handdator

Visa fullständig version : Äntligen bestämt oss!


Tjomme
2006-02-07, 13:35
Det blir två veckor i Parga i sommar. Jag tror att vi valt rätt efter mycket om och men. Fastlandet för första gången nånsin efter att ha besökt 11 öar de senaste åren.

Tack till Monica C, Eva L, Janne och PO för information om Parga!

Ingrid
2006-02-08, 13:29
Så bra! ( Men skal du ikke sende en liten takk til AOP Epiros også? Dvs. "Ambassador of Parga" ;) )
Parga er en herlig by. Jeg er sikker på at dere kommer til å få en fin ferie. Og med 2 uker har dere mulighet for å oppdage mange av perlene som er i og ikke minst i området rundt byen.

Ingrid

epiros
2006-02-08, 16:08
AOP Epiros Dvs. "Ambassador of Parga" ;)

Ingrid

Till Ingrid:
flabb_flab Ha ha ha.... O nästa steg i karriären får väl bli att utnämnas till Doktor då får man hoppas;) :D

Till Tjomme:
Ha en go vistelse i Parga:)

bye_bye Tommy

Tjomme
2006-02-09, 08:20
Inte att förglömma!

Tack Doktor Epiros och Ingrid!

epiros
2006-02-09, 10:00
Parga´s "RIKTIGA" Doktor träffar du i hans Ouzeria i gränderna bakom hamnpromenaden, Han botar garanterat alltAng_elx . Rekommenderar verkligen ett besök där:D

bye_bye Tommy

Tjomme
2006-02-10, 08:15
Perfekt, ett tips i min smak!

_B-anana

epiros
2006-02-10, 22:27
Perfekt, ett tips i min smak!

_B-anana

Du får lämna en rapport efter besöket o den eventuella behandlingen:D

bye_bye Tommy

Eva L
2006-02-10, 22:36
Mitt tips om Ouzeria Meetings som Tommy tog mig till har du väl redan noterat om inte så för den som gillar en genuin familjeägd enkel ouzeria utan överdrifter är det ett mycket trevligt ställe. Riktigt traditionell ouzeria med rejäla tilltug till ouzon, vinglaset, ölen eller vad som slinker ner. Hemlagat och mycket gott. Bergste kan ni även få serverat här eller en riktigt god kopp grekiskt kaffe.

Eva

epiros
2006-02-10, 22:42
Men kära lilla Eva, det är ikke samma ställe som "Doktorns" Ouzeria o även om det oxå var ett bra ställe så bjuder ikke ägaren där på samma underhållning som "Doktorn" gör:D Hör med Ingrid, det var hon som "hittade" stället;)

bye_bye Tommy

Eva L
2006-02-10, 22:53
Kära Tommy jag har allt helt klart för mig. Ouzeria Meetings är absolut inte att förväxla med den andra ouzerian den sk doktorns ställe. Det stället har jag bara sett från utsidan medan ouzeria Meetings äro mig mer bekant. Meetings är en gammal ouzeria som har funnits i Parga länge, dock besökte jag inte stället vid mitt första Pargabesök i början av 90-talet.Antagligen är ditt doktorsställe också ok men det jag såg av den mannen kändes lite väl uppskruvat för min smak.

Eva

epiros
2006-02-10, 23:03
Kära Tommy jag har allt helt klart för mig.

Eva

Det var skönt o höra.

bye_bye Tommy

Ingrid
2006-02-12, 00:30
Jajamen, begge ouzeriane, som jo ligger bare et bittelite stenkast fra hverandre, var hyggelige steder å ta en ouzo eller fem :D . Men etter min mening var det mest sjarmerende hos Doktor'n, han hadde jo så mye morsomt å fortelle.

Ingrid