handdator

Visa fullständig version : Natasa Theodoridou


Ivi
2006-02-03, 19:44
Denna tjej/dam är för mig en nykomling bland "Bästa grekiska kvinnoröster".
Har lyssnat på henne en hel del via Ellinikos på sistone. Dessutom finns det några låtsnuttar med henne på greekcity. Det jag har hört låter bra! Någon som vet mera om henne?

Ivi

Mixelite
2006-02-03, 21:42
På ouzofm finner du rundt 50 av sangene hennes. Jeg ser at de krever registrering(uten kostnad) nå, men det er det verdt! Man kan nemlig "bestille" den musikken man vil høre på :D

Jeg vet ikke noe om henne, men hun er en av dem jeg liker å lytte til.

takis
2006-02-03, 22:17
Denna tjej/dam är för mig en nykomling bland "Bästa grekiska kvinnoröster".
Har lyssnat på henne en hel del via Ellinikos på sistone. Dessutom finns det några låtsnuttar med henne på greekcity. Det jag har hört låter bra! Någon som vet mera om henne?

Ivi

Hon är suverän. Håller med dig. Kolla på hennes hemsida:
http://www.natassatheodoridou.com/
Där finns en del att läsa om henne på grekiska. Hoppas att du kan läsa grekiska, annars får du säga till...
/Takis

Lissi
2006-02-03, 23:56
Hon sjöng med Giannis Parios m fl på Iera Odos i Aten.( De kanske sjunger där ännu ) Jag ,maken och 4 "Kalimeror " till såg henne 30 dec.2005 i Aten. Vilken BRA sångerska! För mig var det en ny bekantskap, men alla de greker som var där kunde hennes sånger så jag förstod att hon är STOR!
( Fast JAG var ju där för att lyssna på Giannis Parios i första hand...:D )
En bild på henne och Giannis finns f ö i mitt resebrev från Aten.

Lissi

pawik
2006-02-04, 02:03
Jodå!
Har några album med henne!
Hon är habil men ändå snäppet under toppklassen tycker jag.
Hon är en bra artist men det finns bättre kvinnliga grekiska sångererskor:

Alexiou
Glykeria
Vissi
Pieridi

för att bara ta några exempel.

Tycker jag i alla fall

/pawik

Nora
2006-02-04, 13:49
Hon är habil men ändå snäppet under toppklassen tycker jag.
/pawik

Det tycker jag också!

Marianne
2006-02-04, 14:02
Jag har en skiva med henne, som jag tycker är ganska OK.
Men när vi hörde henne på Iera Odos tyckte vi att hon sjöng allt för lääänge. Hon var helt OK i början, men sen blev jag trött på hennes röst.
Nu satt vi ju och väntade på Parios (jättelänge!), och när de sjöng tillsammans tyckte jag att hon var bra tillsammans med honom.
Sen höll Parios en lååång paus, och då underhölls vi av Natasa igen, lite tjatigt.
Nej, hon kommer aldrig upp på Glykerias och Alexious nivå för mig i alla fall, men någon låt så där ibland, tycker jag är OK.

Marianne

Ivi
2006-02-06, 19:27
Tack alla som har berättat mer om Natasa! Vissa dagar spelar de mycket av henne på Ellinikos...men tydligen inte i kväll. Det är ett sant nöje att lyssna på grekisk radio via nätet, när man har en fräsch dator. Gamla Bettan var rätt så opålitlig...

Ivi
-som just nu lyssnar på Kotsiras och Ralia (?) tillsammans i en mycket vacker låt :)

karinafp
2006-02-06, 19:33
-som just nu lyssnar på Kotsiras och Ralia (?) tillsammans i en mycket vacker låt :)
Japp, det är Kotsiras och Ralia. Låten heter Ena sinnefo och ligger på Ralias debutCD Me to vlemma tis kardias.

Karin
som såg och hörde dem sjunga den live i Aten... ;)

Grek_ságapo
2006-02-15, 20:43
klapp_klap Hon e bra