handdator

Visa fullständig version : Hur är det egentligen??

schmidt48
2012-08-03, 13:59
Ska på min årliga öluff till cykladerna snart, vill veta utav någon som precis varit därnere tex på Naxos, hur det är med priserna det står så himla mkt om detta i kvällstidningarna, så jag tänkte att ni som varit där nere på plats måste ju veta hur läget är. Boende priser, och fungerar bankomaterna på Naxos eller ska man ha euro släpandes i ryggan. Vi bokar alltid av rumsraggarna, och det brukar bli 30 eur efter lite tjatande. Tacksam för lite upplysningar hur ni upplevt det hela.

Maritha:confused:

Mahava
2012-08-03, 14:37
Kanske lite daterad information men förra året i September var det inga problem alls, finns många bankomater, gå bara längs hamn promenaden så kommer du hitta flera på vägen, 25 EUR per natt bodde jag för , helt ok, ingen havsutsikt men väll kyl, pentry och ac, alldeles bakom agios vad-den-nu-heter stranden, Tavernorna upplevde jag som relativt billiga och prisvärda, många hade menyer för kanske 7 - 10 eur med el utan förätt, huvudrätt och vin / öl, en del bjöd även på en liten kaka på slutet :) ett litet tips är att jag upplevde kvaliten som sämre på de tavernorna som ligger på hamnpromenaden, upplevde det klart prisvärdare att äta lite längre in och bort från hamnen och närmare hotellet till. Bil var billigast att göra som jag gjort, boka hemifrån, (rekommenderar varmt att hyra fordon, iaf några dagar, många ur mysiga byar finns att besöka, och trafiken är inte så svår heller)

Ia
2012-08-03, 15:21
Som det har vært skrevet her maaange ganger og i mange tråder... det er ingen problemer med penger og minibanker, alt funker som det alltid har gjort.
priser omtrent det samme.. noen boender kanskje litt billigere, noen restauranter litt billigere eller ingen normal prisøkning.

Å drive å prute på boende nå når de fleste grekere har det tøft med færre turister synes jeg personlig det er en uting... om prisantyding i utgangspunktet virker ok naturlignok.
Kostet et rom 30 euro i fjor og man får det samme tilbudet i år så synes jeg det er dårlig gjort å utnytte situasjonen å prute på den prisen... men det er min mening.

_B-anana

Ia
2012-08-03, 16:24
Men kanskje noe er i ferd med å skje...?? Se ny trådstarter ang. streik i ATE bank.. får håpe ikke andre banker følger etter. :(

mouche
2012-08-03, 16:28
Det er det ingen grunn til å tro og ser nå fra andre fora at de terminalene fra andre banker som ikke hadde penger for et par dager siden nå har penger igjen. Konkret var dette i Almyrida og Kalyves på Kreta så trolig greit!