handdator

Visa fullständig version : Egina Juni 2012


UGO
2012-07-12, 11:54
Hej.
Hemkommen efter 4 veckor på Egina, hamnade jag direkt i hetluften på jobbet. Men jag har tagit lite Grekiskt tempo, så det har gått bra.Har tyvärr inte hunnit att skriva något om dessa veckor.
Tyvär var Internetcafet nedlagt, och då laptoppen var hemma kunde jag inte skriva något.
Men Egina finns kvar, lite mindre folk än normalt, men Egina stad är ju inte direkt någon charter-stad.
Underbart väder hade vi hela Juni. När det blir lugnare ska jag skriva en rapport. Men Ni som gillar båtar; Nefeli som brukar går rutten Aten-Egina-Poros-Hydra har sålts till Afrika (tror jag att det var) en sorgens dag på Egina när sista rutten gick, bilar var nere i hamnen och tutade.
Fiskmarkanden fungerade som vanligt. Agia Marina..nu är många affärer nedlagda inte mycket folk, strandtaverna med Blåa Stolarna hade folk som åt och drack, detta ställe är ett paradis. Agistri hade ganska mycket folk, men där blir ju aldrigt trång i Juni. Fix har börjat med ett mörkt öl, som passade utmärkt till lunchen. Nåväl...ha en bra sommar både i Sverge och Grekland, samt ni som åker till andra länder. Lev väl hälsar Ulf

Alala
2012-07-12, 14:27
Tack för denna lilla rapport, tråkigt att höra att det var mindre folk. Agia Marina var rätt så tom i fjol också så det är säkert många som har det svårt där just nu. Men du har varit en trogen besökare på Egina i alla fall. :)

/ Anne bye_bye

Masse
2012-07-13, 00:23
Tack Ulf för din rapport. Det värker i själen att höra att det tycks vara så besvärligt i Agia Marina som jag befarade. Tänker mycket på vännerna som har sina liv där. :o

Tyvärr ser det inte ut att bli möjligt för oss att dra dit i år, så vi får ge oss till tåls till nästa år. Under tiden är varje rapport, kort eller lång, alltid en tröst.

:) Masse

mamma mu
2012-07-19, 20:28
För mej blir det andra Egina-resan i år, åker 26/8 och stannar 3 veckor. Hade tänkt åka till både Spetses o Hydra men nu blir jag fundersam, går det ingen båt mellan öarna längre? Med internetcafeét om du menar Mike's Bar så har han flyttat på sej till Gill's. Mick står bakom bardisken som vanligt o datorn står där i ett hörn och det brukar vara kul karaoke hos Ted o Gill. (Om Ted släpper ifrån sej mikrofonen). Hos Evelyn o Vasilis på Artemis rooms så är det fullbokat i augusti-september, resten av sommaren inte lika bra dock. Vi är några trogna Egina resenärer från Sverige, England o Holland som åker dit för att träffa våra härliga vänner Ev och Vas Rodakis. Blir nog en härlig båttur med Christos runt ön och till Moni o Agistri, vandra upp på mount Oros, hälsa på nya svenska hotellägare i Vagia på Blue Dolphin mm mm. bye_bye