Visa fullständig version : Flygstolar till Santorini
Hej,
Vi är två familjer (4 vuxna, 4 barn 5-11år) som planerar en öluff i kykladerna med start runt 20´e juni 2013.
Vi vill gärna utgå från santorini men hittar inga flygresor dit ännu.
Är det någon som vet när de släpps för sommaren 2013?
Sedan undrar jag om man behöver boka även hemresan på en gång eller om man kan boka på plats i Grekland när man tycker att det räcker eller pengarna börjar ta slut. Vilket är att rekommendera?
Hoppas på svar om detta så vi kan bocka av vissa punkter i vår planering.
Längtar efter nästa sommar!
// Magnus
Har flygit billigt med apollo flera år, ung vid den tiden.....
litentuva
2012-08-13, 11:05
Norwegian brukar släppa sina biljetter runt jul / nyår om jag inte minns fel / i alla fall inte före årets sässong är slut! Jag skulle boka hemresan på samma gång då det är svårt att veta hur priserna utvecklas , inte helt ovanligt att "sista minuten " är dyrare än att boka i god tid - beroende på hur sommaren är i Sverige kan det ju också vara så att det blir ont om biljetter...
Hej,
Vi är två familjer (4 vuxna, 4 barn 5-11år) som planerar en öluff i kykladerna med start runt 20´e juni 2013.
Vi vill gärna utgå från santorini men hittar inga flygresor dit ännu.
Är det någon som vet när de släpps för sommaren 2013?
Varifrån vill ni flyga?
Vi flyger helst från Göteborg men även andra alternativ är av intresse. Allt går att lösa.
Vi flyger helst från Göteborg men även andra alternativ är av intresse. Allt går att lösa.
Enda bolaget som i år har resor från Göteborg är Apollo. Boka hemresan samtidigt som utresan, i år har det varit väldigt fullbokat.
Ingela A
2012-08-13, 12:46
Jag brukar boka flygstol till min Mamma (som kommer 2 ggr per sommar för att hälsa på mig här på Santorini) redan i Oktober. Oftast släpps dom då men allra bäst är att ringa till Apollo och höra när dom släpps eller helt enkelt låta dem kontakta er när dom släpps (kostar bara 50kr extra att boka personligt).
Ingela
Hej,
Norwegian Airlines flyger till Santorini från Göteborg (landvetter). Som Litentuva skrev- kolla runt Jul/nyår. Kolla bokasmart.se, momondo.se osv efter flyg. Boende behöver man inte boka i förväg men man kan kolla även på booking.com för att få någon idé. Ni vill inte flyga till Aten och utgår från Pireaus? Det finns mer flyg till Aten och det är smidigt att ta buss från flygplatsen direkt till Pireaus...
Ja, just det. Norwegian har ju funnits i år också, hoppas det blir fortsättning nästa år.
Vi flög från Landvetter till Santorini med Airtours. Visserligen inte direktflyg men bra om man kan tänka sig att mellanlanda i t.ex. Köpenhamn och Aten.
Ganska billigt också om man bokar tidigt.
Lycka till/Ulla
Vi flög från Landvetter till Santorini med Airtours. Visserligen inte direktflyg men bra om man kan tänka sig att mellanlanda i t.ex. Köpenhamn och Aten.
Ganska billigt också om man bokar tidigt.
Lycka till/Ulla
Jag gjorde en sökning på endast flyg på deras sida och det enda jag fick fram var KLM, Lufthansa m.fl.
Är det någon skillnad på priserna tro om man bokar via Airtours sida eller på flygbolagens egna bokningssidor?
Margaretha
2012-08-13, 18:34
Har pratat med Apollo i eftermiddag och de börjar släppa 2013 års sommarresor den 6 september och fram till den sista oktober. De släpps i olika omgångar så du får hålla koll efter den 6 september. Det jag vet är att Rhodosresorna släpps i den första omgången, den 6 september.
Margaretha
Jag tackar för alla svar!
Är det någon som vet ungefär vad en flygstol i Juni mellan Göteborg - Santorini kan kosta?
Är det någon som vet ungefär vad en flygstol i Juni mellan Göteborg - Santorini kan kosta?
Jag har bara koll på Apollos priser, de har tidigare år legat på runt 4500pp, i år kostade de dryga 6000.
Ålands Tapsa
2012-08-14, 12:29
Sök på Flygresor.se där hittar du de billigaste flygbiljetterna, kan bokas ca. 12 månader före resan. Till Athen finns flyg för lite över 200 euro t/r, Agean/Olympic bestämmer sina tidtabeller lite senare men vi bokade från Athen till Samos för årets resa (juni) redan i oktober 2011. Arlanda-Athen bokade vi redan i början av september.
