handdator

Visa fullständig version : Egiali


5ifamilien
2012-06-13, 08:52
Hei :) Har en eldre utgave av en reisehåndbok til Amorgos - hvor det står at det ikke finnes solsenger på Egiali. Noen som vet om dette fremdeles stemmer? Evt, er det mulig å kjøpe strandmadrasser i "byen" - eller bør man ha dette med seg?

gunnar
2012-06-13, 11:13
Solsäng/stol här inget som förknippas med Amorgos överhuvudtaget. Jag tror att man kan köpa madrasser där om man vill ha det. Bastmattor brukar det alltid finnas annars.

jonasw
2012-06-13, 11:43
Har konsulterat några 3 år gamla Egialibilder. Inga solstolar syns.
Vill minnas att det fanns några solsängar nedanför Lakki Village och att en strandbar också hade några.

Arne
2012-06-13, 12:15
På gården framför Lakkis reception finnes det staplade solstolar som kunna bäras till stranden nedanför.

Jag tror dock att dessa solstolar närmast är avsedda för Lakkis gäster, men när vi var där och tog ett krus eller två, då var det inga hinder för att vi drog ner varsin solstol att sitta i under de skuggande strandträden. Och detta märk väl utan extra kostnad.

Arne

Masse
2012-07-28, 21:58
Skulle vilja haka på med samma fråga, men med utgångspunkt från Katapola. Om man har boendet där och vill vila kroppen på en solsäng på en strand, var kan man i så fall finna det?

:) Masse

Kalimera
2012-07-30, 10:52
Skulle vilja haka på med samma fråga, men med utgångspunkt från Katapola. Om man har boendet där och vill vila kroppen på en solsäng på en strand, var kan man i så fall finna det?Amorgos är ingen solstolsö. Ibland finns det solstolar på Maltezi beach. Dit går det badbåt från Katapola. Man kan gå också, fast det tar en stund. Det finns även solstolar på stranden i Kalotaritissa, som ligger på södra delen av ön, och dit är det låååångt.

Masse
2012-07-30, 23:23
Tack för svar Janne!

I brist på solsängar, vet du om det finns annat hyfsat alternativ till liggunderlag att inhandla på ön?

:) Masse

Kalimera
2012-07-31, 09:58
I brist på solsängar, vet du om det finns annat hyfsat alternativ till liggunderlag att inhandla på ön?Jag tror inte att du hittar det i Katapola, men i Egiali finns affärer som säljer "strandsaker" som parasoll och dylikt. Egiali är ju mer strandby är vad Katapola är.

Hellen
2012-07-31, 11:51
Jag tror inte att du hittar det i Katapola, men i Egiali finns affärer som säljer "strandsaker" som parasoll och dylikt. Egiali är ju mer strandby är vad Katapola är.


Det finns i Katapola också om än mycket begränsat utbud. En av butikerna som ligger ut till höger när man kliver av båten har madrasser och parsoll.

Netwolf
2012-07-31, 14:44
Har konsulterat några 3 år gamla Egialibilder. Inga solstolar syns.
Vill minnas att det fanns några solsängar nedanför Lakki Village och att en strandbar också hade några.

Stämmer! Har oxå checkat av mina tre år gamla bilder. Det är bara där vid Lakki/Strandbaren som det fanns några överhuvudtaget.
Det finns dock träd som skuggar och i Katapola, t o m bastparasoll.

/Netwolf

Masse
2012-07-31, 16:15
OK. Låter som att man kan inhandla varsin luftmadrass el dyl om man ha något mjukare underlag än sten/sand.

:) Masse