handdator

Visa fullständig version : Lethra beach - vandring.


Foppis
2012-07-05, 18:41
Hej!
Jag undrar hur långt ungefär det är mellan Livadia och Lethra beach att vandra?
Det ser så underbart ut.
Jag och min man åker till Tilos 26:e augusti, vi tänkte varva lata dagar med lite vandring.
Det står ju massor här om vandring, men lite tips är ändå välkomna :)

Samt en fråga till, hur pålitlig kan man anse bankomaten vara? Bör man ta med kontanter så man klarar sig en vecka?
Vi avslutar därefter med en vecka till på Rhodos. Längtar så jag blir tokig _B-anana

Fredrik_N
2012-07-06, 09:48
Hej!

Jag skulle nog säga att vandringen tar runt 1 timme. Detta om du går i en lagom vandringstakt. Tänk på att skuggan är väldigt begränsad. Både längs med vägen och på plats. Men trots det väl värt mödan.

Automaten har jag inte att säga så mycket om egentligen. Vi tog ut pengar 3 gånger under 2 veckor och alla dem gångerna gick det utan problem.

/ Fredrik

Tobbe S
2012-07-06, 11:22
Hej,

Vill också tipsa om en trevlig vandring till ödebyn Gethra. Eller gå upp till Micro Chorio. Det får dock inte vara för varmt, då kan det säker bli jobbigt.
Det finns en vandringskarta över Tilos att köpa, där är flera vandringar beskrivna.

Tobbe

Thomas P
2012-07-06, 12:08
Kan också rekommendera vandringen till den spännande ödebyn Gehra. En lätt vanding på bra stigar. Sista biten ner till Gehra lite stenig men ändå "lätt". Underbar natur på vägen dit. Vandringskartan finns att köpa på Tilos.

Besök även klostret! Men tag den hisnande bussturen dit.

Tag bussen till Agios Antonios och vandra därifrån till Megalo Chorio (eller omvänt). Vägen dit har fantastisk utsikt över landskapet.

En annan mer krävande vandring är från Megalo Chorio till Kastro (borgen ovanför "stan"). Men vilken utsikt däruppe. Finns även en spännande kyrkoruin där med gamla målningar. Rekommenderas varmt!

Ha en skön tur på Tilos!! bye_bye

sjöborren
2012-07-07, 01:00
Det finns både bankautomat och ett bemannat bankkontor ... Det fanns det i alla fall i höstas då vi var där.

Foppis
2012-07-08, 20:10
Tack för tips! Mycket vätska och lugn takt får det bli, för jag antar att det är ganska varmt i slutet på augusti. Skall bli fantastiskt att besöka denna ö :)