handdator

Visa fullständig version : borta 1v, endast skopelos eller skopelos+skiathos?


iosmadde
2012-07-05, 08:30
Vi är två par som flyger till skiathos med flygstol nästa söndag för en veckas semester.
Brukar mest hålla till i kykladerna så det ska bli riktigt roligt att se dessa öar :).

Läst massor om Skopelos och det verkar ju helt underbart!

Nu är min fråga om ni tycker att vi ska satsa på att vara hela veckan på Skopelos eller är det mer värt att dela upp och vara några nätter på Skiathos?

PATRIK
2012-07-05, 09:30
Hej ! Jag har varit på bägge öarna,och skulle nog ta någon natt på skiathos,denna underbara ö

/ patrik

Kalimera
2012-07-05, 11:10
Nu är min fråga om ni tycker att vi ska satsa på att vara hela veckan på Skopelos eller är det mer värt att dela upp och vara några nätter på Skiathos?Jag skulle åkt direkt till Skopelos, och avslutad med en dag/natt på Skiathos. Kan vara bra att vara på Skiathos när ni ska flyga hem, så att ni inte missar flyget, plus att Skiathos också är fint, men inte som Skopelos. Tycker jag. :)

Monica C
2012-07-06, 01:03
Håller helt med Janne.
Monica:)

Jatte
2012-07-08, 09:44
Vi är två par som flyger till skiathos med flygstol nästa söndag för en veckas semester.
Brukar mest hålla till i kykladerna så det ska bli riktigt roligt att se dessa öar :).

Läst massor om Skopelos och det verkar ju helt underbart!

Nu är min fråga om ni tycker att vi ska satsa på att vara hela veckan på Skopelos eller är det mer värt att dela upp och vara några nätter på Skiathos?


En fråga, vilka flygbolag flyger till Skiatos? Vad kostade er flygresa?

Kalimera
2012-07-09, 11:00
En fråga, vilka flygbolag flyger till Skiatos?Ska du till Skiathos kan du köpa flygstolar av Airtours, Apollo och Ving. De är de enda alternativen om du ska flyga från Sverige.

iosmadde
2012-07-12, 20:08
Tack för era råd :) vi köpte flygstol med ving från arlanda, bokade förra veckan för 3499kr pp. Jag är nöjd med priset om man tänker på vad sistaminutenresorna kostsr just nu...

dromprinsen
2012-07-18, 15:31
satsa på skopelos och max 1-2 dagar på skiathos. på skopelos kommer du säkert att trivas. en jättefin ö helt enkelt!

kepa
2012-08-17, 12:49
Åker till Skiatos 2/9 2 veckor end. fl.stol för 1400kr med ving.Köpte biljetten v.23.Jag längtar redanbye_bye

Eva L
2012-08-17, 20:26
Tack för era råd :) vi köpte flygstol med ving från arlanda, bokade förra veckan för 3499kr pp. Jag är nöjd med priset om man tänker på vad sistaminutenresorna kostsr just nu...

Vi betalade ungefär 1000 kr mer med ICA rabatten och då ingår hotellet på Skopelos. Vi åker också den 26:e med Ving och bokade för några veckor sedan när de sänkte priset.

Eva

Elisabet
2012-08-18, 00:18
I mitt tycke är Skopelos överreklamerat (här på Kalimera) medan Skiathos sällan beskrivs så härligt som det faktiskt är där. Jag hade stannat hela veckan på Skiathos och möjligen gjort en utflykt till Skopelos någon dag. Stränderna, gränderna, maten - allt gillade jag bättre på Skiathos.

kepa
2012-08-18, 10:33
Jag åker alltid till Skopelos-Alonissos först för att" landa"sedan åker jag till Skiatos där jag bor ovanpå en taverna som besöks nästan endast av inhemskbef.Åker alltid ensam så det kan ibland bli lite långsamt på dom mindre öarna och samtidigt är jag nära flyplatsen inför hemresan.

henile
2012-08-18, 11:30
Hmm.. vi har varit på Skopelos, Skiathos och Alonissos. Av de tre gillade vi Alonissos bäst, där bodde vi alldeles vid havet och det var en lugn och vacker ö. Skiathos är en tydlig charterö med allt vad det innebär.. på en vecka hade jag lagt mesta tiden på Alonissos och en dag på Skiathos för att vara säker på att komma med flyget. Men det är så svårt att råda, alla tycker vi olika! :)

LovisaL
2012-08-20, 21:49
Precis hemkommen från dessa helt fantastiska öar. Vi var borta en vecka och tog tre nätter på Skopelos och fyra på Skiathos vilket passade oss perfekt. Taxi från flygplatsen till hamnen, lagom tid för god lunch sedan direkt på båten mot Skopelos. Från båten fick vi fö fick se massa delfiner. Skopelos är lugnt, härligt och oerhört vackert, därefter var det roligt att byta lugnet mot det lite mer hetsiga Skiathos bye_bye

Kalimera
2012-08-21, 10:31
Precis hemkommen från dessa helt fantastiska öar. Kul att ni är så nöjda! klapp_klap

Eva L
2012-08-21, 11:05
Precis hemkommen från dessa helt fantastiska öar. Vi var borta en vecka och tog tre nätter på Skopelos och fyra på Skiathos vilket passade oss perfekt. Taxi från flygplatsen till hamnen, lagom tid för god lunch sedan direkt på båten mot Skopelos. Från båten fick vi fö fick se massa delfiner. Skopelos är lugnt, härligt och oerhört vackert, därefter var det roligt att byta lugnet mot det lite mer hetsiga Skiathos bye_bye

Vad härligt det låter. Jag har varit lite orolig för att det ska vara för stort och livligt på Skopelos. Det bor ju trots allt flera tusen personer där. Jag vill ha lugn och ro på semestern och brukar trivas gott på öar med bara några hundra inv. Hetsiga ställen saknar jag väldigt sällan numera. Känns som vi gjort ett bra val.

Eva