handdator

Visa fullständig version : KOS>>TILOS>>NISYROS>>KOS 2012


Mårtenssons
2012-06-13, 23:56
Vi har bokat flyg med Norwegian och landar på Kos 1/7 på natten 03:45..
Tilos och Nisyros är öar som vi ska besöka.
Har någon tips på vilken rutt vi ska ta? Vi tänkte stanna två nätter på Kos innan vi drar vidare till antingen Tilos eller Nisyros.
Jag kan inte hitta några vettiga båtar som tar oss till dessa öar... Vet någon hur de går?

Hur fungerar det med utflyktsbåtarna? Vad jag har förstått så kan man åka med dessa och betala endast enkel resa. Varifrån går dessa och hur ofta? Är detta ett bättre alternativ är de reguljära båtarna? Vad är prisskillnaden?

Måste man boka i förväg eller kan man lösa biljett på plats?

Tack på förhand!

Hälsar
Mårtenssons

Monica P
2012-06-14, 07:55
Det kanske förekommer ändringar, men på min ganska färska lista jag fick från Mangos Tours här på Kalymnos ser jag att Diagoras (Blue Star) går på fredagar (från Pireus ) -Kalymnos- Kos- Nisyros- Tilos- Rodos-Kastellorizo.
Den går från Kalymnos 01:20 , lägg till nån timma för Kos.
På söndagar går den (Pireus) Kalymnos- Kos- Nisyros- Tilos- Rodos, denna gång kl 06.40 från Kalymnos

Biljetter finns alltid, det är en stor båt.

Vad gäller utflyktsbåtarna är det bäst att ni rekar när ni kommit fram. På grund av turbulensen i år vet man inte från dag till dag vad som gäller.

Kalimera
2012-06-15, 13:35
Hur fungerar det med utflyktsbåtarna? Vad jag har förstått så kan man åka med dessa och betala endast enkel resa. Varifrån går dessa och hur ofta?Jag har åkt både till och från Nisyros från Kos flera gånger med utflyktsbåtarna, enkel väg. Det är bara att gå ombord och be om en enkel biljett, inga problem alls. Båtarna utgår från hamnpromenaden i Kos stad. Finns massor att välja mellan. Priset minns jag inte.