handdator

Visa fullständig version : Piso Livadi


Janérik
2012-06-10, 18:51
Sitter och försöker få ihop en vettig rutt för turen i juli.
Vi börjar med Naxos, har bokat 17-22 juli på Jason Studios vid Saint George beach. Nu funderar vi på vart vi ska ta vägen sedan.
Ibland känns det som att vi kanske blir kvar ett par nätter längre på Naxos, kanske tar vi båt till Sifnos 24/7, då blir det att ta första båten till Paros för att sedan inom 10 minuter komma med nästa båt till Sifnos, det är alltså dömt att misslyckas om inte båten är minst 10 minuter försenad.
Alternativet om vi missar båten är Paros eller kanske Antiparos.
På Paros har vi nu börjat titta på Piso Livadi. Är det någon här som har erfarenheter från Piso Livadi? Vi tänker oss att bo utan pool där men helst vill vi ha en lägenhet. Hur är utbudet? Tror ni det finns roomsare i hamnen då båten kommer?
Vi reser med våra tjejer som är 3 år och 6 år och hyffsat resvana men har en förkärlek för bad och mindre hotell.

Mvh Janérik

Margaretha
2012-06-10, 19:31
När vi åkte med Skopan till Koufonissi då gick den in i Piso Livadi så man kunde gå av där och då slipper man ju bussresan ner från Parikia. Visserligen är det ju en vacker busstur som vi gjort några gånger, men visst är det bekvämt att vara på plats med en gång. Vi var runt och kollade på boende och det fanns en hel del att välja mellan. Nu är ju detta några år sedan så jag vet ju inte hur det ser ut just nu. Men det är ju en mysig liten by.

Margaretha

Janérik
2012-06-10, 19:51
Skopan går inte till Piso Livadi nu längre, det är ganska många år sedan den slutade.
Vårt hittills enda besök i Piso Livadi var också då vi ankom dit med Skopan en gång för länge sedan.
Låter bra om det finns en hel del boenden att välja på, det finns några på de stora saiterna men de ligger inte riktigt i vår prisklass. Frågan är naturligtvis hur det ser ut med turister då vi eventuellt kommer dit nu i slutet på juli. Det finns väl en risk (eller för oss möjlighet) att beläggningen på deras boenden är ganska dålig och då kommer min förhandlingsglädje till sin rätt.

Mvh Janérik

Kalimera
2012-06-11, 08:47
På Paros har vi nu börjat titta på Piso Livadi. Är det någon här som har erfarenheter från Piso Livadi? Vi tänker oss att bo utan pool där men helst vill vi ha en lägenhet. Hur är utbudet? Tror ni det finns roomsare i hamnen då båten kommer?Jag har aldrig bott i Piso Livadi, men jag har varit där många gånger, och jag är mycket förtjust i den lilla byn. Utbudet är tillräckligt stort, det finns flera affärer, flera pensionat, och många tavernor med förträffligt läge. Stranden i byn är helt okej, och det är nära till andra stränder. Piso Livadi är bra bas för att se resten av ön. Det är till exempel bara drygt 10 km till Naoussa om ni vill åka in dit på kvällen.

Tyvärr har jag inga tips på boende.

ozogott
2012-06-11, 13:11
Vi har bott i Piso Livadi på Kohili Studios. Ligger i utkanten av byn med fri utsikt mot Naxos. Rent, snyggt, ingen trafik utanför och ca 5 minuter till bystranden med två barn i släptåg. Skulle gärna bo där igen om jag hade vägarna förbi.

Jag har lite svårt att finna deras hemsida då den verkar drunkna i alla bokningssidor men jag kan titta i mina gömmor hemma och se vad som går att finna.
Bra boende är det i alla fall.

Ozogott :)