handdator

Visa fullständig version : Tips till barbfamiljer Agii Apostoli

PrickenII
2012-06-27, 20:48
I Agii Apostoli finns ett varuhus som heter Jumbo. En stor och mycket ful byggnad i skrikiga färger som man knappast kan missa.

På övre planet finns det massor av leksaker, barnkläder och hygienprodukter.
Jag kan verkligen rekommendera avdelningen för damunderkläder. Billigt är bara förnamnet. Vad sägs om en BH för 3 euro! Då pratar jag om snygg och av bra kvalitet.

På nedre planet finns det MASSOR av badleksaker som kostar en bråkdel av vad dom tar på supermarkets nära stränderna.

T ex en snygg bikini av bra kvalitet för 7 euro???

Nu har de ju givetvis herrgrejor också. Och en hel del hem&hushåll.

Jag har alltid inbillat mig att det är så dyrt i Grekland, men jag fick verkligen ändra min inställning. Det gäller att handla där lokalbefolkningen handlar.

Det samma gäller även livsmedelsbutikerna. Det finns ju både Lidl och Inka. Om man går stora vägen åt andra hållet så finns det två till, där jag handlade. Jag upplevde maten som bra mycket billigare än i Sverige.

Varför skrev jag det här egentligen? :o Ja, shoppa är ju alltid kul på semestern. Och är det bra priser så gör det ju inte ont.

Och till er som åker med småbarn till Agii Apostoli med småbarn klapp_klap Grattis!
Toppenstränder för småbarn! Och givetvis för deras föräldrar!

Katta
2012-06-27, 22:54
klapp_klap Jag håller helt med - ett grymt billigt ställe!!! klapp_klap
En dam på stranden pratade med sin väninna om Jumbo som ett "grekiskt-Ullared"! :D
Både vi, 6-åringen och tonåringarna var lyriska, och vi blev otroligt häpna över hur billigt det var?!
En Barbie bil med en Barbie i gick på 200 kr, hemma kostade bara bilen 700 kr + dockan 2-300 kr.
Galet billigt!!!
Men precis som du säger så fanns där ju väldigt mycket annat än just leksaker! Vid nästa resa ska en stooor tom väska åka med så man kan shoppa loss totalt! ;)

PrickenII
2012-06-28, 19:46
Jag håller med dig! Nästa gång blir det ett par filsingar och en tandborste i en jätteväska på utresan.

Det kändes surt att inte kunna shoppa loss när det var så billigt bara för att man hade släpat med sig så mycket onödig packning hemifrån! bye_bye

myssa
2012-06-29, 19:17
Ett super ställe att handla presenter på. Där finns allt för alla och som du skriver till mycket bra priser. Har handlat många fina inrednings artiklar där de senaste åren. Fina sjösaker till stugan våran. Bebiskläder, vackra skrivböcker, leksaker till och med roliga klädnypor med stora blommor :)
Måste också erkänna att jag också köper frotté tofflor för en spottstyver där och slipper kalla sandiga golv på hotellrummet. Hatar när man smort in fötterna och tassar omkring utan nåt på fötterna ;)
Väl värt ett besök...Myssa

bob-kåre
2012-06-30, 00:44
Jumbo är ett måste på varje Greklandsresa, det finns även en liten affär i Rethymnon och en gigantisk i Iraklion. Hann med alla tre när vi var nere i April, fick även köpa en extra resväska så vi kunde få med allt hem.

PrickenII
2012-06-30, 19:28
Det skulle vara intressant att kunna lokalisera alla Jumbovaruhus i den grekiska arkipelagen. Jag har ingen favoritö som jag återvänder till gång efter gång. Kanske man hittar ett Jumbo på nästa slumpmässigt utvalda ö! _B-anana

Jag älskar att shoppa. Men jag har alltid åkt till Kanarieöarna när shoppingsuget slagit till. Men nu har jag ju upptäckt JUMBO!!

Tipsa gärna var de övriga Jumboladorna finns!

nilam
2012-07-01, 17:37
Finns ett utanför Rhodos stad på östsidan :) Det var istort sett likadant tror jag.

// Malin

PrickenII
2012-07-01, 20:39
Vad bra! Rhodos står på min lista av öar jag inte besökt ännu. Extra stor väska till Rhodos, alltså! bye_bye

Janérik
2012-07-04, 00:51
Är det någon som har en aning om vem som ligger bakom denna kedja med butiker? Jag har för mej att jag tittade på deras hemsida för ett tag sedan och de verkade finnas i flera länder men jag kom inte riktigt fram till nånting vettigt.
Vore ju intressant att veta vart man skickar pengar då man handlar hos dem.

Mvh Janérik

Marsta
2012-07-20, 09:26
Det finns en Jumbo på Korfu också, i utkanten av huvudstan, så de är nog etablerade på de flesta öar med mycket folk.