handdator

Visa fullständig version : Kato Lakko


bukefalos
2012-07-11, 20:09
Skall till Karpathos i mitten av augusti. Var ligger stranden Kato Lakko. Tacksam för en liten vägbeskrivning.

karinafp
2012-07-12, 11:44
Den ligger mellan Achata och Kyra Panagia, på andra sidan berget Anginara från Pigadia sett. Du kan åka dit med badbåt på en heldagsutflykt om du har lust. :)

Annars åker du stora vägen mot Spoa, passerar Aperi och tar av till höger vid första lilla skylten ner mot Kyra Panagia. Nerför slingervägen till ett vägskäl. Det KAN vara skyltat Katodi, jag är inte säker. Men du ska ta till höger, passera Katodi och sedan bara följa vägen - eller stigen ;) - ner till vattnet.

Det finns bra, mycket detaljerade kartor över ön att inhandla hos Nikos i fotoaffären. Med hjälp av en sådan kan du hitta fler spännande stränder. Det finns massor. flabb_flab

Karin
som alltid längtar ner

Mikke
2012-07-12, 13:00
...jag tar mej friheten att i liten mån komplettera Karins inlägg...... det står en skylt med "Katodio", för den skylten noterade jag när jag for dit för att leta reda och kika på familjen Stiwe´s hus därstädes..... :D
Mikke
( som drar te Karp om ca 7 veckor...)

Dan S
2012-07-17, 15:32
Hej.
En liten korrigering dock.
Kato Lakkos är egentligen namnet på en liten liten strand som ligger rakt nedanför vårt hus som i sin tur ligger nedanför byn Katodio. Denna strand kan bara nås till fots. Det går en stig bakom kyrkan och Hotell Akropolis i Kyra Panagia som man följer dit. Underbar liten strand. Den strand ni talar om här kallas ibland för Kato Lakkos (och saluförs så) men heter egentligen Makrigialos (långt borta). Den nås med 4 hjulsdrift eller till fots sista biten. Akta er för att köra ner med 2-hjulsdrift. Ni komer inte upp! Men stranden är fin.
På vägen dit ligger vårt hus (Stiwnes) Välkomna att ta en titt. Vi rä själva där i början av september och i början av oktober. Kaffe kan erhållas!