handdator

Visa fullständig version : Icke alls Grekland, men Skären är så underbart vackra ändå.


yannis
2012-06-21, 08:55
Inte alls Grekland – men Skären är så underbart vackert ändå.

I helgen som var kom vi äntligen ut till vårt älskade skär, några mil söder om Umeå. Promenaden på 2 km från färjeläget till stugan gick jag på lätta steg, vilket gladde oss båda. Med alla sjukhusbesök under året var det härligt att jag nu kunde gå den vägen utan att det tog emot. Visserligen en och en halv månad försenade.
Väl vid stugan satte Arne igång kyl, frys och vattnet, fyllde fågelmatarna och satte upp EU-flaggan. Jag tömde den lilla packning vi hade med oss och sen satte jag mig ner och bara njöt. Tittade på det spegelblanka havet och lyssnade på det enda ljud som hördes, fåglarnas sång.
Nu var vi äntligen tillbaka! Helgen förflöt som det brukar på skäret. Arne försökte få bort ”djungeln” runt stugan. Jag gjorde i ordning alla blomlådorna för kommande plantering. Vi grillade på kvällarna och fick då besök av Jösse hare. Nattade oss tidigt för att tidigt på morgonen se solen gå upp över havet. Vi njöt. Tänk att ha en sådan oas! Som Pollebosse skulle uttrycka det: ”Att bara få vara.”
Måndagen åkte vi tillbaks till fastlandet och jag passade på att dokumentera skären i försommarskrud. Har ni lust att titta, kan ni gå in på albumet med texten: Inte alls Grekland – men så underbart vackert ändå.
Birgitta och Arne.

UllaC
2012-06-21, 09:44
Underbara bilder från vårt såå vackra land!
Ulla bye_bye

Lissi
2012-06-21, 10:58
Inte behöver ni väl Grekland när ni har detta!:D Njut, njut och var rädda om er!
Vi har ju varken sommarkåk eller villa så vi får söka oss olika andra semesteroaser - Öland har vi ju tack och lov nära..

Lissi - snart på väg.

Bea
2012-06-21, 11:20
Norrbyskär är underbart! Vi njuter av samma hav från fastlandet - i Sörmjöle. Vilka kvällar vi har haft! SommarSverige är allt bra underbart. (OM vi nu bara kunde få liiiite värme också...)

lugnagatan
2012-06-21, 12:06
bye_byeVilka fina bilder ! Man nästan längtar till Svensk sommar med hallon , socker och mjölk !bye_bye

Monica P
2012-06-21, 12:36
Å, så fint!
Den rosa blomman brukade vi kalla "rödblära" i Jämtland.

pawik
2012-06-21, 16:01
Man behöver egentligen inte Grekland i vårt vackra land!!
Fast bara lite..

/pawik

Riitta
2012-06-21, 16:53
Skönt och höra att du känner dig så pigg:) Väldigt vackert ni har det där på "skäret"! En fin fortsättning på sommaren till er båda!

Riittabye_bye

KR
2012-06-21, 21:54
Väldigt vackra bilder och väldigt skönt att höra att du mår bättre.
//
KR

Pela
2012-06-21, 23:22
Läste följande text och tänkte att detta stämmer på er

Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet.
Plötsligt frågar Nasse:

^^ Puh,vi har fått två händer för att hålla,två ben för att gå,två ögon för att
se,två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta ? ^^

Puh tänker en liten stund och svarar.

^^ Nasse,det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan,
som vi själva måste hitta ! ^^

Så enkel är en beskrivning av kärleken,signerad Nalle Puh !!

sjöborren
2012-06-22, 00:11
Fina bilder! Roligt att du nu går med lätta steg YannIs. Ha en riktigt skön sommar på skäret! bye_bye

Lissi
2012-06-22, 11:14
Birgitta, jag la in en bild till Dig och Arne, men var för snabb så den hamnade under "Glad midsommar" KRAM på er!

Lissi