handdator

Visa fullständig version : Övernattning


LenaB
2012-07-31, 21:54
Är det någon som nyss åkt till Tilos en onsdag från Landvetter ?

Undrar över om vi kommer att få övernatta på Rhodos. Vi anländer kl 22,20 till Rhodos och då antar jag att det är övernattning där. När vi åker hem går planet kl 23,20 från rhodos. Det går en båt från Tilos 07.30 och en 20.30. Vill gärna veta om vi måste ta den tidiga båten då ?

Vi åker om 2 veckor ska bli så himla skönt !

Bluesea
2012-08-01, 08:14
Ja, ni får säkert resa på torsdag morgon. Jag har hört att Sea Star är inte går pga fel, så det blir Dodekanisos Express som ni åker med. OM det nu är så att Sea Star inte går, så skulle jag personligen välja den tidigare turen före resan till Rhodos, eftersom det i så fall tar ett par timmar och ni ska ju vara på flygplatsen i alla fall nån timme innan. Men det kan ni kolla när ni kommer till Tilos. Det ska vi också göra.

LenaB
2012-08-01, 09:13
Tack ! Ja det blir ju ganska snävt om man ska åka den sena turen. men det gör inget om vi måste åka tidigt för då kan vi ju se gamla stan på Rhodos också !

Hoppas bara det inte blir en alltför "gungig" båtresa !

Det är inte långt kvar tills vi åker nu !

Annki
2012-08-01, 09:35
Jag har hört att Sea Star är inte går pga fel, så det blir Dodekanisos Express som ni åker med.Det stämmer att Sea Star har problem med motorn sedan förra veckan, vet ej hur långvarigt det blir, men det är andra gången det händer i sommar. De som åker charter blir, i alla fall på söndagarna, bussade till Kamiros Skala på Rhodos och åker därifrån 19.30 med Nisos Chalki, som charterbolagen hyrt in. Hur det är på onsdagar vet jag ej. Ring charterbolaget och fråga, de borde veta.

Ann-Kristin bye_bye

Kalimera
2012-08-01, 10:38
Det stämmer att Sea Star har problem med motorn sedan förra veckan, vet ej hur långvarigt det blir, men det är andra gången det händer i sommar.Synd, den har ju varit så pålitlig länge nu.

sommar2012
2012-08-03, 09:03
Hej!
Tråkigt med sea stars motorproblem! Vi landar på Rhodos söndag vid lunchtid och jag förstår att man då får vänta ända till kvällen innan färjan går?
Hoppas de snabbt får ordning på båten igen. Trist att vänta.....

Bluesea
2012-08-03, 10:34
Ända till kvällen?? Jag tycker ni har tur i så fall. Ibland händer det att man måste stanna en natt på Rhodos innan man kan ta sig till Tilos. Men kolla upp detta. Vad jag kan se så är det Sea Star som går 17.30 från Rhodos på söndagarna. Men den är ju inte i drift (än i alla fall). Och när jag kollar på Tilos Travels hemsida går det inte nån färja alls på söndag kväll.

Annki
2012-08-03, 10:55
Ända till kvällen?? Jag tycker ni har tur i så fall. Ibland händer det att man måste stanna en natt på Rhodos innan man kan ta sig till Tilos. Men kolla upp detta. Vad jag kan se så är det Sea Star som går 17.30 från Rhodos på söndagarna. Men den är ju inte i drift (än i alla fall). Och när jag kollar på Tilos Travels hemsida går det inte nån färja alls på söndag kväll.Har man bokat transfer genom charterbolag, så ombesörjer de att man kommer över till Tilos på snabbaste sätt. Som jag skrev i ett tidigare inlägg använder charterbolagen sig av Nisos Chalki när inte Sea Star är i trafik. Den avgår från Skala Kamiros och de bussar sina resenärer dit, i söndags avgick den 19.30 därifrån, och jag antar att den tiden även gäller på söndag. Åker man charter och landar under dagen kommer man alltid över samma dag om det är söndag.......så ingen oro i onödan!

Ann-Kristin bye_bye

Bluesea
2012-08-03, 10:56
Visste inte att det gällde charter men i så fall är det helt riktigt.

LenaB
2012-08-03, 18:39
Om man ska åka över till Rhodos på morgonen och flyget inte går förrän väldigt sent på kvällen, får man ta in på nåt hotell då ? tar de hand om bagaget så man slipper dra på det ?

Mångsa frågor är det _B-anana

Annki
2012-08-03, 19:38
Om man ska åka över till Rhodos på morgonen och flyget inte går förrän väldigt sent på kvällen, får man ta in på nåt hotell då ? tar de hand om bagaget så man slipper dra på det ?Har ni beställt transfer, så ombesörjer charterbolaget allt sådant. Ni kommer antagligen att bli körda till ett hotell, där ni får förvara bagaget under dagen.

Ann-Kristin bye_bye

Reersdotter
2012-08-03, 19:41
När man reser med Apollo från Göteborg, så får man ställa in väskorna på hotell Manousos.

Annki
2012-08-03, 19:52
När man reser med Apollo från Göteborg, så får man ställa in väskorna på hotell Manousos.Jo, så är det när man åker med Sea Star. Men nu när den inte är i trafik, och man åker från Skala Kamiros, blir det antagligen ett hotell söderut från flygplatsen

Ann-Kristin bye_bye