handdator

Visa fullständig version : Båt Mykonos-Naxos


*Nicki*
2006-02-05, 12:33
Nu har jag letat och letat men hittar ingen båtförbindelse mellan Mykonos och Naxos. Det enda jag kan se är att man först måste ta sig till Paros. Någon som vet om det brukar finnas en direktförbindelse i mitten av juni?
*Nicki*

Kalimera
2006-02-06, 09:25
Det enda jag kan se är att man först måste ta sig till Paros. Någon som vet om det brukar finnas en direktförbindelse i mitten av juni?
Jag tror inte det finns någon reguljär förbindelse mellan Mykonos och Naxos. Du skulle kunna åka med utflyktsbåten som går från Naxos till Delos och Mykonos under sommarmånaderna. Båten lämnar Naxos på morgonen, stannar några timmar på Delos och några timmar på Mykonos. Frågar du snällt kan du säkert köpa en enkel biljett från Mykonos till Naxos. Det finns flera båtar att välja på: Naxos Star, Alexander och Atlantides Star.

Alruts
2006-02-06, 12:36
Nu har jag letat och letat men hittar ingen båtförbindelse mellan Mykonos och Naxos. Det enda jag kan se är att man först måste ta sig till Paros. Någon som vet om det brukar finnas en direktförbindelse i mitten av juni?
*Nicki* Det var i hvert fall en direkteforbindelse i juni 2004 (sist jeg var på de kanter). Jeg og familien tok en Highspeed-båt direkte fra Naxos til Mykonos - uten mellomstopp - 5. juni. Etter hva jeg husker, så det ut til å gå direktebåter stort sett hver dag.