handdator

Visa fullständig version : Karpathos i September!


Lenalu
2012-08-16, 08:42
Hej, Jag har hittat en resa till Karpathos den 27/9, sista avgången för säsongen med Apollo! Nu undrar jag om vädret! är det dumt att åka dit så sent på säsongen?:confused: Har tittat på ett hotell som heter "Sound of the Sea", är det någon som bott där och vet hur det är, och hur läget är?

// Lena, som vill till Karpathosklapp_klap

Niaas
2012-08-16, 13:47
Hei
Jeg var på Karpathos på samme tid ifjor, og da var været helt flott, men det er jo litt mer usikkert enn midt på sommeren. Det kan bli regn en dag, men vannet er herlig, og solen er ikke så stekende som tidligere på sommeren. Jeg synes høsten er en veldig fin tid på Karpathos!

Har hørt at folk er fornøyde med det hotellet, men det ligger litt langt utenfor sentrum og langt fra stranden. Tror heller ikke det finnes andre tavernaer eller butikker i nærheten. Men er dere glade i å gå, så er det sikkert fint å bo der.

Mikke
2012-08-16, 16:10
...håller helt och fullt med Niaas angående vädret och vad jag hört (och sett) av hotellet, som ligger på tvärgatan/vägen vid Constanos Palace en bit upp i den flacka backen,så ser det fräscht och fint ut,plus att det ligger lugnt till. Med en cykel,scooter eller apostlahästarna så funkar det ok. Jag har bott flera gånger en bit ovanför SOS, i Florida Studios, och det har funkat fint.....Sen är det ju nerförsbacke ända ner till stranden..... :D

Marouli
2012-08-16, 20:07
Hej!
Sound of the seas är ett bra hotell efter vad jag har hört från vänner som bott där.Det ligger dock inte ute vid Constantinos Palace utan på andra sidan av Pigadia,en bit utanför byn,lite för sig själv.Personligen tycker jag det är lite för långt från byn och man får promenera en bra bit för att nå stranden.Pool finns dock!
Marouli

Mikke
2012-08-16, 22:35
Helt riktigt påpekat,SOS ligger alls icke vid CP,utan vad jag menade, men kanske uttryckte ofullständigt, är att vägen upp till SOS svänger av vinkelrätt till vänster ( om man kommer från stan) vid Constantinos Palace, och som sen går upp mot bergen ca 4-500 meter till SOS till höger upp längs den flacka backen.
Jag har passerat det många gånger men bara varit inne där en gång på tolv år.... :D Och som påpekas, så verkar folk gilla hotellet.... :D
Mikke

Niaas
2012-08-16, 23:22
Sound of Seas ligger vel ikke på den siden av Pigadia, men bakenfor de to kirkene og gravplassen. Bortenfor Pigadias "Akropolis". Bratt opp bakken fra havna og nedenfor veien mot Larnitissa.

http://www.apollo.se/se/vart-vill-du-resa/europa/grekland/karpathos/karpathosstad/accomodations/pages/soundofthesea.aspx

Mikke
2012-08-17, 12:32
Javvisst, Niass,visst ligger SOS på östra sidan av Pigadia...
Jag förväxlade det med Journeys End, som ligger i backen upp från Constantinos Palace......
So, sorry,förlåt,förlåt....
Mikke

Lenalu
2012-08-17, 16:32
Tack för svar:)

Tror jag ska ha lite is i magen och vänta på lite bättre priser:D

Mikke
2012-08-17, 16:41
...en annan variant är ju att spana på flygstolar och fixa boende på plats....
Kanske blir det rent av billigare och så vet man ju var man ska bo..... :D
Vilket det än nu blir,lycka till och ha det så bra på Karpathos!!
Mikke

på2hjul
2012-08-17, 21:52
Hej.
Måste bara sägs att SOS är ett toppenhotell! Vi har aldrig blivit så väl omhändertagna som där. Visst är det en bit in till centrum, backe upp o backe ner, men det behövs efter all mat o dryck. Vi planerar för vår tredje semester där nästa sommar, stamgästerna blir bara fler o fler. Eftersom vi vill prova så många olika stränder som möjligt hyr vi bil o då spelar det ingen roll att hotellet ligger lite off. Skulle tro att utsikten o läget är det vackraste i Pigadia. (av hotellen alltså)
MVH/Lena