handdator

Visa fullständig version : Apollo, Panormos 17-24 juni,transfer m.m


anna-lena
2006-02-06, 12:14
Hej!
Efter mycket velande fram och tillbaka blev det till slut Naxos i sommar. (Var på väg till Karpathos i Aug, men fick ändra planerna). Hittade en billig resa med Apollo för 2 vuxna och 2 ungdomar till 2 stjärninga Panormos. Någon som har några erfarenheter av hotellet, det verkar enkelt men läget var perfekt och kylskåp fanns på rummen. Priset var avgörande jämfört med likvärdiga hotell. Vi kan bara vara borta en vecka så vi tvekade först pga den långa transfern. Är det vanligt att man för övernatta på Santorini? Ser fram emot att återse Naxos, det var 23 år sedan förra besöket.

Anna-Lena

Ella
2006-02-06, 13:23
Det var länge sedan jag åkte organiserat till Naxos, men jag har aldrig talat med någon som har behövt sova över på Santorini. Dock har lång väntan och obekväma restider förekommit - också alla gånger jag har rest. En gång fick vi sitta fem-sex timmar i hamnen på Santorini och vänta på ett plan från Göteborg, och en annan gång kunde Apollos lilla skuta inte ta sig från Naxos till Santorini på hemvägen och vi fick därför ta stora färjan som avgick klockan 03.00 eller så, och sedan fördriva ett antal timmar i Kamari i väntan på flygavgång. Inget höjdarsätt att avsluta semestern!

Kanske har det blivit bättre på senare år, men jag åker aldrig charter till Naxos igen. På egen hand kan man själv kontrollera sina restider och behöver aldrig känna sig bunden till researrangörens alternativ, som såklart mest gynnar deras budget.

Annki
2006-02-06, 16:05
Hej Anna-Lena!

Vi har rest med Apollo till Naxos vid två tillfällen, senast i somras. Första gången var vi också oroliga över att ev. få övernatta på Santorini och frågade om detta. Fick då till svar att det endast brukar förekomma om det blåser så hårt att det blir problem med båtresan, vilket är ovanligt. Vi har aldrig behövt övernatta och har varit nöjda båda gångerna, första resan slapp vi vänta alls i Santorinis hamn, andra gången fick vi vänta en och en halv timme ca. på att båten skulle gå. Båtresan har gått väldigt smidigt båda gångerna.
Hoppas ni får en härlig vecka på Naxos, det är vår favoritö och vi återvänder i sommar igen.

Ann-Kristin.

jesper86
2006-02-07, 11:49
Hejsan!

Var också på Naxos sommaren 05 och stormtrivdes. Klart en av mina favoritöar i den grekiska övärlden. Skall du flyga till Santorini?

anna-lena
2006-02-07, 12:18
Vi ska flyga från Göteborg till Santorini, pga att vi bara kunde vara borta en vecka blev detta det bästa alternativet, annars hade vi kanske tagit flyg till Athen med Sterling och sedan båt därifrån, men det kändes lite ont om tid för detta, och priset blev detsamma. Ser inte charteralternativet som något negativt när vi ändå ska vara på samma ställe hela veckan. Vänta på båtar kan man ju få göra när man åker på egen hand också. Idag längtar man ju verkligen till Grekland när snöslasket ligger i drivor.
Anna-Lena

Izza
2006-02-13, 22:06
Hej Anna-Lena!

Vi har aldrig varit med om någon övernattning på santorini och jag tror att dom i första hand fixar att en annan båt åker.
Jag är inte säker men de mindre båten som kör för Apollo, Naxos Star och den andra (som jag dock inte kommer ihåg namnet) såg jag rulla på rätt bra förra sommaren vid vind och höga vågor, så jag tror inte ni behöver oroa er.

Panormos är ett jättemysigt hotell, lugnt läge och jättenära till stranden, kan även tipsa om restaurang Yialos som ligger precis nedanför vid strandkanten. där äter vi flera ggr varje år ;) hehe.
Min syster och min mamma bodde på Panormos två grr förra sommaren, en med charter, Apollo och en som när dom bara åkte ner och ringde dit och bokade rum, utan resebyrå.
Tanten som har stället är jättemysig och ja, det är helt enkelt ett jättetrevligt ställe :)

Hoppas ni också kommer att trivas.
Med Vänlig Hälsning Elsa

(Kan även tillägga att min syster checkar in samma dag som er, den 17:e och min mamma kommer ner till hotell Panormos den 24:e. så ja, det är en av min familjs favoriter.)

anna-lena
2006-02-14, 12:17
Hej Elsa!
Tack för ditt positiva svar om Panormos, det låter mysigt. Jag såg i Apollo-katalogen att det inte finns någon möjlighet att deponera värdesaker. Stämmer detta? Man vill ju helst inte lämna allt på rummet hur som helst. Vi har bokat två dubbelrum och en lägenhet, vet du något om hur läget är för dessa? Är det någon skillnad på storleken på rummen?
Hälsningar
Anna-Lena

Izza
2006-02-14, 12:41
Hej igen!
Hmm, jag skulle tro att alla dubbelrummen är lika stora, eller ja, dom är inte jättestora, det är ett rum med en dubbelsäng, garderob och kyl ;)
Första ggn min mor och syster var där (chartern med apollo) var dom också där med min moster och mina två kusiner. Så jag har sett fyra dubbelrum på Panormos. Jag tror att de i princip var likadana, lika stora.
3 av rummen låg på nedervåningen och min moster hade ett dubbelrum en trappa upp.

Lägenheten är jag väldigt osäker på, min familj bodde i en lägenhet andra gången de var nere men det var som inget som jag tror tanten hyrde ut till apollo utan, var lixom utanför deras program. Men jag antar att lägenheterna är ungefär likadana i vilket fall som helst och det rummet var lite större men fortfarande bara ett rum. Ja, jag är väldigt osäker på lägenheten. :)

Jag tror att det stämmer att det inte går att deponera värdesaker.
Men tanten som har hotellet är där hela dagarna och hon, tillsammans med familjemedlemmar som också ofta kommer dit, inkl. tanten vid hotellet brevid ;) håller extremkoll på vilka som kommer och går.
Så jag tror inte att du behöver oroa dig, å andra sidan bör du inte lämna plånboken framme på sängen ;)

Men men, jag hoppas att jag kunde hjälpa till lite, även om mina svar är rätt vaga. :)

MVH Elsa

l8
2006-02-14, 19:31
Hej Anna-Lena!

Ni kommer att stortrivas på Naxos, det är vår absoluta favoritö. Vi har bott på många olika ställen på Naxos och bl a på Panormos i 2-rumslägenheten. Det är MYCKET ENKELT. (förlåt tryckte på fel knapp). I det ena rummet är det två sängar och en igenbommad dörr, utgång till balkongen som ligger mitt emot ett annat hotell med en sunkig bakgård. I rummet som man kommer in i direkt från korridoren är det två sängar och en diskbänk med en del köksutrustning. Tanten som har hotellet är mycket lugn och ganska tystlåten. Jag trivdes när jag var där men har bott på lika enkla och mycket bättre ställen.

Hoppas ni får det jättebra för Naxos är underbart.
När det gäller övernattning på Santorini är det inte särskilt vanligt i synnerhet inte vid den årstiden då det inte blåser lika mycket som t ex i september.

Trevlig resa och hälsa Naxos

Lotta