handdator

Visa fullständig version : Shirley Valentine


Annki
2012-07-26, 13:10
I kväll, och vid fyra andra tillfällen framöver, sänder tv4 Film filmen "Shirley Valentine." En underbar film med många poänger, delvis inspelad på Mykonos.
http://wwwb.tv4.se/1.284713

Ann-Kristin bye_bye

i_love_crete
2012-07-26, 15:47
I kväll, och vid fyra andra tillfällen framöver, sänder tv4 Film filmen "Shirley Valentine." En underbar film med många poänger, delvis inspelad på Mykonos.
http://wwwb.tv4.se/1.284713

Ann-Kristin bye_bye

Åhhhh.... Min absolut BÄSTA film genom tiderna. Älskar Shirley Valentine. De som inte sett den måste se den. klapp_klap

Vilma
2012-07-26, 16:13
En favorit:)

jeabys
2012-07-26, 16:58
Håller med!

Lissi
2012-07-26, 17:30
En absolut favorit! Jag har sett den flera gånger och kan se den många gånger till!:D

Lissi

Ponika
2012-07-26, 20:40
Åh du var visst före;) Javisst är den mysig

Ponika
2012-07-26, 22:12
Denna tjej kunde vara min mamma. I alla aspekter. Hon åkte själv till grekland, båtluffade själv i grekland. Efter att hon gjorde sig av med sin erländiga karl;) T.o.m utseendet är likt. Det var hon o jag som var på Naxos tillsammans första gången för ca 17 år sen.
Sen för sju år sen så flyttade hon, till Cypern:mad:

Inger
2012-07-27, 09:07
Tack så mycket för tippset att se filmen(hade aldrig sett den annars). Riktigt rolig och finbye_bye.
Inger

greklandsgalen
2012-07-27, 09:27
Den hade jag velat se!!snyft_drop Jag som slösade bort kvällen med att se en film på 6:an istället och upptäckte först när det var försent att den här gick också:(. Men den kommer väl kanske i repris, får jag hoppas..
Fattar bara inte hur jag kunde missa den, jag brukar gå in på tv.nu och kolla kvällens filmer, men den här gick mig helt förbi. Typiskt!

Annki
2012-07-27, 09:31
Den hade jag velat se!!snyft_drop Jag som slösade bort kvällen med att se en film på 6:an istället och upptäckte först när det var försent att den här gick också:(. Men den kommer väl kanske i repris, får jag hoppas..
Fattar bara inte hur jag kunde missa den, jag brukar gå in på tv.nu och kolla kvällens filmer, men den här gick mig helt förbi. Typiskt!Om du går in på länken i mitt inlägg ser du när den sänds härnäst, du ska absolut ta chansen att se den!

Ann-Kristin bye_bye

i_love_crete
2012-07-27, 14:53
Jag är en sån Shirley Valentine fantast att Jag till och med har filmaffishen hemma. Lyckades buda in den på Tradera för x antal år sedan. flabb_flab Dvd har Jag oxå fast o-textad. Men man kan ju varenda replik vid detta laget. flabb_flab

Ingela A
2012-07-27, 15:14
Denna tjej kunde vara min mamma. I alla aspekter. Hon åkte själv till grekland, båtluffade själv i grekland. Efter att hon gjorde sig av med sin erländiga karl;) T.o.m utseendet är likt. Det var hon o jag som var på Naxos tillsammans första gången för ca 17 år sen.
Sen för sju år sen så flyttade hon, till Cypern:mad:

Som min Mamma också fast första gången hon äkte till Grekland helt ensam var till Rhodos 1972!! Det var forfarande juntan som hade makten och alla Greker hon träffade berättade hemska historier om hur tufft allt var. Första gången jag åkte med henne var också till Rhodos 1974 och då hade precis juntan avgått. Jag glömmer aldrig Rhodos. Faliraki stranden fich man ta buss till på en smal grusväg, där fanns bara en liten taverna med 2 bord som serverade fisk fångad med egen båt. Jag åt 2 stora fiskar en dag, alldeles själv och kaptenen gjorde stora ögon..Vilken dröööm!
Nu bor jag själv i Grekland sedan 20 år tillbaka, jag blev frälst efter den där första resan, åkte verje sommar till Grekland och landade till slut här på Santorini som jag älskar över allt annat! Och Mamma har det bra nu, hon kommer varje år sedan -92, stannar 1 månad i Juni och en till i September! Hon visste vad hon gjorde när hon tog med mig på den där resan för 38 år sedan....

Ingela

greklandsgalen
2012-08-03, 16:35
Om du går in på länken i mitt inlägg ser du när den sänds härnäst, du ska absolut ta chansen att se den!

Ann-Kristin bye_bye

Första reprisen gick 5 på morron förra lördagen, men imorgon sänds den kl. 11 på förmiddan, så då ska jag se den. Har t.o.m lagt in påminnelse i mobilen så jag inte ska glömma...klapp_klap