handdator

Visa fullständig version : Ta sig till Milos??


DonTino
2006-02-06, 09:53
Hejsan!

Då resebolagen har "lagt ner" direktflyg till Milos detta år är min (enkla) fråga:

Hur tar man sig till Milos på ett enkelt sätt (helst flyg) samt hur fixar man boende, för ca 15 dagar i början av Juli?

//DonTino

Kalimera
2006-02-06, 10:08
Då resebolagen har "lagt ner" direktflyg till Milos detta år är min (enkla) fråga: Hur tar man sig till Milos på ett enkelt sätt (helst flyg). Smidigaste är att flyga till Aten och därifrån fortsätta med inrikesflyg eller båt. Näst bästa alternativ är att flyga till Santorini och ta båt därifrån. Båtförbindelserna är bäst från Aten (Pireus).

Det har för övrigt aldrig gått resor direkt till Milos från Sverige. Flygplatsen på Milos är liten och endast anpassad för inrikesflyg.

DonTino
2006-02-06, 11:12
Hej!

Tack för svaret.

Har fått uppfattningen att flyg ner till Aten för att sedan ta inrikes-flyg till Milos är "bästa" sättet att ta sig dit. Har försökt via nätet få hum om när Olympic flyger mellan Aten o Milos samt pris men tyvärr så får jag konstiga svar ifrån "deras" server.

Finns det flera inrikes bolag som flyger mellan Aten o Milos?

Boende-frågan:
Det måste/borde finnas en sajt för boende på Milos, eller?
Har tittat på Milos hemsida men utbytet är endast "nerbantat" till Hotell.
Vill gärna få ett breddare sortiment tex pensionat/ "rooms to let" /studios osv.

Rekommenderas någon slags boende på Milos?

//DonTino

JanssonJunior
2006-02-06, 13:01
Jag kan varmt rekomenadera Hotel Thalassitra, Adamas, Milos. Jag spenderade en mindre del av min milosvistelse på det pensionatet och stormtrides. Det ligger en bit ovanför själva centrum i Adamas, och således också en bit från havet. Men standarden är hög, atmosfären ljuvlig och servicen mycket god. Den studion jag hyrde var mycket stor, utrustad med pentry, två stora sängar, mkt fräscht badrum (med plastväxt och hårtork!) och stor balkong. Hotellfrukost kan avnjutas på den gemensamma terassen. Om detta ställe dyker upp på någon hemsida någonstans, så titta en etxra gång =)

Hälsningar