handdator

Visa fullständig version : Hemma igen, inbrottsförsök.


MickeKöping
2012-07-19, 15:05
Då var vi hemma igen igår kväll efter 18 dagar på Antiparos.
Tråkigt att upptäcka i förmiddags att någon försökt att bryta sig in via vår altandörr.
Polisanmälan gjord, och IF kontaktade så det löser sig med dörren i alla fall.
Självrisken tar Europeiska hand om då jag betalade resan med mitt First Card _B-anana

Hellen
2012-07-19, 15:45
Vilken tur att det inte blev mer än ett försök till inbrott. Hur var det på Anti? Färre turister eller var det som vanligt?

Arne
2012-07-19, 17:58
Som jag genom åren försökt få Hustrun att inse fördelarna med ett onlinekopplat larm i vår villa här i Umeå! Dock talar jag ännu fördöva öron. Kostnaden i sammanhanget är försumbar, 280 Sek per månad för larm och åtgärd.

Men, icke, Hustrun anser risken för inbrott under tiden vi vistas i främmande land såsom närmast obefintlig...

Arne

malou
2012-07-19, 18:17
Så dumt å komme hjem til sånt.

Hellen
2012-07-19, 18:49
Larmat hus har vi haft i snart tio år, inget hus i vårt grannskap saknar larm. Bedrövligt att det skall behövas.

MickeKöping
2012-07-19, 20:36
Vi bor i ett område med väldigt låg brottslighet. Men det har blivit mer det senaste året med rapporter om inbrott. Huset byggde jag 2005 så det är moderna dörrar, fönster och låsen är bra. Monteringen har jag ju stått för själv så det är inget slarv där heller. Dessutom ligger det en påse sedan förra sommaren med karmlås till alla fönster och just altandörren som inte blivit monterade ännu men det får jag fixa nu.
Larm få bli nästa projekt.

Antiparos var som vanligt men det var lite turister faktiskt. Färre än 2009.

pawik
2012-07-20, 00:20
Som jag genom åren försökt få Hustrun att inse fördelarna med ett onlinekopplat larm i vår villa här i Umeå! Dock talar jag ännu fördöva öron. Kostnaden i sammanhanget är försumbar, 280 Sek per månad för larm och åtgärd.

Men, icke, Hustrun anser risken för inbrott under tiden vi vistas i främmande land såsom närmast obefintlig...

Arne

Inbrottsförsöken kommer närmare och närmare, åtminstone i Gbg. Det känns väldigt tryggt att ha ett larm med detektorer.
Det kostar lite men det är värt det.
Arne: Visa Birgitta detta inlägg.

:D:D
/pawik

Kalimera
2012-07-20, 17:02
Tråkigt att upptäcka i förmiddags att någon försökt att bryta sig in via vår altandörr.Trist! Hör från fler och fler som råkat ut för inbrott, inte bara under semestern, utan även när folk är hemma. :mad:

Arne
2012-07-20, 18:38
Pawik, jag har visat Hustrun ditt inlägg, men det hjälpte föga. Det enda förmildrande vid ett eventuellt inbrott här hemma, det vore om tjuvarna länsade kyl och frys på alla färska grönsaker Hustrun handlat på sig!

Ty kokta grönsaker äro enligt mig "Djävulens föda"

Arne