handdator

Visa fullständig version : Anmärkningsvärt billiga hotellpriser i höst/vinter

Arne
2012-08-10, 17:09
Vi brukar oftast boka hotellrum via Booking.com. Bra priser, och oftast fri avbokning intill 24 timmar innan. Vi bokade exv en natt i dubbelrum på Omalos Hotel i Chania i mitten av December inför färden till Paleochora och en drygt månadslång vistelse därstädes.

Via Booking.com fick vi priset 20 € för en natt. Mer än suveränt pris enär Omalos i Chania är beläget nästgårds till bussterminalen i Chania. 100 meters promenad.

Sak samma när vi skulle boka oss en natt i Pythagorion, Polyxeni Hotel, Samos. Via Booking.com erhöllo vi ett dubbelrum inkl frukost för 33 € nu den 10 September.

Enligt vad vi erfarit är det nu generellt sett reapriser på Hotell i Övärlden från senhösten och framåt.

Kan det månne vara i spåren av den Grekiska krisen?

Arne och Birgitta

Eva L
2012-08-10, 20:59
Låter som normala priser om det är enklare boenden som avses.

Eva

Mahava
2012-08-11, 06:10
Tycker också det är väldigt billigt i år, har också bokat via booking.com på Lesvos och fått pris 20E per natt, och de i ett lägenhethotel som fått mycket bra recensioner, ligger precis vid havet, havsutsikt och det finns ac osv, sen att euron är så billig gör inte saken sämmre när man betalar allt utom flyg på plats :)

Kan tänka mig att många hotel / pensionat sänker priserna på booking.com osv när de märker att de har dålig belägning, för rent logiskt måste det ju vara bättre att hyra ut rummen billigt till liten vinst istället för det står tomt och snarare kostar pengar

Kalimera
2012-08-11, 09:27
Ja, det var väldigt bra priser Arne. Man kanske skulle passa på att åka ner i vinter. :)

Eva L
2012-08-11, 11:00
Ja för förbokning är det bra priser ungefär som de som inte förbokar brukar betala när de när de väljer på plats. När jag var på Folegandros betalade jag ungefär hälften för mitt rum till skillnad från de som förbokat på samma hotell. På vintern brukar det väl alltid vara billigt? Är ju inte så många som åker till Grekland då.

Eva