D
Mikke
blåtrast
2012-08-19, 10:33
I mitten av September bär det av till Tilos. En två eller kanske tre veckor.
:cool:
Sevasti & Eleni
2012-08-19, 10:36
Vi åker till Kalymnos den 7 september och stannar till den 28, alltså 3 veckor:D Vi kommer också att besöka några närliggande öar men planerar inte i förväg utan tar det när vi känner för det:)
Siw Lena o Ulfbye_byebye_byebye_bye
Elisabet
2012-08-19, 10:49
Det är några år sen sist, men runt 20:de september blir det en resa till Grekland, har jag tänkt. Har dock inte bokat än. Väntar in nån billig restis, om inte nåt annat oemotståndligt alternativ dyker upp.
Jag och dottern åker till Lesbos - Molivos om tre veckor.
Vad avundsjuk jag blir. Vi åker istället till Plakias på lördag, två veckor.
Hoppas det blir Molivos nästa år.
Carina
Å ja, Molivos i all ära men PLAKIAS är ju en riktig höjdare som du vet numera. Jag tror ni kommer att bli lika kära i Plakias som vi blev för en dryg månad sedan _B-anana
/Hasse:cool:
Mellan 10 -25 september reser vi till Paros - Ios - Naxos, avslutar med ett par dagar i Aten.
Lisa
Siktar på en vecka på Antiparos, men det krävs en kraftig sänkning av biljettpriserna om den skall bli av, årets stora resa blir istället till Kalifornien i december.
Det känns i grektarmen att vi inte varit iväg, vad hände med sommaren? ;):D
Hej!
Klart att vi åker till Grekland nu i höst. Det blir 2 veckor i slutet på september.
resan blir av till Thassos. Ser så fram mot den. Njuta av värmen,maten, människorna och de goda vinerna. men för att inte glömma den härliga naturen.
ha det så gott alla ni.
mvh/ HELENklapp_klap
Å ja, Molivos i all ära men PLAKIAS är ju en riktig höjdare som du vet numera. Jag tror ni kommer att bli lika kära i Plakias som vi blev för en dryg månad sedan _B-anana
/Hasse:cool:
Ja, det tror och hoppas vi också
Carina
Snart er det også min tur :) Planen er lagt for 5 -29 september og vi får se om den holder :rolleyes: Uanset glæder jeg mig _B-anana
Yes,yes. En vecka til kreta i oktober _B-anana
sjöborren
2012-08-20, 10:43
Tre veckor i september/oktober. :D Två veckor på Tilos, vecka tre får överraska oss = ingen aning!
Vi drar till Kreta en vecka i september. Första flygresan med barn!
Vi åker till Kreta/Chania d 19 sept och hyrbil beställd från flygplatsen. Boende de första nätterna är bokade i Agii Apostoli, sedan blir det troligen Paleochora och någon/några andra platser på sydkusten innan hemresan d 5/10.
Vi far hem till Kreta den 25 augusti.
Etter 4 uker på Kalymnos i sommer, som gikk altfor fort, må jeg ned en tur i høst også. Reiser dit 2 siste ukene i oktober. Lengter mye allerede.............
ChristinL
2012-09-01, 12:37
Vi åker 27 september till Agia marina -Kreta en vecka.Fick inte till någon höstresa ifjol men iår....vi längtar! :)
Ja då, det blir Georgioupoli 6-13 sept med maken, två av tre barn, svärson och dotterdotter _B-anana
bye_byeAbi
Kalimera på er alla.
Här sitter jag och längtar tills vi ska åka till Thassos i mitten på
september. Vi blir där i 2v. Det ska bli helt underbart. Snart så börjas det
att planeras. Skulle vara skoj och veta om det är flera som åker till Thassos samtidigt. Vi åker den 19 och kommer hem den 3okt. Vi ska bo i Skala Prinou.
Ha det så gott alla ni. Mvh/ Helenklapp_klap:D
Planen är att fara 1 vecka den 15/9, men än så länge är resorna för dyra anser jag....men till grekland måååste jag! :-)
En vecka i september/oktober
Parga, Samos eller Kreta
Bokat en vecka till Parga!_B-anana
Hoppas solen inte tagit slut..... resorna gör det nog
IngegerdN
2012-09-20, 18:45
Efter 14 härliga veckor på Kreta längtade jag tillbaka igen, till mitt andra hem. Hittade så en flygstol med Apollo för 498 kr (enkel väg) och kunde inte motstå den! Den 4 oktober bär det alltså av till Kreta och Rethymno igen. Det blir fjärde resan i år...
Jo det priset kan man stå ut med , men hemresan ? Vad kostar den ? Och hur och med vilket flygbolag bokar man ? Hittar inga med någorlunda priser !__D
/ Tom
Jo det priset kan man stå ut med , men hemresan ? Vad kostar den ? Och hur och med vilket flygbolag bokar man ? Hittar inga med någorlunda priser !__D
/ Tom
Men hallå? Det gjorde Du väl? Ni sticker ju igen..lyckosar!:D:D Ja, ja det blev charter, men till det priset kan man ju avvika några dagar till annan ort...
Ha det bra!
Lissi
IngegerdN
2012-09-21, 00:04
/ Tom
Hemresan går via Aten med SAS till det facila priset av 988 kr. Från Rethymno till Aten tar jag färjan, som praktiskt taget avgår utanför min port (40 EUR). :)
Lyckliga Du. Vi kom hem från Rethymno för knappt 1 vecka sedan. Längtar tillbaka. Men ser fram emot nästa höst. bye_bye
Efter 14 härliga veckor på Kreta längtade jag tillbaka igen, till mitt andra hem. Hittade så en flygstol med Apollo för 498 kr (enkel väg) och kunde inte motstå den! Den 4 oktober bär det alltså av till Kreta och Rethymno igen. Det blir fjärde resan i år...
Jaså du flyr det härliga höstvädret vilket du gör alldeles rätt i. Ha det bra.
Ha det bra i solen. bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.