handdator

Visa fullständig version : Hälsningar från Naxos

zakka
2012-06-24, 20:07
Här kommer en hälsning från ett soligt, varmt och härligt Naxos. Vi har varit här ett par dagar och märker av en betydande skillnad på hur mycket turister det är här i år mot tidigare år under samma tid... :(

Har precis åkt bussen från Plaka och in till stan och på alla tavernor, restauranger och barer längst resan är det bara ströplatser upptagna. Väldigt många bord och stolar gapar tomma... Det känns väldigt sorgligt och bekymmersamt!!! Har inte hört eller sett några svenskar alls och här brukar ju vara fullt så här års... Det språk man hör är tyska eller italienska.

Några andra "baksidor" av krisen har vi inte märkt. Allt flyter på precis som vanligt men man kan inte låta bli att undra över hur detta ska sluta om turisterna sviker i sådan omfattning... :(

MVH zakka

Ewaki
2012-06-24, 20:28
Trist att höra! Jag förstår inte varför turisterna sviker..? Vad är man rädd för? Jag åker till Naxos nästa helg och får hoppas att vädret står sig iaf..

Kalimera
2012-06-25, 15:43
Tråkigt att höra att det märks så tydligt att det är färre turister. Naxos trodde jag skulle klara sig bättre än andra öar eftersom det är en så oerhört populär ö.

Ha det fortsatt gott i värmen. Här är det regnoväder så det räcker och blir över. bye_bye