handdator

Visa fullständig version : E-Guide Karpathos til nordmann


Knut E
2012-08-15, 10:27
Hei,

Forstår at det av administrative årsaker ikke er mulig å selge e-guides utenfor Sverige. Det er synd da jeg forstår mange setter stor pris på all informasjonen i dem.
Vi skal til Karpathos for første gang 2. september.
Er det noen svenske venner her som er villig til å kjøpe for meg og sende meg guiden når jeg har betalt til deg via Internettbanken?

Det ville vært toppen:)

Vennlig hilsen
Knut E

Lissi
2012-08-15, 12:18
Jag tror det är svårt även om man vill, för guiden är ju inte fysisk utan man får den som fil och då blir det ju enbart en "samvetsfråga" för den som köper att radera den utan att använda den för Janne vill givetvis inte att man skickar köpta guider vidare. Det är en hederssak tycker jag, att inte kopiera eller vidareskicka köpta guider. De är ju så billiga ändå. Så jag kan inte hjälpa dig även om jag förstår Ditt dilemma.

Lissi

Eva L
2012-08-15, 12:49
Om du inte redan fått hjälp kan jag beställa den till dig och skicka vidare. Lovar att inte spara den på min egen dator. Så att det bara blir ett ex. Skicka meddelande till min inbox om hur du vill ha det. Jag ser inget moraliskt dilemma i att hjälpa dig och hoppas och tror att Janne inte heller gör det. Han får väl säga till i så fall.

Eva

Knut E
2012-08-15, 13:05
Tusen takk, Eva.
For ordens skyld nevner jeg at jeg har kontaktet Janne om muligheten for direkte kjøp, men han viste til adm utfordringer.
Jeg håper og tror dette er helt greit. På samme måte som alle som kjøper i Sverige ikke kopierer og videresender, vil heller ikke du, Eva, eller jeg gjøre det. Dette er jo en generell tillitssak for alle som kjøper (i Sverige) - ikke spesielt for meg i Norge.

Jeg sender deg en melding, Eva. Så kan vi gjerne vente en dag eller to slik at Janne evt får mulighet til å kommentere.

Knut E

Kalimera
2012-08-15, 14:37
Jeg sender deg en melding, Eva. Så kan vi gjerne vente en dag eller to slik at Janne evt får mulighet til å kommentere.Beställ i Evas namn, men med din e-postadress så är det inga problem.

Knut E
2012-08-17, 16:09
E-Guide mottatt. STOR TAKK til Eva L.

Liker guiden - informativ, fine bilder og ikke minst godt skrevet, Janne:)

Kalimera
2012-08-17, 17:02
Liker guiden - informativ, fine bilder og ikke minst godt skrevet, JanneTack!

Lissi
2012-08-17, 17:49
Knut, jag ville verkligen inte vara "ogin" utan tänkte mer på Janne och hur man kan vara säker på att e-guiden inte "mångfaldigades".
Eftersom jag själv inte är intresserad av Karpathos så hade jag garanterat inte behållit guiden själv, men nu vet jag ju att även Janne tycker att det är OK att göra på detta sätt med den egna e-adressen men betalning av en svensk. Jag ställer gärna upp och hjälper andra nordbor på samma sätt.

Lissi