handdator

Visa fullständig version : Bil/fyrhjuling på Korfu, avstånd?


Petropella
2012-06-23, 18:09
Vi ska besöka Korfu den här gången och undrar lite över avstånd mellan stränderna. Vi ska bo i Kommeno Bay och vill ta oss runt till t.ex Paleokasistra. Är det lämpligt med fyrhjulingar och vad är åldern på att få köra dem? Barnen som ska köra är 16-17 år förutom oss vuxna.
Är det svårt att få tag i hyrbil/fyrhjulingar? Kanske tar vi en buss med samtliga i.
Hur högt är det mitt på ön , går det att dra rakt över från ena kusten till den andra eller måste man åka kustvägen som på Lefkas till ex?
Vore tacksam för svarflabb_flab

Katta
2012-06-23, 20:57
Är det lämpligt med fyrhjulingar och vad är åldern på att få köra dem? Barnen som ska köra är 16-17 år förutom oss vuxna.

Oj, jag trodde att man var tvungen att ha B-körkort för en fyrhjuling?!:confused: Men jag får erkänna att jag inte har koll på detta utan det är bara vad jag fick för mig...:p Du kommer säker få svar ifrån någon här som vet!

mikaelp
2012-06-24, 09:36
Jo, fyrhjuling har varit uppe...
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29834

sahar
2012-06-25, 10:25
Vi befinner oss i Agios Georgios på Korfu, det finns gott om ställen där man kan hyra bil/fyrhjuling på Korfu men de frågade efter B-körkort när vi skulle hyra fyrhjuling.