Visa fullständig version : Min första greklandsresa... :)
Hej på er!
Vad trevligt att ha hittat hit till detta trevliga forum! I augusti reser jag till Kreta 2 veckor...och till Grekland för första gången!...reser ensam, men är inte orolig för det..._B-anana...ska bo i lägenhet på Esperides Agia Marina Kato Stalos...någon som bott på detta hotellet?...vad tyckte ni ?
Wardakis
2012-06-24, 12:44
Vill bara gratulera till bra val av resmål! Har bekanta som återkommer gång efter gång till Esperides så det är säkert bra!
Gunilla
Tack, Gunilla!...låter ju lovande...:)
Athanasia
2012-06-24, 15:43
Du kommer att få det underbart på Kreta!Trevlig semester!:)
sjöborren
2012-06-25, 11:14
Grattis Maggy till första greklandsresan! klapp_klap Självklart kommer du att få två härliga veckor på Kreta.
Hälsningar sjöborren ... som i maj hade två underbara veckor på Kreta. :D
Tack...Sjöborren...längtar verkligen nu... :)...finns säkert risk för att jag blir ordentligt "biten"..._B-ananahar rest ett antal gånger ensam till Goa i Indien...hoppas ju på att även denna, min greklandsresa, blir riktigt bra...:)
Annie Maria
2012-07-17, 14:40
Har varit i Grekland ca 15 gånger varav 8 på Kreta, med sammanlagt 13-14 Kretaveckor. Kom hem efter 3 härliga veckor i Agia Marina (på Coral Beach) i förrgår. Det var första gången på just denna ort och jag har bara bra saker att säga om stället. MEN man ska ju vara medveten om att det är ett turisttätt område där man får kika lite bakom "charterkulisserna" för att se det genuina. Vilket inte är så svårt på Kreta.
Gå upp mot byn på kullarna, där pågår mer av "verkligheten" än utefter genomfartsvägen med alla hotell, restauranger och caféer.
Vår favoritrestaurang, Paprika, ligger där uppåt. Gå upp vägen vid trafikljusen, mellan restaurang Lotto och macken. Följ gatan upp o sväng vänster där den tar slut. Paprika ligger mitt i nästa korsning. Här åt vi många, långa GODA middagar som vi ofta lät Nikos komponera ihop åt oss.
Sen är det ju inte fel med en Giouvetsi på restaurang Mitsos nere vid havet heller. Eller gå på Mama Mia, inte så genuint kanske, men med trevlig personal, bra läge vid vattnet och en underbart god pasta med kyckling o sås av soltorkade tomater. (Det stället har också Kretas fräschaste(?) toaletter.:) )
Det är nära in till Chania, lätt o billigt med buss. Mysigt att sitta vid hamnen och äta, men mer prisvärt och ofta trevligare uppe i gränderna i gamla stan.
Stranden i Agia Marina är perfekt! Allra bäst väster om den lilla udden där det är långgrunt med sandbotten, och oftast badbart även när det går stora vågor.
Hoppas du får en kanonsemester och har lite nytta av tipsen.bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.