handdator

Visa fullständig version : Tågresa


epiros
2006-02-02, 21:05
:) Idag har jag bokat tågbilleterna för mig o min 4-hjuliga hoj (Hildur). Hamburg-Verona 28/5 o returresa den 17/7, det kostar 427 euro, vilket jag tycker var ett rätt överkomligt pris med mig själv i liggvagn o inkluderande frukostbuffe´:p

bye_bye Tommy

Ivi
2006-02-02, 21:29
:) Idag har jag bokat tågbilleterna för mig o min 4-hjuliga hoj (Hildur). Hamburg-Verona 28/5 o returresa den 17/7, det kostar 427 euro, vilket jag tycker var ett rätt överkomligt pris med mig själv i liggvagn o inkluderande frukostbuffe´:p

bye_bye Tommy

Det kostar mig nästan detsamma med en vecka i juni på Karpathos med flyg tur och retur Helsingfors-Karpathos och boende i Sound of the Sea (tack alla Kalimeror med fakta om hotellet). Så visst låter det absolut överkomligt med din kostnad.

Nu ett par frågor:
Hur kommer det sig att hojen heter Hildur? :D
Har du planerat resten av rutten (efter Verona) redan?
Har du varit på en sådan här långresa tidigare?

Ivi
-funderar på friår ;)

epiros
2006-02-03, 09:21
Nu ett par frågor:
Hur kommer det sig att hojen heter Hildur? :D
Har du planerat resten av rutten (efter Verona) redan?
Har du varit på en sådan här långresa tidigare?

Ivi
-funderar på friår ;)

Här kommer några svar:) :
-Jag tycker Hildur är ett bra o pålitligt namn;)

-Resten av rutten efter Verona bär av till Ancona o sen båt till Grekland/Igoumenitsa. Därefter ett tag i Parga, sedan har jag lite olika ruttalternativ jag inte riktigt bestämt än.
Men norra grekland/Makedonien/Samothraki/Kavala/båt till Samos/tillbaka till fastlandet via Piraeus/Peloponessos/avslutar i Parga, eller så blir resrutten tvärtom nåt sånt, o så kanske det blir läge att klämma in nån ö till på vägen.

-Nja, i ungdomsåren så var jag som så många i min generation ute o tågluffade en hel del, annars har jag inte varit ute å rest så här länge tidigare. Men nu när ekonomin tillåter, o jag har möjlighet att ta ut lite längre semester än vanligt kan jag unna mig att göra det:p :)

-Friår låter som en bra möjlighet:) Hur fungerar det ekonomiskt ?

bye_bye Tommy

Elisabet
2006-02-03, 09:38
Friår låter som en bra möjlighet:) Hur fungerar det ekonomiskt ?Här är AMS:s faktablad om friår: http://www.ams.se/admin/Documents/faktablad/friar.pdf
Där står det bland annat hur ersättningen räknas ut.
Googla på friår så hittar du mer info om det.