handdator

Visa fullständig version : Packtips

Aina
2012-07-11, 10:09
Just nu på Tilos, Annas studios. Har inget att klaga på utom värmen! ;) Jävligt varmt kort sagt.

Bra saker att packa med oavsett resmål:
ispåsar (alltså att frysa is till dryck) - tar ingen plats
tunn mjuk plastskärbräda - finns på IKEA, tar heller inte mycket plats

Ha det gott!
Aina

Siri A
2012-07-11, 10:17
Har inget att klaga på utom värmen! ;) Jävligt varmt kort sagt.Pust och stånk och stön. Önskar jag kunde säga detsamma om värmen i Sverige. Men den existerar knappt. Lagom är väl alltid bäst! ;)

IKEAs plastskärbräda brukar vi också ta med. Numera slipper man dilemmat om på vilket underlag man ska skära brödet :D

Aina
2012-07-11, 17:27
Ispåsarna åtgärdade via ett av supermarketen i byn Livadia.
Vi återkommer när vi hittat IKEA på ön!

Övrigt att bra att packa ned:
disktrasa
gaffatejp (alltid bra att ha och det har vi faktiskt med, förra Greklandsresan lagade vi sonens sandaler med gaffatejp).

Den här resan är nog den jag åkt på mest avslappnad. Inte förberett så mycket, inte tagit med klänypor och snöre och andra bra-och-ha-grejor. Tänkt att vi köper när vi kommer fram vid behov.

Nu undrar jag baral: Varför tog jag med mig smink? Och ett par högklackade sandaler??

Maggan1
2012-07-11, 18:25
Yepp -ispåsar åker alltid ner liksom en liten burk med diskmedel. Tackar för tipset av skärbrädan, denna skall nu inhandlas innan avfärd nästa vecka.

Högklackat lämnar jag numera hemma...flip-flop, vanliga sandaler eller ballerina är det enda jag tar med i skodon....

Konstaterade idag att när vädret är som det är just nu känns skillnaden mellan sommar-och höstgarderob hårfin...så man får väl en värmechock när man anländer - dock behaglig sådan.

Fortsatt skön semester

//Maggan

Birgitta63
2012-07-11, 18:45
Apoteket har små plastflaskor a 12 :- st. Nyss lagrat upp 3 flaskor , perfekt med diskmedel samt annat flytande . Reseflaskor är bra för dem tar ingen plats.Likaså strandmadrass som är perfekt i sängen om den är hård men vi tar den till stranden.
Birgitta

kize
2012-07-11, 19:19
Har en för många kanske onödig sak med mig. Köper IKEA:s billigaste kuddar, 12 kr tror jag att vi betalade sist. Hoppressade i rulle och bara att lämna, följer aldrig med hem igen.
Har också samma skärbräda som ni andra skriver om men jag klipper den mitt itu för den är för stor annars.

elisabethk
2012-07-11, 20:15
Hej Aina!
Vi ska bo på Annas i september, tack för dina fina tips. Jag undrar om det finns vattenkokare och hårtork på rummen?

Längtar tills vi ska åka, första gången för oss på Tilos.
Mvh
ElisabethK

Mithera
2012-07-11, 21:00
Vi köpte rese-vaccumpåsar på Claes Olsson så vi kunde ta med våra egna kuddar - superskönt!

Aina
2012-07-12, 16:37
Vattenkokare finns. Ej hårtork, men håret torkar utan problem ändå! :D
Aina