handdator

Visa fullständig version : Karpathos i september?


Sussi79
2012-06-15, 23:40
Hej alla!

Behöver lite hjälp...
Vår resa i år blir senare än vanligt... Från mitten av september och två veckor framåt (alltså nästan in i okt..) Jag älskar både Skiathos och Karpathos! Men förstår att Skiathos är lite osäkert i vädret så pass sent...
Hur är det att åka till Karpathos i mitten av sep..? Är vädret fortf härligt varmt? Har alla retauranger/barer/affärer fortf öppet för säsongen..?
Eller har någon något annat reseförslag?:)

Tacksam för svar!

seaside
2012-06-16, 09:19
Vi brukar alltid att åka i början av september och då är det inga problem på Karpathos. Lugnet har lagt sig, blåser lite mer, skön vattentemperatur och den goda maten.....Har alltid tyck om att åka i september.
Vädret har nästan alltid varit bra vid den tiden. Så jag tror att den är bra några veckor senare oxså.
Hoppas att ni får en underbar semester.
Seaside

ciakoohler
2012-06-16, 10:03
Har bara varit på Karpathos i slutet september och alltid (3 ggr) haft underbart väder!!!

Mikke
2012-06-18, 21:12
...jag brukar vara på Karpathos sen ca 10 år i sept/oktober och tycker det är mer som svensk sommar, d.v.s varmt å gött på dan och ibland kan det bli jacka på lite senare frampå kvällen.... :D

Riitta
2012-06-18, 21:46
Inte så som den här Svenska sommaren med regn hela tiden:eek::D Utan varmt och gott:)

Riittabye_bye

Sussi79
2012-06-26, 18:52
Tack för era svar!
Ja, Karpathos lockar. Men har ändå nu funderat på att testa Kreta, eftersom vi aldrig varit där...
Men är fortfarande vääääldigt kluven...:)