handdator

Visa fullständig version : Supermarket


Sunny12
2012-08-10, 19:33
HEJ, ni som besökt TILOS vilken är er favorit-supermarket alltså den som har bäst sortiment och priser?

Som jag läst ska det finnas cirka 5 st?

Intressant att veta då jag reser dit 23 september.

Mvh Sunny12:rolleyes:

elisabethk
2012-08-10, 22:46
Hej!
Fyller på med en fråga om det finns chark i supermarket på Tilos, vi brukar köpa ostskivor och salamiskivor till frukosten, bekvämt och gott.
Elisabethk

Sunny12
2012-08-11, 20:27
Hej!
Fyller på med en fråga om det finns chark i supermarket på Tilos, vi brukar köpa ostskivor och salamiskivor till frukosten, bekvämt och gott.
Elisabethk

Hallå finns det ingen här som kan ge tips angående favorit supermarket??:confused::confused:

Tom
2012-08-11, 20:50
Hallå !
Det är en klar överdrift att kalla ngn affär på Tilos för SuperMarket !:eek:
Dom som finns har det nödvändigaste , ost,bröd & vin flabb_flab !
/ Tom

Sunny12
2012-08-11, 20:55
Hallå !
Det är en klar överdrift att kalla ngn affär på Tilos för SuperMarket !:eek:
Dom som finns har det nödvändigaste , ost,bröd & vin flabb_flab !
/ Tom

Tack för svar! Ja det är klart det är ju en liten ö men oftast brukar ju någon supermarket bli någons favorit även om man igentligen bara vill handla frukostmat och dryck, så kan ju priserna skilja sig i olika butiker?

mvh Sunny12bye_bye

Tom
2012-08-11, 21:26
Här finns mer info : http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=22608
/ Tom

Sunny12
2012-08-11, 21:32
Här finns mer info : http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=22608
/ Tom

Tack Tom, ja det är väl Marinas supermarket du menar?

Ja jag ska ju bo på Marinas studios så jag får väl även handla i hennes butik då!flabb_flab

Tom
2012-08-11, 21:58
Och dom har superservice där ! Hemkört ! flabb_flab
Alltså dom kör hem varorna till Er !
/ Tom

Sunny12
2012-08-11, 22:41
Och dom har superservice där ! Hemkört ! flabb_flab
Alltså dom kör hem varorna till Er !
/ Tom

Ja det är ju toppen! Iallafall första dagen då det behövs fyllas en hel del i kylen!flabb_flab

Kamgu1
2012-08-12, 18:44
Det finns flera supermarket i Livadia, de är väl inte stora men de som ligger mer "i byn" har väl mer mat att välja på. Som de brukar vara, vi handlar lite ost, frukt, yoghurt, jos och ev skinka...när vi var på Tilos växlade vi lite eftersom mellan den som ligger under Gorgona (?) och de som ligger på "bagerigatan". Får ju vara rättvis ;) Ha en fin tur till Tilos! Köp goda pajer hos Mike i bageriet när du ska ut på vandring.

Sunny12
2012-08-12, 18:48
Det finns flera supermarket i Livadia, de är väl inte stora men de som ligger mer "i byn" har väl mer mat att välja på. Som de brukar vara, vi handlar lite ost, frukt, yoghurt, jos och ev skinka...när vi var på Tilos växlade vi lite eftersom mellan den som ligger under Gorgona (?) och de som ligger på "bagerigatan". Får ju vara rättvis ;) Ha en fin tur till Tilos! Köp goda pajer hos Mike i bageriet när du ska ut på vandring.

Tack för tipset ska följa ditt råd, låter gott med pajerna på bageriet.

Vänliga hälsningar/Sunny12bye_bye

Bluesea
2012-08-13, 12:53
Ja, hans pajer är suveräna. Och ibland när andan faller på bakar han härliga croissanter med och utan choklad. En sådan (utan choklad) doppad i Tiloshonung är inte så dumt det heller.

Sunny12
2012-08-13, 19:20
Ja, hans pajer är suveräna. Och ibland när andan faller på bakar han härliga croissanter med och utan choklad. En sådan (utan choklad) doppad i Tiloshonung är inte så dumt det heller.

Låter underbart gott!!klapp_klap

Aina
2012-08-14, 21:30
Tyckte utbudet i de 5 supermarkets (minimarkets de flesta) räckte för våra behov. Vänlig hjälpsam personal, fast det gällde ön överlag. Inga inropare, ingen hets. Hemkörning av vatten och tunga grejer.

Missa inte tiloshonungen. Suverän till yoghurt!
Aina

Sunny12
2012-08-14, 21:38
Tyckte utbudet i de 5 supermarkets (minimarkets de flesta) räckte för våra behov. Vänlig hjälpsam personal, fast det gällde ön överlag. Inga inropare, ingen hets. Hemkörning av vatten och tunga grejer.

Missa inte tiloshonungen. Suverän till yoghurt!
Aina

Tack Aina för ditt svar, ja det låter toppen allting !bye_bye

Sunny12
2012-08-15, 12:14
Hej! Någon som vet om Tilos har egentillverkad olivolja?

De har ju Tilos-honung fick jag info om här iallafall.

Mvh Sunny12:rolleyes:bye_bye

Kalimera
2012-08-15, 14:46
Hej! Någon som vet om Tilos har egentillverkad olivolja?Inte vad jag har sett.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/tilos_honung.jpg

I denna affär - som ligger på torget - finns lokala produkter att köpa, bland annat den goda Tilos-honungen. Här säljs även lokala produkter från andra öar, som Nisyros och Rhodos. Där finns säkert olivolja också, men kanske inte från just Tilos.

Sunny12
2012-08-15, 15:58
Inte vad jag har sett.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/tilos_honung.jpg

I denna affär - som ligger på torget - finns lokala produkter att köpa, bland annat den goda Tilos-honungen. Här säljs även lokala produkter från andra öar, som Nisyros och Rhodos. Där finns säkert olivolja också, men kanske inte från just Tilos.

Tack för svar med bild, trevligt! Får gå dit och kolla när jag är på Tilos.

Mvh Sunny12bye_bye