handdator

Visa fullständig version : Första gången på Kalymnos


Janet
2012-06-23, 20:00
Hej allihopa!

Länge sen jag var här sist. Äntligen tillbaka. Och äntligen på väg till Grekland igen.

Denna gång blir det Kalymnos och en kortare luff i närheten. Vi har två veckor på oss och tänker ägna åtminstone en av dem åt klättring.

Har någon månne något boende att tipsa om i Massouri? Vi anländer vid lunchtid efter en natt ombord på flyg+båt, så tänkte försöka ordna något på förhand... åtminstone för första natten.

Och vad gör vi efter Kalymnos? Kanske Chalki? Jag har ingen aning. Vilka är era pärlor i ögruppen?

Vi flyger t/r Rhodos, med avfärd 6 juli.

Hoppas ni alla mår bra och har haft varsin vidunderligt fin midsommarafton.

Tacksam för alla möjliga tips!


Mvh
Janet

Monica P
2012-06-23, 20:30
Bra information om klättring kan du få på flera ställen, jag rekommenderar Climbers Nest, Birgit Möller, som vet det mesta.
Boende finns det gott om, fråga på plats. Engelska Susan tel 694 62 00 735 kanske har lediga rum, annars känner hon säkert någon.

Mats Fredsson
2012-06-24, 20:03
Och vad gör vi efter Kalymnos?

Mvh
Janet

Självklart tar ni er över till nästa ö: mysiga Leros! Genuint grekisk, utan massvis av turister. En ö som man gärna kommer tillbaka till.
Vi kommer tillbaka dit (igen) på den 9:e juli, och bor på trevliga hotel Elefteria i Platanos. Vi kanske syns där? :-)

malou
2012-06-24, 22:21
Om du vil følge Mats råd om å reise til Leros, kan dere ta båt direkte fra Mirties.

Det finnes så mange boalternativer i Mirties/Massouri/Armeos, ikke noe problem å finne noe på plass. Foretrekker selv Myrties, men Massouri er nærmere der det klatres. Virker som 'Sunrise' er en kafe der klatrere stikker innom (noen med barnevogn), god gyros og avslappet stemning. Tvers over gaten finnes informasjonssenter, og tavernaen Miltos (god mat, ingen turistfelle, gratis internett, man får en kode). Ellers har jeg tidligere lest om 'bad bolts' og fant dette om klatreruter dette angår http://www.norsk-klatring.no/Ute/Klippe/Boltealarm-paa-Kalymnos

Ha det så bra på Kalymnos, en herlig øy.

Janet
2012-06-27, 22:36
Tack så mycket alla tre, för fina tips. Värt mycket, verkligen. Jag har precis fått semester och äntligen möjlighet att försöka fixa lite och planera.

Längtar verkligen efter avresan. Och ja, kanske kan Leros bli något? Bra tips!

Tompa L
2013-03-04, 18:00
Hej Janet!
varit på Kalymnos 8 år irad, tyvärr inte de senaste 2 åren pg av annat som kom ivägen, men funderar att ta oss dit i september igen och träffa alla de andra som kommer samma tid från olika delar av europa. Boende finns ju överallt, Aegeans Home i Massuori har vi bott på många gånger, inte högsta klass men skapligt, för på Kalymnos är inte lyxhotellen överrepresenterade så att säga. Det finns många att välja mellan i alla fall.
Tompa L

AGGE
2013-03-05, 08:33
Hej Janet!
varit på Kalymnos 8 år irad, tyvärr inte de senaste 2 åren pg av annat som kom ivägen, men funderar att ta oss dit i september igen och träffa alla de andra som kommer samma tid från olika delar av europa. Boende finns ju överallt, Aegeans Home i Massuori har vi bott på många gånger, inte högsta klass men skapligt, för på Kalymnos är inte lyxhotellen överrepresenterade så att säga. Det finns många att välja mellan i alla fall.
Tompa L

Hej Tompa!
Då kanske vi ses i september. Vi kommer inte att bo på Aegean denna gång men väl på Telendos.
Hälsar,
Agge
bye_bye

Tompa L
2013-03-07, 09:19
klapp_klap Hallå Agge om du är den jag tror!
Inget är bestämt än, men förhoppningsfullt blir det av, ska med barnbarnen till Naxos i Augusti så det kanske går åt en vecka sen för att lugna ner sig-
Kram Tompa/Nina.

AGGE
2013-03-07, 17:08
[quote=Tompa L;299134]klapp_klap Hallå Agge om du är den jag tror!

Jomenvisst Tompa, det är den Agge du tror. Vi sågs senast på Kreta annars brukar det vara på Kalymnos. Hörde av Monica att ni skulle ta en sväng i augusti. Men det vore kul om ni dök upp i september på "vår" ö.
Hälsa Nina!
Ha det gott,
Agge & Leif
_B-anana

Tompa L
2013-03-08, 16:27
bye_bye Vi får se hur det blir, du vet Peter och Kerstin som var med när vi "dansade" svansjön i Emborio 2008, ville dra nån stans i grekland i sept, men vet inte vart och när och om vi hänger på dom eller tar Kalymnos. Pratade med Finnen Freddi härom dan och de ska ned den 28 sept med hans syrra Elisabet, som du säkert har träffat och hans bror som inte varit där förut, som fyller 60 år och fått det i present av syskonen. Vi var ju i Thailand i mars 12, och en sväng till Prag i Juli för att avsluta med en vecka på Karphatos i September, som oxå var fint, har gått och blivit pesionär på gamla dar, så tid har jag i alla fall.
Hälsa Leif, så hörs vi av!
Tompa/Nina.

AGGE
2013-03-09, 13:57
Se där, då var vi i Thailand samtidigt. Vi var i Khao Lak då. Telendos i maj och september. Leif är ju oxå pensionär så han kan lätt komma loss medan jag får hushålla med semesterdagarna. Vi åker ner 7 september. Blir nog bara en resa i år för värmepumpen håller på att lägga av. Snyft...
Hälsa Nina och ha det gott!
Agge
bye_bye