handdator

Visa fullständig version : Alicante resa väntar, några tips??


Ioslina
2012-08-09, 12:33
Åker till Alicante i mitten av september en vecka. Någon som har tips på marknader, shopping, matställe med rimligt pris... eller något annat tips som " du måste bara................."

Tack tack!!
Vi kommer att bo nere vid stranden, piren vid hamnen.

Vi ska inte hyra bil, så inga långväga utflykter.......

Netwolf
2012-08-09, 14:31
Länge sen man var där, men missa inte Chicken Piri-Piri. Gudomligt gott!
Eller Cataplana, eller vad som helst från havet. Fisken är både bättre och billigare än i det utfiskade medelhavet. Här snackar vi atlantfisk från stora djup. Grillad med lite citron, så blir livet bra! :)

/Netwolf

Ioslina
2012-08-16, 08:50
...någon mer som har något tips?? restauranger, pubar, affärer och det där man bara måste göra när man är där!!!

para poli
2012-08-16, 09:45
Hej Ioslina!:)
Är du en van Spanienressenär?

Ioslina
2012-09-19, 16:10
Nej, inte van.... Men har varit på Fuerteventura i Corralejo och Jandia. Rekommenderar Jandia, inte Corralejo..
Varit på Teneriffa i Playa del Americas
San Augustin på kanarieholmarna och nu senast
på Alicante med Ryan air från Västerås... kanon!! Alicante kanonbra stad och sol semester!! Missa inte Tabarca, ön en timmes båtfärd utanför kostar 18 euro t o r. Men klart mysigt.. Tabarca påminner om Antiparos....
Vart ska du åka Para poli??

para poli
2012-09-19, 18:32
Nej, inte van.... Men har varit på Fuerteventura i Corralejo och Jandia. Rekommenderar Jandia, inte Corralejo..
Varit på Teneriffa i Playa del Americas
San Augustin på kanarieholmarna och nu senast
på Alicante med Ryan air från Västerås... kanon!! Alicante kanonbra stad och sol semester!! Missa inte Tabarca, ön en timmes båtfärd utanför kostar 18 euro t o r. Men klart mysigt.. Tabarca påminner om Antiparos....
Vart ska du åka Para poli??

Hej Ioslina!
Anledningen till att jag undrade var för att kunna tipsa dej om saker :).
Själv känner jag mej halvt spanjor. Älskar landet, folket, kulturen, maten och språket, som jag f ö behärskar utan brytning:).
Försöker åka dit minst en ggn/år och i år var jag faktist för 1a ggn i Alicantetrakten för att hälsa på min dotter som säsongsjobbade i en bar. Annars är absoluta favoriterna Madrid och Sevilla.
Iaf verkar du vara nöjd. Jag får gratulerade dej till att ha varit på fstlandet för första ggn. Det jag hade tänkt tipsa dej om var inte ngr specifika utflyktsmål utan mer att du skulle botanisera i det spanska levnadsstilen. Flanera runt, ta en caña på en spansk bar här och där ihop med en tapa eller racion osv. Kul att det blev lyckat och hoppas du får möjlighet att besöka "mina" pärlor madrid och Sevilla. Galizien rekomenderas också.

Vänligen / Anders bye_bye