Logga in

Visa fullständig version : Koufonissi

zakka
2012-06-30, 17:02
Hej igen!
Nu vet jag vart alla saknade turister tagit vägen... De är på Koufonissi! :) Här kryllar det av folk, både de sedvanliga nordiska familjerna och massor av italienare. Alla stränderna är fulla av folk med färgglada parasoller, stolar och leksaker. De stackars nudisterna som befolkat Pori har fått fly någon annanstans, undrar vart...:rolleyes:
Båtarna som kommer lämnar av mer folk än de tar med sig härifrån och rumsuthyrarna åker i skyttel trafik fram och åter. Det kommer massor av lastbilar och minibussar av olika slag full lastade med allt från mat och "turistsaker" till nya drick-kylar och möbler. Det känns som att här satsas för fullt! Bland annat tror jag att de håller på att starta upp en restaurang som varit stängd ett par år, Big bite" som ligger i backen upp mot Melissas restaurang.
I den nya småbåtshamnen ligger några riktigt stora, säkert svindyra båtar för ankar några dagar innan de drar vidare på det turkosblå havet. Det känns som Koufonissi håller på att förändras ordentligt! Men jag älskar stället ändå!!! :cool:
MVH zakka

Kalimera
2012-06-30, 17:22
Jaså det är där alla är. :D

Jag fick en fråga om campingen som det går rykte om att den har stängt. Vet du något om det?

Ha det fortsatt bra! bye_bye

våga
2012-07-04, 11:36
Campingen stängdes för några år sedan av hälsovårdsmyndigheterna då det fanns för få toaletter och duschar i förhållande till antalet campare. Familjen som äger den var ite beredda att satsa mer pengar på att bygga ut faciliteterna och kan inte heller komma överens om att sälja mareken eller arrendera ut den till någon annan. Så numera kan man inte campa på Koufonissi.
Våga