handdator

Visa fullständig version : Restauranger på Paros


maji
2012-08-15, 18:51
Hej allabye_bye

jag och en väninna skall åka till Paros 25 augusti och skulle vilja ha tips på bra restauranger med grekisk mat. Vi skall bo i Parakia och stannar 6 dagar där. Jag har varit på Paros flera gånger men aldrig så länge och känner att jag aldrig hittat den där mysiga tavernan med "riktig" husmanskost.
Eftersom vi båda gillar att vandra så undrar jag också om någon vet någon bra strand utanför Parakia som man kan gå till.

//majibye_bye

maji
2012-08-16, 14:58
hallobye_bye finns det ingen som vet någon bra restaurang:confused:

//majibye_bye

kimmen
2012-08-16, 18:25
Det finns flera bra restauranger, men det var så länge sedan jag var på Paros att jag kommer inte ihåg några namn. Förutom Levantis, för där jobbade jag i disken en sommar för många år sedan...:D Men det är förmodligen inte samma ägare längre, så jag vet inte hur det är där nu...

Och restauranger byter kockar emellanåt, så ett ställe som var bra ena året är kanske inte det nästa år...

/kimmen

maji
2012-08-16, 18:54
Var ligger Levantis, Kimmen? Eftersom vi är där 6 dagar så kan man ju iaf kolla._B-anana
Vet du någon bra strand förutom i själva Parakia?

//majibye_bye med snart bara en vecka kvarklapp_klap

MickeKöping
2012-08-16, 20:01
Var ligger Levantis, Kimmen? Eftersom vi är där 6 dagar så kan man ju iaf kolla._B-anana
Vet du någon bra strand förutom i själva Parakia?

//majibye_bye med snart bara en vecka kvarklapp_klap

Det går ju några badbåtar nere ifrån hamnen som går till ett par stränder. Tror det kostar €4 för ToR, du får kolla tider själv. Annars finns ju bussar till olika ställen. Biljett kostar €1,60 enkel väg. Vet inte om det är dyrare att åka längre sträckor. Busstationen ligger nere vid hamnen 150m västerut från väderkvarnen.

kimmen
2012-08-18, 12:38
Var ligger Levantis, Kimmen? Eftersom vi är där 6 dagar så kan man ju iaf kolla.
Vet du någon bra strand förutom i själva Parakia?
Levantis ligger/låg inne bland gränderna inte alls långt från det stora torget. Du kan säkert fråga dig fram - om restaurangen fortfarande finns kvar.

Vid Krios camping tvärs över bukten i Parikia finns en bra strand. Dit kan man promenera men det blir mindre svettigt att ta en badbåt från hamnen.
På vägen söderut mot Pounda finns strax utanför Parikia en liten, liten strand som heter/hette Dolphin Beach. Man kan hoppa av Pounda-bussen och promenera från vägen.
Stranden i byn Piso Livadi på andra sidan ön är heller inte så dum.
På andra sidan ön finns också Golden Beach och New Golden Beach.
Sedan finns det naturligtvis fler stränder som jag inte känner till.


/kimmen

maji
2012-08-18, 15:58
Tack MickeKöping och Kimmen för tips. Jag antar att det mesta löser sig när vi väl är där men det är ändå kul att vad andra har för erfarenheter. Tänkte ta båten över till Antiparos minst en gång också.
Om en vecka är vi på väg_B-anana

//majibye_bye

agnlar
2012-08-19, 11:43
Aeoli är en riktigt bra restaurang med både Grekiskt och internationellt kök. Den ligger efter hamnpromenaden mot Livadi. Kan verkligen rekomenderas!
agnlar

maji
2012-08-19, 17:31
Den ska vi testa_B-ananatack för tipsetklapp_klap
//majibye_bye