handdator

Visa fullständig version : Pension Askas


mamma mu
2012-08-10, 12:09
:D Min första resa till Amorgons är nu nära. Åker först en o en halv vecka till Egina som vanligt. Sen blir det en vecka på Amorgos o Pension Askas i Aegiali. Någon som har någon erfarenhet av det boendet. Bra pris på booking.com. Längtar längtar längtar. Någon Kalimera-vän som befinner sej på Amorgos mellan 5-13/9 då jag reser t Amorgos on my one. bye_bye

gunnar
2012-08-10, 12:27
Askas är väldigt personligt och trevligt på många sätt. Ganska enkelt, trevlig taverna och ligger i anslutning till campingen. Men jag tycker att den tyvärr ligger lite för mycket i utkanten för att jag skulle välja att bo där igen.

mamma mu
2012-08-10, 13:34
Ok, tack för det Gunnar. Vad skulle du rekomendera? En väninna till mej brukar bo på ett väldigt mysigt ställe nära någon stor trädgård "Mimmi"nära stranden men hon kom inte ihåg namnet. Kan du lista vad det kan tänkas vara. Ev också nära något som heter Celini Restaurang om jag minns rätt. Hon rekomenderade det starkt. Tack på förhand.

Celbe
2012-08-10, 20:45
Ev också nära något som heter Celini Restaurang om jag minns rätt. Hon rekomenderade det starkt..

Selini ligger bakom stranden i Aegiali längs den lilla vägen. Det betyder måne och det kommer du att se på deras skylt också. Vi har inte varit där sedan 2008, men det har alltid varit god, enkel grekisk mat. Något små portioner men perfekt som lunchställe och priserna var i alla fall då väldigt låga.

Celbe

Och det gick ju att göra inlägg via läsplatta också:D!