Det är bäst att boka hemresan också i tid, om man inte har flera tusen euro extra att sätta på flygbiljetter till baka hem.
Snart är det dags att boka flyg till Athen t/r igen (8.6.-29/30.6.2013)_B-anana
Jesper Johansson
2012-09-06, 14:37
Jag ringde Apollo gällande när de börjar sälja flygstolar mellan Göteborg och Santorini nästa år?
Svaret blev att de nästa år ej kommer flyga dit från Sverige...på grund av greklandskrisen 😞
-Någon mer som hört detta?
Kalimera
2012-09-06, 14:45
Svaret blev att de nästa år ej kommer flyga dit från Sverige...på grund av greklandskrisenDet var som tusan! Skulle det var så att de inte flyger till Santorini blir det inga resor till Naxos, Paros och Ios heller.
Jag har inte hört något. Skrev ett mejl till Apollo för några veckor sedan och frågade om nästa års resor, men jag har tyvärr inte fått något svar.
Det var som tusan! Skulle det var så att de inte flyger till Santorini blir det inga resor till Naxos, Paros och Ios heller.
Det kanske menar endast flygstolar, jag har en känsla av att de redan i år har minskat antalet, det har dessutom kostat dryga 6 000pp, en rejäl höjning jämfört med tidigare år
Kalimera
2012-09-06, 15:40
Det kanske menar endast flygstolarDet får man ju hoppas, men Jespers skriver att de inte ska flyga dit.
Vi får hoppas att han kan ge oss svaret. :)
Att det är färre flygstolar i år har jag också märkt.
Ingela A
2012-09-06, 16:40
Jag mailade dom för ca 2 veckor sedan och frågade när resorna mellan Göteborg och Santorini kommer ut. Fick svar efter ett par dagar att de kommer ut den 24 September!
Ingela
Kalimera
2012-09-06, 17:59
Jag mailade dom för ca 2 veckor sedan och frågade när resorna mellan Göteborg och Santorini kommer ut. Fick svar efter ett par dagar att de kommer ut den 24 September!Olika bud. Jag håller tummarna för att ditt svar är rätt Ingela!
Jesper Johansson
2012-09-06, 19:17
Det får man ju hoppas, men Jespers skriver att de inte ska flyga dit.
Vi får hoppas att han kan ge oss svaret. :)
Att det är färre flygstolar i år har jag också märkt.
Ja visst ja... funderar högt. Minnet sviker men tror att hon sa att de inte kommer flyga till Santorini alls
Får hoppas det gäller enbart flygstol!!
Borde ju va så att charten skall hållas uppe :)
Jesper Johansson
2012-09-07, 16:17
Nu ska ni få höra mina vänner.
Ringde idag åter igen till Apollo och frågade dem om flygningar till Santorini nästa år, både flygstol och charter. Damen jag pratade med sa frågande "ja så klart vi kommer sälja resor dit, du kan inte pratat med Apollo tidigare".
Mycket märkligt... men va bra!
Jo just det, 27:e september börjar säljstart för charter samt flygstol.
Puh! nu kan man andas ut...
PS. Gissa om jag nu sitter väldigt förundrad över tidigare samtal med Apollo 😳😃
Kalimera
2012-09-07, 16:29
Mycket märkligt... men va bra!Det upprepar jag gärna... men va bra! :)
Hej på er,
För att ta det säkra före det osäkra så bokade vi oss till Aten istället.
Kändes som vi fick rätt bra priser eftersom vi betalar ca: 10 000:- per familj Göteborg - Aten ToR. Då flyger vi på bra tider, med SAS och Lufthansa samt har möjlighet att avboka sent utan anledning.
19 juni bär det iväg för en 3-veckors härlig öluff. Kan inte vänta........
Men vi börjar som sagt i Aten 2 dagar för att passa på att besöka Akropolis mm.
// Magnus
Vill bara påminna om att Apollo släppte flygresorna till Santorini igår. 3498 kr/p tor för två veckor i juni. Därefter blir de dyrare och dyrare för att sedan bara kosta 3000 i mitten av augusti.
Dessutom finns det några billiga biljetter kvar med SAS/Aegan Airlines tor Mykonos. Från Göteborg är det tyvärr två byten men ganska bra pris vissa datum, 2200 kr (genomgående bokning).
Funderar själv på något av dessa alternativ. 3500 är lite dyrt men å andra sidan skönt att slippa byte.
Eller också inväntar man Ryanair, Norwegian, Airtours och Air Berlin!
Anne
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.