handdator

Visa fullständig version : Boende v. 44


Aase
2012-08-15, 14:01
Hejsan
Vi har kanske möjlighet att boka en resa till Rhodos vecka 44, dvs. månadsslutet oktober, början på november.
Jag har ingen aning om färjor och dylikt men min fråga är om det finns något öppet boendealternativ så sent på säsongen? Hur är det med restauranger?
Det kanske finns någon ute bland alla kalimeror som har varit på Tilos i lågsäsong och som kan berätta.

Åse

Kalimera
2012-08-15, 14:56
Det kanske finns någon ute bland alla kalimeror som har varit på Tilos i lågsäsong och som kan berätta.Jag har inte varit där så sent på året, men hade en plan på att åka dit i år två veckor i oktober. Nu blir det nog inte så, utan vi åker nog dit tidigare, eventuellt i september. När jag planerade oktoberresan hörde jag mig för om öppna restauranger och boende. De restauranger jag hade kontakt med skulle stänga när de sista charterresenärerna åkt hem, och det var kring den 20 oktober. Men det finns så klart några som har öppet, bland annat Nautilus som tror jag har öppet hela året. Boende är nog inga problem, även om utbudet inte är lika stort.

Aase
2012-08-15, 18:30
Hej
Ja jag är rädd för att utbudet när det gäller att äta ute är väldigt begränsat. Vi vill ju äta god grekisk mat. När man bara åker en vecka vill man ju inte stå och laga mat. I Megalo Chorio kanske det finns öppet något men där vill vi kanske inte bo.
Det får bli Kreta istället kanske.

Åse

Kalimera
2012-08-16, 13:37
I Megalo Chorio kanske det finns öppet något men där vill vi kanske inte bo.Det finns bara ett ställe i Megalo Chorio, jag tror att de har öppet året om. Det finns säkert öppna tavernor i Livadia också, men inte så många. Min favorit (Armenon) stänger runt den 20 oktober.

kari
2012-08-20, 21:44
Vår plan er å besøke Tilos i uke 43, men...etter det jeg leser her i tråden...kanskje vi skulle revurdere :confused:

Pothea har dukket opp som et alternativ for Tilos? Nisyros? - vi har ikke vært på Kalymnos siden 1995, så Pothea sent i oktober er kanskje ikke så dumt???

Men vi /jeg vil gjerne til Tilos :) - o g , vi trenger ikke mange turister for å trives, men gjerne mer enn e n taverna !

Blue Sky stenger 15.oct fikk jeg vite, vi ville gjerne bodd der, men vi har flere andre gode tilbud/steder å velge mellom :) - vi får se!

Vi hadde planer om både Tilos, Nisyros og Symi i tillegg til Karpathos og Chalki !
Det blir f o r mange, selv om Gialos/Symi er noe av det vakreste jeg vet så har vi (pr. idag ;)) strøket Symi av listen.