handdator

Visa fullständig version : Frågor om Rhodos


Monobrow
2006-02-03, 18:06
Jag och mina tre kompisar har planerat att pka till Rhodos i sommar. Vi har planerat att vara där en vecka under Augusti. Jag har själv varit på Rhodos, men var inte så gammal då, 11-12 år men jag kommer ihåg en del och fick bra intryck. Alternativen vi diskuterar är Rhodos eller Bulgarien, själv rekommenderar jag Rhodos. I alla fall, jag har lite allmäna frågor om Rhodos.

Min kompis tror att det är väldigt dyrt att befinan sig i Rhodos, alltså maten, alkoholen m.m, är det så?

Är Augusti en bra månad att åka i, är det mycket folk i Rhodos under Augusti jämfört med de andra sommarmånaderna?

Vi är alltså ungdomar, och undrar om Rhodos är ett bra ställe helt enkelt för oss ungdomar att vara på.

inkfish
2006-02-03, 18:09
Yngre brukar trivas jättebra på Rodos. Där finns mycket uteliv om man vill.

Det är dyrare än i Bulgarien men inte lika dyrt som här hemma. I och för sig - äter du pizza, dricker capuccino osv så kan det vara dyrare än här.

I augusti är det mycket folk på alla grekiska öar. Augusti är inte bara grekernas egen semestermånad utan även fransmäns och italienares.

Monobrow
2006-02-03, 18:12
¨Det låter ju väldigt bra. Hotellet vi är intresserade av att bo på är tvåstjärniga Acandia. Någon som vet om läget är bra och om hotellet är trevligt?

anoula
2006-02-03, 18:19
¨Det låter ju väldigt bra. Hotellet vi är intresserade av att bo på är tvåstjärniga Acandia. Någon som vet om läget är bra och om hotellet är trevligt?
Acandia är väl inte något direkt lyxhotell, men det ligger relativt lugnt, en bra bit från bargatan (men ändå på bekvämt gångavstånd, både dit och till stranden). Vi har bott granne med Acandia i flera år och sover gott om nätterna.
Om själva hotellet vet jag alldeles för lite, men jag har inte hört något dåligt om det.

ciakoohler
2006-02-03, 18:21
¨Det låter ju väldigt bra. Hotellet vi är intresserade av att bo på är tvåstjärniga Acandia. Någon som vet om läget är bra och om hotellet är trevligt? läget är mycket centralt och med reservation för ändring sen jag var där ,helt ok för att var a två stjärnigt

Tinitus
2006-02-05, 18:57
Bodde på acandia förra året.. helt Ok hotell. bra och festa på osv då det är mycket yngre folk. MIn syster och hennes kompisar ska ozå bo där i augusti..

Diddi
2006-02-14, 10:45
Hallå...flabb_flab
Har inte hört så mkt om just Acandia men däremot kan jag rek. hotell Alexia som är ett helt ok hotell och ganska så bra pris. Du korsar bara vägen så är ni på stranden och bargatan har ni så fort ni kliver ut ur hotellet _B-anana !! Själv kommer jag vara där hela aug helt ensam :D så vi kanske ses på någon bar!!!

Ha det bra!bye_bye

Souzi
2006-03-30, 11:29
Tjena!

Ni har gjort ett bra val om ni väljer att åka till Rhodos. Augusti är en bra månad. Väldigt varmt och mycket folk. Det är inte dyrt med mat och alkohol. Men det är heller inte så billigt. Att åka taxi är rätt så billigt fortfarande. Om man ska se det i det stora så är det billigare i Grekland än i Sverige i a f. Om det kan vara till någon tröst.
Juli och augusti är det många ungdomar i eran ålder och en hel del partaj!
Men jag rekommenderar er att köra lite förfester då och då. Kan bli dyrt i längden att bara dricka ute. Billig alkohol om ni köper i affärerna. Rhodos är en stor och vacker ö. Så håll er inte bara i Rhodos stad, utan se er om lite. Kanske hyra en vespa. Finns så många vackra stränder att besöka. Ska ni festa till det så är det bargatan som gäller. Ni kommer inte att ångra er. Önskar er en trevlig resa! flabb_flab