handdator

Visa fullständig version : Målet är Antiparos


Hellen
2012-08-06, 09:33
Jag sitter och letar alternativa resvägar från Göteborg till Antiparos, att flyga någon annanstans än från Landvetter är inget alternativ, däremot försöker jag finna alternativ till Santorini och Aten.
Kollar lite på Samos, någon som rest den vägen för att ta sig till Kykladerna?
Vad jag kan se så går det båtar till Syros och Mykonos.
Någon som kan komma på eller känner till någon annan väg att trixa sig fram?

Kalimera
2012-08-06, 10:36
Kollar lite på Samos, någon som rest den vägen för att ta sig till Kykladerna? Vad jag kan se så går det båtar till Syros och Mykonos.
Någon som kan komma på eller känner till någon annan väg att trixa sig fram?Letar också ett sätt att komma över till Kykladerna, men det är inte lätt i år. Jag reser i slutet av september och då är det tunnsått. Du kan flyga till Kos och Rhodos också, och åka Blue Star till Santorini och Syros, och sedan trixa dig fram till Antiparos.

Hellen
2012-08-06, 11:33
Tack, de alternativen tänkte jag inte på, jag får avvakta och se, som det ser ut nu så ligger det bara avgångar t.o.m.. 25 /8 ute.
Jag hoppas och tror att båtarna fortsätter gå även efter det datumet.

Vi åker förhoppningsvis första eller andra veckan i september

Lissi
2012-08-06, 12:09
Ja i år kör båtarna konstigt.....glest i september och helt knasigt tätt mellan dem i juni juli-aug.:confused:

När vi var på Tinos så kom 5-6 båtar inom 90 minuter kring lunchtid och de flesta hade samma rutt större delen av turerna.

Lissi

Eva64
2012-08-06, 12:20
En dum fråga kanske, men varför är det svårare att ta sig till Kykladerna i år? Är det ändringar i båttrafiken som ställer till det? Lite nyfiken!bye_bye

Kalimera
2012-08-06, 12:31
som det ser ut nu så ligger det bara avgångar t.o.m.. 25 /8 ute.På Blue Stars hemsida finns turer hela hösten. Det finns förbindelse med Santorini tre dagar i veckan. Dock kassa tider att komma fram.

En dum fråga kanske, men varför är det svårare att ta sig till Kykladerna i år? Är det ändringar i båttrafiken som ställer till det? Lite nyfiken!bye_byeSkulle tro att det bottnar i krisen, att det är färre turer på grund av färre turister.

Hellen
2012-08-06, 12:35
På Blue Stars hemsida finns turer hela hösten. Det finns förbindelse med Santorini tre dagar i veckan. Dock kassa tider att komma fram.

Ok. jag kom aldrig så långt i min sökning, jag kollade bara gtp

gunnar
2012-08-06, 14:50
Tidigare har Nissos Mykonos gått från Samos och passerat både Naxos och Paros. Men det kanske den inte gör längre.

Kalimera
2012-08-07, 09:11
Tidigare har Nissos Mykonos gått från Samos och passerat både Naxos och Paros. Men det kanske den inte gör längre.Inte i september vad jag kan se.